Forum > Off-Zone

Geheime zenders

(83 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
13-6-2006 16:40

Rhandor schreef:

Je kunt natuurlijk ook een moderne variant proberen: internetradio met een streaming uitzending. Kost natuurlijk wel wat bandbreedte, maar een beetje zender kost ook het één en ander. (En om het allemaal legaal te doen moet je natuurlijk wel je naburige rechten afdragen, maar daar heb ik piraten nooit over gehoord...)
ja dat is waar wat je zegt, maar het gaat niet alleen om het uitzenden bij de meeste piraten, veel mensen gebruik bovendien niet alleen de computer om muziek te luisteren, en op sommige plaatsen heb je gewoon geen computer (denk aan een tracktor, toch vaak de luisteraars of in de auto) hier is dus een ether zender (al dan niet illegaal) de enige oplossing.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
13-6-2006 16:45
9 van de 10 piraten doet het puur voor z'n eigen lol, en of er dan wel of geen mensen luisteren staat daar los van. Zie het meerals een extraatje. De tijd van de grote piraten is voorbij, het aanbod aan (legale) zenders is inmiddels aardig gevarieerd aan het worden dus waar de piraat in de jaren 80 nog een gat vulde is dat nu toch wel een beetje voorbij.
Verder wordt de kans dat je gepakt wordt steeds groter en dat kan ik niemand aanraden (zelf geen ervaring maar ken de verhalen)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
13-6-2006 16:59

Diederik schreef:

9 van de 10 piraten doet het puur voor z'n eigen lol, en of er dan wel of geen mensen luisteren staat daar los van. Zie het meerals een extraatje. De tijd van de grote piraten is voorbij, het aanbod aan (legale) zenders is inmiddels aardig gevarieerd aan het worden dus waar de piraat in de jaren 80 nog een gat vulde is dat nu toch wel een beetje voorbij.
Verder wordt de kans dat je gepakt wordt steeds groter en dat kan ik niemand aanraden (zelf geen ervaring maar ken de verhalen)
Nou er word hier ( in de kop van overijsel ) erg veel naar geluisterd hoor, vooral op vrijdag en zaterdag avond als de welbekende 'keeten' en 'hokken'open zijn. Het zal wel anders zijn in de verschillende delen van het land, maar hier word er veel naar geluisterd
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
13-6-2006 17:02

djflamingo schreef:

Hoi,

Zelf ben ik jaren piraat geweest.
Ook ik ben tijdens mijn werkzaamheden bezocht door de heren van de Radio Controle Dienst.
De zender die ik had, leverde 40 watt en was helemaal ontstoord.
Niemand, die er last van had.
Weet je natuurlijk nooit zeker. Onze fabrieks eindbak was RCD gekeurd (mocht dus zo gebruikt worden door een lokaal station bijvoorbeeld) MAAR gaf toch de nodige problemen op wekkerradio's in de buurt (ondanks dat de antenne op 15+ meter hoog stond). Die dingen (wekkerradio's) zijn gewoon niet goed genoeg afgeschermd.

Maar... Het mag gewoon niet. Als het 's nachts leeg is op de weg zou ik probleemloos 230 kunnen rijden (niemand heeft er last van). Maar ook dat mag niet (en da's OOK verdomd jammer ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
13-6-2006 17:05

Dré schreef:

Maar... Het mag gewoon niet. Als het 's nachts leeg is op de weg zou ik probleemloos 230 kunnen rijden (niemand heeft er last van). Maar ook dat mag niet (en da's OOK verdomd jammer ;-)
Is waar, maar dat vind ik ook iets waar de overheid misschien een keer naar zou kunnen kijken. shut up :X
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
14-6-2006 09:26

Tim versteeg schreef:

Dré schreef:

Maar... Het mag gewoon niet. Als het 's nachts leeg is op de weg zou ik probleemloos 230 kunnen rijden (niemand heeft er last van). Maar ook dat mag niet (en da's OOK verdomd jammer ;-)
Is waar, maar dat vind ik ook iets waar de overheid misschien een keer naar zou kunnen kijken. shut up :X
Totdat je jezelf met 230 om een boom heenvouwt, wat je gegarandeert gebeurt op onze B weggetjes..En dan zijn de hulpdiensten wel héél lang bezig om jouw troep op te ruimen..Incl je lichaamsdelen die overal heel flikkeren..

Wat uiteindelijk allemaal geld gaat kosten, regels zijn er niet voor niets..

