Forum > Off-Zone

Grootste blunder tijdens draaien?

(190 reacties. Pagina 17 van 20)
Moderator(s): Dré
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
2-6-2008 22:05
Dit zeggen ze ja, maar dit gaan ze dus nooit redden. Hulpdiensten halen vaak de aanrijtijd nog niet eens, en die ligt toch een stuk hoger dan 6 minuten. Beveiligings bedrijven moeten maar net in de buurt zitten willen ze snel ter plekken zijn. Ook moeten zij gewoon met het verkeer meerijden.
HolomeusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 4-3-2009
Berichten: 32
3-6-2008 21:45

LJ DaAn schreef:

WTF?!

jij hebt een combinatieslot op je opslag/loods zitten?!
Keypad van een elektrische sectionaal poort is ook een vorm van combinatieslot, nee? Wie heeft dat niet? Beetje nummertjes intoetsen, ét voila! Geen probleem met de verzekering.
Try, maybe you get there. Think and you'll get further.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
4-6-2008 15:50

Holomeus schreef:

Keypad van een elektrische sectionaal poort is ook een vorm van combinatieslot, nee? Wie heeft dat niet? Beetje nummertjes intoetsen, ét voila! Geen probleem met de verzekering.
Zeker weten? Zijn ze al langs geweest? Wij hebben overhead deuren met afstandbediening (met roterende codes zodat de remote niet te hacken is via sniffing). Verzekering zei: Mooi niet! We konden het anders gaan oplossen...

Verzekering kijkt gewoon naar het keurmerk dat er bij elk soort hang en sluitwerk zit (en veel succes in het geval van veel van die wat meer geavanceerde maar nog wel betaalbare dingen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
4-6-2008 16:32
Inderdaad. In mijn verzekeringsvoorwaarden staat gewoon het vereiste beveiligingsniveau aangegeven. De beveiligingsfirma heeft de sloten en de elektronische beveiliging geïnstalleerd op dat niveau en een certificaat afgegeven. Daarna is nog iemand van de verzekeringsmaatschappij langsgekomen om te kijken.

Voldoe je niet aan de eisen van de verzekeringsmaatschappij dan kan je je verzekering net zo goed stopzetten, want dan zal er in geval van diefstal echt niet worden uitgekeerd en betaal je je premie dus voor niks.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
5-6-2008 10:09
De conclusie die we hier met z'n allen weer van af kunnen leiden:
controleer je polis, laat desnoods iemand langskomen en zorg dat je, je spullen gewoon netjes achter goedgekeurde sloten hebt zitten.

Audio gear is er bij ons nog nooit ontvreemd (klop,klop), echter wel voor 60.000 gulden bouwmaterialen.. Gewoon dakbedekking van het dak halen door boven op een vrachtwagen te klimmen. angry shocked 8O angry En verzekering, niet goed gecheckt: No gate, No pay.. We hadden niet om de hele kavel bouwhekken staan... angry

Zo zie je maar weer check die polis, want straks ben je ineens al je dure spullen kwijt en krijg je niets noppes nada!
Mr. Jameson...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
5-6-2008 10:51

abnpranger@home.nl schreef:

Zo zie je maar weer check die polis, want straks ben je ineens al je dure spullen kwijt en krijg je niets noppes nada!
Je kunt je verzekeringsagent langs laten komen (al dan niet met iemand van de maatschappij in kwestie) en op z'n minst, nadat ze de boel gecontroleerd hebben, een fiat vragen (liefst zwart op wit van de maatschappij in kwestie). En zorg er dan wel voor dat je papiertechnisch alles op orde hebt vóór die persoon langskomt (dus borgcertificaat voor de alarminstallatie alvast klaar leggen e.d.).

Want reken er maar op dat een verzekeringsmaatschappij er alles aan zal doen om bij claims er onderuit te komen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
5-6-2008 18:02
Het maakt heel veer verschil uit waar je pand staat.

Ik ben toevallig net eergisteren bij de Univé langs geweest voor een offerte, en tevens even naar de voorwaarden gevraagd: op een industrieterrein is een alarm verplicht, buiten het industrieterrein niet.
Hekwerk e.d. werd ook niet moeilijk over gedaan.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
5-6-2008 19:19

hugovanmeijeren schreef:

Ik ben toevallig net eergisteren bij de Univé langs geweest voor een offerte, en tevens even naar de voorwaarden gevraagd: op een industrieterrein is een alarm verplicht, buiten het industrieterrein niet.
Hekwerk e.d. werd ook niet moeilijk over gedaan.
Dat is toch raar?!
Wat Tom zegt, binnen 3 minuten zijn je spullen weg (kijk maar naar snelkraakjes etc), als jij dan een alarm erop hebt met centrale erachter, alsof de dief DAT afschikt (wij hebben ook van die leuke stickers, maar hier is al 2 keer al ons Apple apparatuur meegenomen)

En dan keert de verzekeringsmaatschappij uit?!?!
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
5-6-2008 22:47
En dan keert de verzekeringsmaatschappij uit?!?!
Ja dat doen ze, het verschil zit dus in de locatie. Ik zit in een woonwijk, en daar maken ze dus totaal geen probleem van (zeer laag risico). Op het industrieterrein is minder toezicht en worden meer inbraken gepleegd, dus daar stellen ze veel hogere eisen aan.

Een hekwerk valt hier trouwens ook niet te realiseren, dus dan zou ik al een probleem hebben.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
6-6-2008 09:28

LJ DaAn schreef:

hugovanmeijeren schreef:

Ik ben toevallig net eergisteren bij de Univé langs geweest voor een offerte, en tevens even naar de voorwaarden gevraagd: op een industrieterrein is een alarm verplicht, buiten het industrieterrein niet.
Hekwerk e.d. werd ook niet moeilijk over gedaan.
Dat is toch raar?!
Ook wij hoefden geen hekwerk of rampalen te hebben. WEL gaf de verzekeringsmaatschappij aan dat de premie MOGELIJK lager uit zou kunnen vallen als we alsnog iets van 5000 euro in rampalen zouden investeren (me tante, mooi niet doen dus).
Wat Tom zegt, binnen 3 minuten zijn je spullen weg (kijk maar naar snelkraakjes etc), als jij dan een alarm erop hebt met centrale erachter, alsof de dief DAT afschikt (wij hebben ook van die leuke stickers, maar hier is al 2 keer al ons Apple apparatuur meegenomen)
Een snelkraker stop je niet met een hek. Met een hek hou je, hopelijk, spelende kinderen buiten je terrein (en als je terrein mogelijk gevaar oplevert voor spelende kinderen kun je maar beter het terrein afschermen met hekken aangezien je verantwoordelijk gehouden wordt voor een ongeval met een spelend kind; ook al heeft dat kind niets op je terrein te zoeken)...

De junk met een stevige schroevendraaier hou je buiten de deur met goed hang en sluitwerk (en de mogelijk afschrikwekkende werking van de bekende sticker).

De goed georganiseerde kraker hou je gewoon helemaal niet tegen. Je kunt hem wel vertragen (en dan hopelijk zo veel dat de kraker denkt "ik zoek wel een andere locatie").
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)