Forum > Off-Zone

Grootste blunder tijdens draaien?

(190 reacties. Pagina 15 van 20)
Moderator(s): Dré
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
24-5-2008 15:04
Afgelopen week in studio 80 in Amsterdam gedraaid. Laatste overgang ging lekker, wilde op het eind nog even een backspinnetje doen (nee, niet om de mix te redden). Ik doe de backspin en in mijn enthousiasme gooi ik de fader van het kanaal naar beneden. Ik was alleen vergeten dat de Xone:92 redelijk lichte faders heeft, dus die fader gaat automatisch weer een stuk omhoog en de plaat liep natuurlijk helemaal er naast door de backspin.

Kweste van even opletten hoe de fader is en wat minder enthousiast zijn.. ashamed :$
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
26-5-2008 13:56
Gister ook een mooie gehad terwijl ik een feestje voor Roy aan het doen was.

Het begon met mn koptelefoon. Had mn HD 25 even uitgeleend een paar dagen tevoren en zonder verloop plugje teruggekregen. Ik moet een stuk of 10 van die dingen hebben, maar om een of andere reden lag er geen één in mn (net te rommelige) toolcase sad :(. Nja via via werd me zo'n ding even gebracht en probleem zou dus rap opgelost worden.

Vervolgens ging ik de (huur) auto even wegzetten. Moest keren op een stukje gras, echter precies voor de sloot slipte mn wiel weg. Normaal rijd je dan een stukje naar voren tot je weer grip hebt, maar niet als daar die sloot is sad :(. Gelukkig merkte ik snel dat ik slipte waardoor we hem met weinig moeite eruit kregen (nog voor er echt alleen maar drap onder het wiel zat).

Goed: alles goed gegaan, feestje begon met de huldiging van de kampioenen. De kantine bleek echter wat aan de krappe kant voor zoveel mensen waardoor het al snel stikheet werd. Wanneer echter de een van de dames teams een eigen versie van "het dondert en het bliksemt" begonnen te zingen liep de zaal ineens heel snel leeg waardoor er slechts een handjevol mensen over hield binnen. De organisatie begon tot overmaat van ramp toen ook nog de vloer te gaan vegen (hoezo oprot signaal?) waardoor er echt slechts een paar barhangers overbleven. En zie ze dan nog maar eens naar binnen te krijgen met dat mooie weer...

Uiteindelijk is alles goed gekomen. Het koste wat moeite maar na een tijdje zat de dansvloer goed vol. Veel complimenten gekregen (op één echtpaar "je draait veel te hard" na shut up :X) en een mooi feestje geven. Het is me echter wel eens makkelijker vergaan...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
26-5-2008 14:41

big bang schreef:

Veel complimenten gekregen (op één echtpaar "je draait veel te hard" na shut up :X) en een mooi feestje geven. Het is me echter wel eens makkelijker vergaan...
Alleen jammer dat dit echtpaar bestond uit de penningmeesteres (V) en de voorzitter van hockeyvereniging waar je stond te draaien. wink ;)

De auto was zo rechtgeduwd (lang leve de voorgemixte cd-tjes) en ook dankzij een behulpzaam broertje dat in de pauze van z'n werk wel 2x 15 km wou fietsen voor een plugje was het uiteindelijk ook inderdaad een geslaagd feestje!
Maar dat is MIJN mening...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
26-5-2008 14:44

Roytje schreef:

big bang schreef:

Veel complimenten gekregen (op één echtpaar "je draait veel te hard" na shut up :X) en een mooi feestje geven. Het is me echter wel eens makkelijker vergaan...
Alleen jammer dat dit echtpaar bestond uit de penningmeesteres (V) en de voorzitter van hockeyvereniging waar je stond te draaien. wink ;)
Allemaal leuk en aardig, maar dan had hij zich toch echt even voor moeten stellen razz :p. Bovendien was hij niet de persoon welke zich de rest van de avond als contact persoon had voorgedaan, noch de persoon welke met een gevulde enveloppe kwam aanzetten (welke ik maar even vriendelijk naar jou heb doorverwezen wink ;)).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
26-5-2008 18:07
en waar in het verhaal zit nu die grote blunder van jouw?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
26-5-2008 18:14
Grootste blunder was natuurlijk het koptelefoon plugje. Verder geen zaken waar ik veel aan kon doen (auto was pech, verder was meer organisatie), maar echt mee zat het niet. De rest had ongetwijfeld in het grote ergernissen topic gepast, maar om t nou op te splitsen razz :p .
It's time to play the music, It's time to light the lights..
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
26-5-2008 19:44
Zaterdag heb ik wat ervaring op mogen doen met JB systems Led parren en een bijbehorende led controller.
Parren in de truss gehangen, DMX kabels er tussen en controller er aan. Zoals 'k altijd doe bij lichteffecten van links naar rechts hogere DMX waardes toegekent.
Blijkbaar mag je dus als je de LED controller gebruikt de parren niet op een ander kanaal zetten, de DIP switches moeten allemaal uit staan. De controller herkent dan nog steeds iedere par afzonderlijk. shut up :X
Bij gebrek aan een handleiding lang kunnen zoeken...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
27-5-2008 12:04
Laatst voor 1500 man gedraaid (samen met een band). Ging hartstikke lekker tot "ploef", stroom eraf! Wel even lullig, het publiek staat te schreeuwen. Na een kwartier was er weer stroom, even wat leuks geluld en "what do you say to the DJ" sloeg in als een bom :P
Vervolgens is de stroom er nog vier keer uitgeklapt!!! Dan ben je wel aardig door je teksten heen! Waar het nou aan lag? Weet niet of dit onder blunders valt...

Wel een blunder is het volgende: Waren aan het draaien voor een rijvereniging, mn maatje was in een baldadige bui en gooit een cdhoesje iets te lomp op het meubel waarbij hij blijkbaar de talkoverknop indrukte. Geluid ineens enorm zacht! Snel de master ff harder gezet, want het duurde nog wel even voordat we erachter waren dat de talkoverknop ingedrukt was!
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
1-6-2008 16:58
Aan het klooien zijn met de startfader. En daarmee het draaiende nummer stoppen en starten..

Hoe kwam het nou? Had de draadjes verkeerdom aangesloten.. 00ps shocked 8O
wat een onzin in dit vak
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
1-6-2008 17:34
Half uur bezig geweest met de hele PA binnenste-buiten draaien omdat ik geen geluid kreeg met een cd'tje. Uiteindelijk maar de multi-kabel uitgerold en aangesloten. ashamed :$

Terug naar forum Reageer (zonder quote)