Forum > Newbie Forum

disco setup in kaapverdië

(296 reacties. Pagina 30 van 30)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
7-2-2007 22:57
Bij dat 0% tarief bij IC leveringen bij ondernemers zit er nog een addertje onder het gras. Het ligt er maar aan of de goederen opgehaald worden uit het land van verkoop, of verzonden/afgeleverd worden in het land van gebruik.

Stel ik koop wat in duitsland voor verbruik in nederland:
ik haal het in duitsland op: verkoper is NIET verplicht tegen 0% te leveren als hij het handeltje niet vertrouwt.
ik laat het afleveren in nederland: verkoper is WEL verplicht tegen 0% te leveren.

Dit kan overigens ook andersom zijn maar er zat in ieder geval nog een verschil in. Vaak zullen de meeste bedrijven er niet moeilijk over doen om tegen 0% te leveren maar het is dus niet in alle gevallen verplicht.
Is ook een kwestie van vertrouwen, stel ik gebruik een foutief btw nummer voor mijn inkopen in het buitenland en de verkoper krijgt controle is HIJ degene die die in eerste instantie die BTW moet afdragen terwijl ie 'm nooit heeft gekregen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
16-2-2007 14:38

Maarten-square schreef:

Hoi allemaal,
Ik heb omdat ik toch wel heel benieuwd was naar de resultaten met Mario gemaild. En het zit alsvolgt. Hij zou zijn disco eerst in een wijk plaatsen waarvoor het bestemmingsplan en alle vergunningen etc. al geregeld waren. Nu willen de Kaapverdianen dat de disco in een nieuwe wijk komt waarvoor het bestemmingsplan nog niet klaar is, hij heeft wel al alle vergunningen enz. Vandaar dat er ook nog geen foto's zijn, de disco is er nog niet.
Maarten
IK KAN ME NOG HERINNEREN DAT IK HET NIET ZO VERSTANDIG VOND OM ALLES AL TE GAAN AANSCHAFFEN ZONDER ENIGE ZEKERHEID VAN GROND OF PAND OF ANDER AANTOONBAAR DOCUMENT. IK HEB DIT VANAF HET BEGIN ZIEN FOUT GAAN.
NEEM VAN MIJ AAN DAT HET NIET ZO MAKKELIJK IS OM IN EEN ANDER LAND EEN BEDRIJF TE STARTEN. JE BENT EN BLIJFT EEN BUITENLANDER EN ZODRA ZE DOOR HEBBEN DAT JE BETERE PLANNEN HEBT DAN DE LOKALE BEVOLKING KUNNEN ZE JE HET VERDOMD MOEILIJK MAKEN!
IK DENK DAT MARIO HEEL LANG DOOR EEN 'ROZE BRIL' HEEFT GELEEFD.

PACO UIT ARUBA
..Je Ducktape brood voeren...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
16-2-2007 15:14
Problemen met je caps-lock toets? sneaky :V
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-2-2007 20:38

CyberDance schreef:

Stel ik koop wat in duitsland voor verbruik in nederland:
ik haal het in duitsland op: verkoper is NIET verplicht tegen 0% te leveren als hij het handeltje niet vertrouwt.
ik laat het afleveren in nederland: verkoper is WEL verplicht tegen 0% te leveren.
Ik vraag me dus af of het VERPLICHT is tegen 0% te leveren. Wel is het zaak aan de verkoper zoals ik al eerder postte, om het BTW-nummer te controleren.
Light Image
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
17-2-2007 18:37

SebasVD schreef:

Problemen met je caps-lock toets? sneaky :V
Sorry... ashamed :$
..Je Ducktape brood voeren...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 13458
19-2-2007 11:13

JeroenVDV schreef:

CyberDance schreef:

Stel ik koop wat in duitsland voor verbruik in nederland:
ik haal het in duitsland op: verkoper is NIET verplicht tegen 0% te leveren als hij het handeltje niet vertrouwt.
ik laat het afleveren in nederland: verkoper is WEL verplicht tegen 0% te leveren.
Ik vraag me dus af of het VERPLICHT is tegen 0% te leveren.
Volgens mij niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
19-2-2007 11:57
Inderdaad niet verplicht. Sterker nog, als niet is voldaan aan een stevig aantal voorwaarden (geldig BTW nummer afnemer, zekerheid dat goederen het land verlaten etc.) *mag* er niet eens met 0% worden geleverd.

Als de koper zelf de goederen ophaalt in het andere EU-land mag er dus (in beginsel) ook niet met 0% worden geleverd. De verkoper heeft dan immers geen zekerheid dat de goederen van zijn land naar een ander EU-land worden getransporteerd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)