Forum > Opmerkingen

Weet spambot profielen te bezichtigen!?!

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
30-5-2007 16:10
AVG antivir/antispyware+windows firewall aanzetten, klaar.
(draai overigens zelf symantec corporate)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
30-5-2007 16:39
Ik draai zelf de betaalde versies van NOD32 (hier een vergelijk met andere virusscanners) en Ad-aware. Bij regelmatige controle met Hitman Pro blijkt het systeem nu iedere keer schoon en dat was vroeger wel anders...

Verder nog Mailwasher Pro voor het filteren van e-mail en een Firewall van McAfee (beide ook gekochte versies).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
30-5-2007 17:31
Hitman pro gebruik ik ook op de pc, ook AVG center, bijde gratis wink ;)
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
30-5-2007 18:10
zet ook even Ccleaner op je computer, en draai deze wekelijks, ruimt alles op wat niet op je computer hoeft te staan, dus ook spy en ad-ware. Tip van Hijjack this, werkt prima. Gewoon even googelen op cleaner.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
30-5-2007 19:16
Dan gaan we ons nu eens bevrijden van alle norton troep happy :)
For starters begin ik eens met defender weer te herinstaleren,
alsmede dan avast maar eens installeren.

Nog meer tipjes?
Wekelijks draai ik al hitman pro.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
30-5-2007 19:53
CCleaner zoals hierboven al is aangegeven werkt ook prima. Als je last hebt van spyware/adaware of een langzame computer kan combofix ook wonderen doen. AVG vind ik nog steeds één van de beste virus/spyware scanners. Hoop dat je er wat aan hebt.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
30-5-2007 20:10
ATF cleaner
comboscan
Dr web
hitman pro (is zeker niet de meest effectieve)
Vundofix

zijn er een paar.

Meldt je anders even aan op het forum van hijackthis.nl, die helpen graag en weten alles. het zijn meestal vrijwilligers, dus af en toe even geduld hebben. Mij hebben ze prima geholpen.

Succes.

PS: goeie virus en agressive code scanner en remover is Norman. Gebruik ik ook, is altijd op de achtergrond bezig, valt je nooit lastig met gebleeer over onzin. Zo maar een andere mogelijkheid.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
30-5-2007 20:25
De antwoorden die je daar krijgt (en die jij dus opnoemt) zijn heel erg afhankelijk van de problemen die je hebt. Gewoon klakkeloos lijstjes kopiëren werkt dus niet. Vundofix is een programaatjes dat een bepaald trojaans paard verwijderd. De andere programma's werken wel maar vooral als je veel last hebt van spyware. Als je deze programma's gaat draaien terwijl je nauwelijks problemen hebt schiet je er weinig mee op en verspil je alleen maar heel veel tijd. En over Hitman Pro. Hitman Pro is eigenlijk niks anders dan een programmaatje dat verschillende spy- en adaware removers installeert en draait. Het nadeel is dat na een tijdje sommige proefversies verlopen en de scan dus nog nauwelijks effectief is. Verder is Hitman Pro (net als Norton) een programma dat veel resources vreet. Wat veel beter is, is om gewoon 1 of misschien 2 goede programma's te installeren en die zelf te draaien en in de gaten te houden (Spyware S&D en Adaware om maar iets te noemen). Iets meer moeite maar je krijgt er veel voor terug
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
30-5-2007 21:44

Fossalta schreef:

Ik ben ook zeer te spreken over Avast antivirus Ook gratis, weinig resources en vind bijna alles (meer dan Norton!). Norton is de laatste jaren ontzettende bloatware geworden, vreet geheugen, is traag en kost ook nog een bak met geld...
Avast it is. Draait hier alle computers, en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Verder aangevuld met een hardwarematige firewall.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
30-5-2007 23:20
Tegen spam is spamfighter (https://www.spamfighter.nl) ook best goed, gebruiken we vaak bij klanten die veel last van spam hebben, en het graag gefilterd willen hebben. AVG anti-spyware is ook erg goed in het verwijderen van een hoop meuk, deze af en toe laten draaien scheeld ook een hoop moeite.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)