Forum > Licht

5 polige din op Senesetter past met JEM fogger?

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
26-3-2003 15:55

Dré schreef:

Victor schreef:

Aha, dan heb ik niks gezegd. De Botex Scenesetter heeft -weet ik vrij zeker- die voorziening niet.

Ik heb nu zelf maar even in de gebruiksaanwijzing gekeken (op www.glp.de). Maar daar staat niets over de rookmachine in behalve dat je er een kan aansluiten. Erg fijn. Nou ja, het ligt in ieder geval niet aan jou...
(De botex heeft het tegenwoordig ook, net als de GLP, American DJ, E-lite en noem al die OEM shoppers maar op).

Nadeel: Ze zeggen alleen dat hij de aansluiting heeft en geven verder NIET op aan welke machine(s) dit gekoppeld kan worden.

Uiteraard kan een "beetje" tech het zo uitzoeken MAAR dan moet die tech daar wel even de tijd voor hebben.

Overigens hebben mijn Magnum 1000's zo'n din plug (maar of die werkt op de Scene setter...).
Hoi,

Ik heb zelf ook de scenesetter van 'Works', deze heeft idd ook de optie om rookmachine aan te sturen. Het enige wat ik daarvan ooit begrepen heb, is dat je elke rookmachine kan aansturen. MITS deze zo'n return signaal heeft dat deze klaar is om rook te spuiten (lampje op remotecontroller gaat dan aan). Op die scenesetter zit namelijk ook een indicatie wanneer de rookmachine klaar is voor gebruik...

Er moeten eveneens schema's zijn dat je die din om kan zetten in jack etc. (een aantal rookmachines werken ook met jack input). Wanneer ik schema's heb gevonden laat ik het wel weten..
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
AndreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 16
27-3-2003 00:01
happy :) Onderstaand de pin-bezetting bij GLP scenesetter

Als tegen de achterzijde aankijk is de nummering van de pinnen van links nr rechts:
5 - 4 - 3 - 2 - 1

groene led = power: + op pin 2 en - op pin 4
rode led = heating: + op pin 1 en - op pin 3
drukknop: + op pin 1 en geschakelde stroom op pin 5
de led's hebben een 2,2K weerstand in serie staan hetgeen zou betekenen dat ze op 12 volt werken (geef geen garantie of mijn berekening correct is - heb getest met 9 volt)

Dré vrees niet, ik mijn troetelkind niet geopend, maar dit is de opgave welke ik van de importeur van ADJ heb gekregen. Ik heb het getest en bij mij klopt het.
Succes
André
Blue envelops, I love them
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 184
28-3-2003 18:34
Ha Andre,

Bedankt voor deze info
ik zal morgen eens ff die Jem AB open schroeven !!
het is alleen zo'n dun draadje van de rookmachine naar de AB dat ik het betwijfel of er dan ook daadwerkelijk 5 draadjes in gaan zitten
Als de boel niet afbrand horen jullie me morgen wel??? laugh :D
Lampie erbij??
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
14-4-2003 19:35
Andre,

Ook mijn dank.. ga het binnenkort eens proberen.. laugh :D
Evt. claim volgt misschien laugh :D
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1370
14-4-2003 19:53
Wanneer we de "standaard" (ZR12 ?? of alle) DIN pinbezetting van martin bekijken krijgen we:

Pin 1: ground when machines up to temperature
Pin 2: ground
Pin 3: + 16v
Pin 4: ground when machines heating up
Pin 5: 0 - 10v Input, needs 1.5v to heat up and 2v - 10v pump speed when machine ready

www.jemsmoke.com/service/downloadfile.asp?name=ZR12_5PinDINpinout_A.pdf&cat=74

Terug naar forum Reageer (zonder quote)