Forum > Opmerkingen

Profielinhoud verplichten?

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-12-2005 19:13
3 x bewerkt. Laatst door Yoghurt op 22-12-2005 19:19
Laatste tijd zijn er veel tijdelijke leden die even snel een post doen, en vervolgens niet meer terugkomen. Deze mensen vullen even snel een naam in en vervolgens niets anders in.

Bij het tweedehands forum komt het regelmatig voor dat de moderators een topic tijdelijk moeten sluiten wegens het half invullen van een profiel.

Nou had ik een voorstel waarvan ik niet weet of het technisch mogelijk is, maar wat uiteindelijk zorgt dat er minder ergenis en werk aan het forum beleeft word.

Is het mogelijk dat je bij het lid worden van new-line verplicht moet worden gesteld alles in te vullen ( op quote en website na ), en eventueel de aanmeldprocedure iets anders te laten verlopen ( zodat niet iedereen even snel wat post ).

Dit niet om het forum minder toegankelijk te maken, maar om de kwaliteit en het gemak ervan te vergroten.
Ik geloof ook dat dit het forum minder afstandelijk kan maken en mensen een beter idee krijgen van wie ze voor hun hebben. Dit ook om aan iemands post makkelijker een waarde toe te kennen, en dus kan vaststellen of iemand weet waar hij over praat.

Het is slechts een voorstel en doe ermee wat je wilt ( en wanneer je wilt, het is immers kerstvakantie ). Had even gezocht maar geen topic gevonden die hetzelfde idee ( of soortgelijk ) aanstipt.

Bij deze.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-12-2005 19:15
Klinkt wel goed.
Zo houd je het forum wat schoner en blijven alleen de echte liefhebbers.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
22-12-2005 19:24
Ik weet 't niet, het idee is goed, dat vind ik wel, maar of de praktijk zo goed is? In principe verplicht je iemand om gegevens over zichzelf prijs te geven, en met oog op privacy denk ik dat dat erg afschrikt.
Vergeet niet te lachen
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
22-12-2005 19:25
klinkt niet goed. Als iemand er voor kiest zijn persoonlijke gegevens niet "openbaar" te maken dan moet dit mogelijk zijn. Wel mogelijk is bijvoorbeeld dat dré een extra controle invoerd die bij het posten in het tweedehandsforum controleert of de nodige velden niet "null" zijn. Nu kan ik echter niet in het achterliggende datamodel kijken dus weet ik niet hoe simpel het is om te doen.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-12-2005 19:30

Dj Mark schreef:

Ik weet 't niet, het idee is goed, dat vind ik wel, maar of de praktijk zo goed is? In principe verplicht je iemand om gegevens over zichzelf prijs te geven
Hoeveel mensen geven er nu niet een verzonnen e-mail adres op.

Ik zit me af en toe ook mateloos te irriteren aan mensen die zich niet aan de geldende forumregels houden. Op deze manier is dat prima binnen de perken te houden. Ben voorstander.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-12-2005 19:32

Dj Mark schreef:

Ik weet 't niet, het idee is goed, dat vind ik wel, maar of de praktijk zo goed is? In principe verplicht je iemand om gegevens over zichzelf prijs te geven, en met oog op privacy denk ik dat dat erg afschrikt.
Op een forum kom je toch om te communiceren met anderen? Is een woonplaats ( par example ) dan een optie die je privacy benadeeld? In een telefoonboek staat deze ook?

En een forumbijdrage is het delen van vakkennis, het is geen anonieme liefdesbrief.
Ik snap dan ook vaak niet de beweegredenen om anoniem te blijven, ik heb nog nooit iemand van het forum ongewilt op mijn stoep gehad voor een bakje thee! Ondanks dat me naam en woonplaats in me profiel staan.

Privacy is en blijft een dubieus punt, hoe ver gaan we hiermee met oog op de steeds groter wordende individualiteit.
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
22-12-2005 19:36

yoghurt schreef:

met oog op de steeds groter wordende individualiteit.
U bedoelt waarschijnlijk met oog op de steeds kleiner wordende privacy?
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-12-2005 19:39

OmErta schreef:

yoghurt schreef:

met oog op de steeds groter wordende individualiteit.
U bedoelt waarschijnlijk met oog op de steeds kleiner wordende privacy?
Ik bedoel daarmee, dat mensen steeds meer van elkaar vervreemden. Momenteel is onze maatschappij hard op weg er één te worden waarbij je alleen contact hebt met de mensen waarbij dit noodzakelijk nodig is.

De sociale controle is aan het wegvallen, en collectieve gebeurtenissen verliezen hun waarde of bestaan niet meer.

Hoe je het ook went of keert: Nederland 2005 = ieder voor zich
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
22-12-2005 19:40
De volgende gedachte doet zich bij mij op:
als je in het tweede hands gedeelte vaag doet over je gegevens, heb je een reden om iets te verbergen.......

Wat mij betreft:
alles open en bloot:
Zelfs mijn sofienummer staat gewoon op mijn website's te vinden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
22-12-2005 19:51
Even een voorbeeld uit een andere shop:

Klik.

Schrikt dit je niet af om je te registreren? (dat ik daar geregistreerd sta is omdat ik die jongens daar erg goed ken)

Ik snap ook wel dat je in het 2e hands forum regels moet hebben, en in dat geval vind ik het niet meer dan logisch dat er gegevens van jezelf openbaar gemaakt moeten worden. Maar in andere fora-gedeeltes kan ik het mij prima voorstellen dat iemand zijn woonplaats niet prijs wil geven aan anderen, of zijn email adres bijv.

Ik blijf erbij, ik ben absoluut geen voorstander van het verplicht stellen van gegevens opgeven in je profiel (muv het 2e hands gedeelte!).
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)