Forum > Off-Zone

3x Geluidsoverlast = 3x installatie weg :S

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
18-7-2006 00:12
In Asten zijn vannacht op een adres drie keer agenten aan de deur geweest om telkens weer een audioinstallatie in beslag te nemen wegens geluidsoverlast. Een 38-jarige man en een 39-jarige vrouw zijn aangehouden.

Zondagavond rond een uur of half tien werd de eerste installatie in beslag genomen nadat er klachten waren binnengekomen over geluidsoverlast. Twee uur daarna haalde de politie na nieuwe klachten ook een tweede installatie op, maar de bewoners hielden vol, waarna de agenten even na middernacht ook een derde installatie in beslag namen. Voor de zekerheid zijn toen ook de bewoners zelf maar meegenomen.

Bron: FOK!.nl

Is het iemand wel eens gebeurd dat ze tijdens het draaien direct hun spullen kwijt waren? vin dik namelijk nogal een harde maatregel... eerst ff vragen of het zachter mag lijkt toch op z'n minst op z'n plaats...
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
18-7-2006 00:22
Lijkt me overdreven. Zover ik weet komt oom agent aan de deur en vragen ze netjes of het zachter kan. Een 2e keer is vaak ook nog vragen (en zeggen anders nemen we maatregelen). De 3e keer is vaak jammer dan. Maar om nou heel de set af te breken vaak hebben ze daar geen ruimte voor. Wel heb ik van een maat van mij gehoor dat hij een amp kon gaan ophalen op het bureau nadat hij het verhuurt had. Maar het lijkt mij sterkt dat oom agent met ampracken gaat sjouwen (als ze al weten wat het is hoe het eruit ziet en hoe het werkt). Het lijkt mij in dit verhaal ook sterk dat het om een PA Groot of klein maakt nu even niet uit). Lijkt me eerder een leuke huis instalatie waarvoor ze 2x zijn komen waarschuwen en daarna hebben ze de stereo waarschijnlijk meegenomen en mogen de mensen hem de volgende dag op komen halen. Waarschijnlijk heb hebben de mensen ook bijgedragen aan het verwijderen (lees brutaal/grof taalgebruik).

Mja voor dat ik meer ga zeggen wil ik eerst wel meer weten over hoe het precies zit.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
18-7-2006 02:30
officieel mogen ze de spullen bij de derde keer in beslag nemen.
De eerste keer krijg je een waarschuwing.
De tweede keer krijg je een boete.
De derde keer mogen ze je spullen in beslag nemen.

Je kunt dit vrij makkelijk voorkomen met een kloppende vergunning en door je in redelijke mate te houden aan de voorwaarden die de vergunning stelt. En als je een waarschuwing krijgt, kun je ook besluiten het risico op een boete te voorkomen door je spullen wat zachter te zetten.

Meestal zijn de agenten die je aanspreken wel redelijk. Had laatst een feestje buiten en de muziek stond inderdaad erg hard. Dus de heren komen met 2 wagens en 2 motoren langs (ik was helemaal vereerd met zo'n grote delegatie) en stellen wat vragen of je een vergunning hebt en tot hoe laat je doorgaat. In mijn geval hadden we nog een kwartiertje te gaan, daar deden ze totaal niet moeilijk over. Met een beetje redelijkheid en billijkheid van beide kanten kom je vaak een eind in de goede richting.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
18-7-2006 03:25
Ik draaide op een feestje van Mitchel (van het forum) toen kwam er wild een agent naar mij toe en schreeuwend (absoluut niet vriendelij) zeggen: NU ZACHTER!

Ik schrok me de pestpleures want ik zag hem niet aankomen. Naja alleen zachter gezet en toen wou hij de mensen van het huis even spreken en toen ging ie weer weg.

Geen apparatuur in beslag genomen dus.
I Love House Music!
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
18-7-2006 09:19
Er was toch juist een speciaal nummer in het leven geroepen voor geluidsoverlast o.i.d. van de politie?

Linkje naar Wikipedia; Geluidshinder
De laatste doet het licht uit
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
18-7-2006 11:13

mobile schreef:

Hoe willen ze het meenemen als er 10 Sp4's staan opgesteld?, Komt er een peleton afbrekers of? sneaky :V
Ik hoop alleen wel voor je dat als je zon pracht set neerzet je ook echt wel je papiertjes op orde zult hebbensneaky :V
Soms..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
18-7-2006 11:23
de hele buurt ook uitnodigen! kunnen zij in ieder geval niet meer bellen en klagen!!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
18-7-2006 11:33
Alsof dat werkt, heb je het zelf wel eens geprobeerd??
Flink wat jaartjes terug een feestje in mijn eigen buurt, waar wij dan kwamen draaien.
We haden toen 2 kleine Skytec speakers zonder losse subs erbij of wat dan ook.
Die mevrouw die het feest gaf was 40 geworden en de hele buurt was uitgenodigd.
De klachten komen dan gewoon van een enkeling die niet komt of van mensen die 4 straten verderop wonen.
Met een hoop mensen produceer je gewoon een hele hoop lawaai buiten, daar is niet zo heel veel aan te doen.
Darth Crossfader
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
18-7-2006 12:16
.......Eventuele Buma/Stemra kosten of andere benodigde vergunningen (ontheffingen voor geluid/lossen/laden/parkeren etc.) zijn voor rekening van Contractant 1.
Op vordering van zaaleigenaar of politie kan het geluidsvolume zachter of zelfs uitgeschakeld worden.
Hierbij kan geen aanspraak gemaakt worden op geheel of gedeeltelijke teruggave van de vergoeding.......

En klaar ben je! laugh :D
Alles komt goed....
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
18-7-2006 12:36
een week van tevoren even de buurt informeren met een briefje oid. Als ze er problemen mee of vragen hebben, mogen ze van tevoren even bellen of langskomen, is voor hun een stuk prettiger. Heb meerdere mensen meegemaakt die dat prettig vonden ivm, kleine kinderen elders laten slapen, etc. etc.
vergunning is niet zo gek moeilijk aan te komen vind ik
we smelten de kazen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)