Als nou iedereen gewoon zn gezonde verstand ZOU gebruiken, dan waren de regels eigenlijk veelal overbodig geweest..
Soms..
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
14-6-2006 14:40

GoTMoRe schreef:

Tim versteeg schreef:

Dré schreef:

Maar... Het mag gewoon niet. Als het 's nachts leeg is op de weg zou ik probleemloos 230 kunnen rijden (niemand heeft er last van). Maar ook dat mag niet (en da's OOK verdomd jammer ;-)
Is waar, maar dat vind ik ook iets waar de overheid misschien een keer naar zou kunnen kijken. shut up :X
Totdat je jezelf met 230 om een boom heenvouwt, wat je gegarandeert gebeurt op onze B weggetjes..En dan zijn de hulpdiensten wel héél lang bezig om jouw troep op te ruimen..Incl je lichaamsdelen die overal heel flikkeren..

Wat uiteindelijk allemaal geld gaat kosten, regels zijn er niet voor niets..

Als nou iedereen gewoon zn gezonde verstand ZOU gebruiken, dan waren de regels eigenlijk veelal overbodig geweest..
Jah je heb er altijd maloten tussenzitten. Maar lichaamsdelen van de weg halen is voor de hulpdiensten wel ff wat anders dan een etherpiraatje oppakken.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
14-6-2006 21:56
Vroegah toen de lokale omroepen nog niet legaal waren en stations als Keizerstad nog als piraat opereerden waren piraten meer dan goed om aan te horen. Toen konden ze ook zo vaak nog uit de lucht gehaald worden, maar draaiden vaak binnen ene uur weer.

Bij de hedendaagse piraat heb ik een beetje een "ik wil wel maar kan er geen zak van" gevoel bij. Verder dan Frankse, Gradje en andere sleurhutellende komen ze vaak niet. Ze zijn vaak nog te slecht voor een lokale omroep en dat terwijl het gros van de lokale omroepen is ontstaan uit slechte piraten die nu toch maar legaal radio wilde maken. Wat mij betreft mogen ze die illegale jopen zo vaak mogelijk uit de lucht halen met zo hoog mogelijke boetes om het gepruts maar af te leren (zou misschien ook wel een goede oplossing zijn voor andere takken van sport).

Het is trouwens leuk dat bijna ieder gehucht tegenwoordig al een lokale omroep heeft die gesubsidieerd in de lucht wordt gehouden omdat ze zelf het commerciële inzicht missen om er ook maar 1 euro mee binnen te halen. Laat staan nuttig te besteden. Van mij mogen al die kleine lokalen rustig gedwongen gefuseerd worden tot stations met een bereik van 100.000 luisteraars. Dat geeft dan meteen weer een leuke reden om die zwaar door de overheid gesponsorde regionale omroepen (die trouwens meer oppotten dan uitgeven) op te splitsen en op te laten gaan in die nieuwe regio stations. Ik zit namelijk niet te wachten op nieuws van de straat op 100Km van mijn voordeur. Ik wil een verslaggever horen die iemand interviewt die net op de rotonde 3 straten verder omver is gereden en de klassieke vraag stelt of het pijn doet. Om dan vervolgens een paar dagen later in een programma diezelfde verslaggever bij datzelfde slachtoffer met een bloemetje langs gaat om te peilen hoe het nu met hem gaat.

just my 2 cents...
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
15-6-2006 16:08

DeMennooos schreef:

Vroegah toen de lokale omroepen nog niet legaal waren en stations als Keizerstad nog als piraat opereerden waren piraten meer dan goed om aan te horen. Toen konden ze ook zo vaak nog uit de lucht gehaald worden, maar draaiden vaak binnen ene uur weer.

Bij de hedendaagse piraat heb ik een beetje een "ik wil wel maar kan er geen zak van" gevoel bij. Verder dan Frankse, Gradje en andere sleurhutellende komen ze vaak niet. Ze zijn vaak nog te slecht voor een lokale omroep en dat terwijl het gros van de lokale omroepen is ontstaan uit slechte piraten die nu toch maar legaal radio wilde maken. Wat mij betreft mogen ze die illegale jopen zo vaak mogelijk uit de lucht halen met zo hoog mogelijke boetes om het gepruts maar af te leren (zou misschien ook wel een goede oplossing zijn voor andere takken van sport).

Het is trouwens leuk dat bijna ieder gehucht tegenwoordig al een lokale omroep heeft die gesubsidieerd in de lucht wordt gehouden omdat ze zelf het commerciële inzicht missen om er ook maar 1 euro mee binnen te halen. Laat staan nuttig te besteden. Van mij mogen al die kleine lokalen rustig gedwongen gefuseerd worden tot stations met een bereik van 100.000 luisteraars. Dat geeft dan meteen weer een leuke reden om die zwaar door de overheid gesponsorde regionale omroepen (die trouwens meer oppotten dan uitgeven) op te splitsen en op te laten gaan in die nieuwe regio stations. Ik zit namelijk niet te wachten op nieuws van de straat op 100Km van mijn voordeur. Ik wil een verslaggever horen die iemand interviewt die net op de rotonde 3 straten verder omver is gereden en de klassieke vraag stelt of het pijn doet. Om dan vervolgens een paar dagen later in een programma diezelfde verslaggever bij datzelfde slachtoffer met een bloemetje langs gaat om te peilen hoe het nu met hem gaat.

just my 2 cents...
Krijg hier meer het idee van dat je de muziek niet mooi vind shut up :X
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
15-6-2006 17:03

DeMennooos schreef:

Vroegah toen de lokale omroepen nog niet legaal waren en stations als Keizerstad nog als piraat opereerden waren piraten meer dan goed om aan te horen. Toen konden ze ook zo vaak nog uit de lucht gehaald worden, maar draaiden vaak binnen ene uur weer.

Bij de hedendaagse piraat heb ik een beetje een "ik wil wel maar kan er geen zak van" gevoel bij. Verder dan Frankse, Gradje en andere sleurhutellende komen ze vaak niet. Ze zijn vaak nog te slecht voor een lokale omroep en dat terwijl het gros van de lokale omroepen is ontstaan uit slechte piraten die nu toch maar legaal radio wilde maken. Wat mij betreft mogen ze die illegale jopen zo vaak mogelijk uit de lucht halen met zo hoog mogelijke boetes om het gepruts maar af te leren (zou misschien ook wel een goede oplossing zijn voor andere takken van sport).
Ben ik het in zoverre mee eens dat de gemiddelde piraten-'DJ' nog wel even te gaan heeft voordat hij of zij op een regionale of landelijke zender z'n kunsten mag vertonen. Over het of niet goed zijn van de muziek, dat is een kwestie van smaak en als de luisteraars (als die er zijn) erom vragen, waarom dan niet?
Het is trouwens leuk dat bijna ieder gehucht tegenwoordig al een lokale omroep heeft die gesubsidieerd in de lucht wordt gehouden omdat ze zelf het commerciële inzicht missen om er ook maar 1 euro mee binnen te halen. Laat staan nuttig te besteden. Van mij mogen al die kleine lokalen rustig gedwongen gefuseerd worden tot stations met een bereik van 100.000 luisteraars. Dat geeft dan meteen weer een leuke reden om die zwaar door de overheid gesponsorde regionale omroepen (die trouwens meer oppotten dan uitgeven) op te splitsen en op te laten gaan in die nieuwe regio stations. Ik zit namelijk niet te wachten op nieuws van de straat op 100Km van mijn voordeur. Ik wil een verslaggever horen die iemand interviewt die net op de rotonde 3 straten verder omver is gereden en de klassieke vraag stelt of het pijn doet. Om dan vervolgens een paar dagen later in een programma diezelfde verslaggever bij datzelfde slachtoffer met een bloemetje langs gaat om te peilen hoe het nu met hem gaat.
(...)Wanneer houdt men in dit land nu eens op met het lekker negatief 'over één kam scheren' van álle lokale omroepen???? De subsidiebijdrage is doorgaans hooguit 1 euro per huishouden (dus *niet* per inwoner) dus daar wordt je als omroep echt niet rijk van. Wel of geen commercieel inzicht, je bent een publieke omroep, wat betekent dat je aan bepaalde eisen moet voldoen. Én aan die eisen voldoen, én zonder subsidies draaien is vrijwel onmogelijk. Bovendien is het aantal reclameminuten dat je als lokale omroep mag uitzenden vrij beperkt.
En inhoudelijk: er zijn wel dégelijk omroepen die, met een bijdrage van de gemeente, én reclame-inkomsten een goede omroep neer kunnen zetten. En geloof me, dat kost een hoop geld.

Overigens, zoals jij je dus een lokale omroep voorstelt (en zoals ik dat ook in grote lijnen zie), is het onmogelijk om dat commercieel vol te houden. Alle commerciële radiostations lijken niet voor niets zo op elkaar, dat is de enige manier om voldoende reclame-inkomsten binnen te krijgen om je eigen broek op te houden.

Verder dwalen we een beetje af...
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)