Forum > Licht

5 polige din op Senesetter past met JEM fogger?

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 184
25-3-2003 19:50
Hoi,

Ik heb laatst de senesetter aangeschaft.
Nu zit daar een 5 polige din op voor een rookdoos.
Nu weet niemand welke roodoos erop past!!
Laat ik nu een rookdoos hebben staan JEM fogger MKIII (mk3)
met JAWEL een 5polige din connector!!
Alleen geen schema sad :(

Dus wie weet fff passen !!(als ik snel van me senesetter af wil

Zijn er verder mensen die de MKIII kennen??

Dank je wel
Mzzl
Lampie erbij??
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
25-3-2003 20:08
Misschien eens op dré's techtalk piganaatje kijken daar staqat in ieder geval wel wat over dmx stekkers. succes ermee
Lost in Music
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
25-3-2003 20:12
DIN is geen DMX, tis dus een normale 5 polige DIN stekker, die voor de afstandbediening gebruikt word...
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
25-3-2003 21:44

DJ/LJ Savidge schreef:

Ik heb laatst de senesetter aangeschaft.
Nu zit daar een 5 polige din op voor een rookdoos.
Nu weet niemand welke roodoos erop past!!
Laat ik nu een rookdoos hebben staan JEM fogger MKIII (mk3)
met JAWEL een 5polige din connector!!
Allereerst kleinigheidje: het is sCenesetter (met een "c").

Verder zijn die DIN-aansluitingen op de Scenesetter voor midi. Dat staat er bij en het staat ook in de gebruiksaanwijzing. Nou geloof ik dat sommige mensen denken dat het lezen van een gebruiksaanwijzing verboden is ... sad :( . Anyway, hoe kom je erbij dat dat voor een rookmachine zou zijn?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
25-3-2003 23:18
1 x bewerkt. Laatst door RonnieB op 25-3-2003 23:20
klopt dat er een midi aansluiting op zit, maar er zit op die scenesetter wel degelijk een rookmachine aansluiting... rechtsboven op het paneel, is ook een knopje aanwezig voor een rookmachine... helaas (wat dre ons al had verteld) staat er in de manual niks over deze knop/aansluiting...

[edit]savidge doet dus het licht bij onze drive-in, en ik het geluid wink ;)[/edit]
Music is what feelings sound like...
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 184
25-3-2003 23:19
HA Victor.

Ik heb de handleiding zeker gelezen (sorry voor de spelsfout? laugh :D )

Er zit wel degelijk een 5 polige din plug op mijn scenesetter

Deze staat ook in me handleiding.
IK heb de blauwe scenesetter van GLP (maar ja zoals we weten doet de naam er niet toe.)
Vervolgens staat op Blz 6 de "rear view"
met onder NR 42 de"fog machine connector"

Toen ik deze Scenesetter ophaalde bij Dre zei hij al dat hij nog geen Rookdoos was tegen gekomen met de 5 polige Din plug

Zodoende mijn vraag of iemand weet of ik dit zo maar (1 op 1)?? kan aansluiten

zie hier een foto home.zonnet.nl/savidge/IMG_2152.JPG
en kijk dan even rechts boven en zie daar de Knop fog machine!!!!

zelf met een lampje voor "heating" en "ready"
Lampie erbij??
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
25-3-2003 23:44
Aha, dan heb ik niks gezegd. De Botex Scenesetter heeft -weet ik vrij zeker- die voorziening niet.

Ik heb nu zelf maar even in de gebruiksaanwijzing gekeken (op www.glp.de). Maar daar staat niets over de rookmachine in behalve dat je er een kan aansluiten. Erg fijn. Nou ja, het ligt in ieder geval niet aan jou...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
26-3-2003 00:19

Victor schreef:

Aha, dan heb ik niks gezegd. De Botex Scenesetter heeft -weet ik vrij zeker- die voorziening niet.

Ik heb nu zelf maar even in de gebruiksaanwijzing gekeken (op www.glp.de). Maar daar staat niets over de rookmachine in behalve dat je er een kan aansluiten. Erg fijn. Nou ja, het ligt in ieder geval niet aan jou...
(De botex heeft het tegenwoordig ook, net als de GLP, American DJ, E-lite en noem al die OEM shoppers maar op).

Nadeel: Ze zeggen alleen dat hij de aansluiting heeft en geven verder NIET op aan welke machine(s) dit gekoppeld kan worden.

Uiteraard kan een "beetje" tech het zo uitzoeken MAAR dan moet die tech daar wel even de tijd voor hebben.

Overigens hebben mijn Magnum 1000's zo'n din plug (maar of die werkt op de Scene setter...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AndreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 16
26-3-2003 09:55
De 5 polige din-plug op scenesetter in de uitvoering van GLP zijn bedoelt voor de fogmachines van American DJ.
Maar opzich maakt dat niet zoveel, de drukknop en de bijbehorende led's staan volledig los van de rest van de electronica. Met een multimeter kan je vrij eenvoudig de schakelaar vinden. De led's zijn voorzien van een weerstand. Zou je eigenlijk nog moeten weten wat de interne schakelspanning van een rookdoos van ADJ is. Wie weet hier het antwoord op?
Blue envelops, I love them
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
26-3-2003 10:14

Andre schreef:

De 5 polige din-plug op scenesetter in de uitvoering van GLP zijn bedoelt voor de fogmachines van American DJ.
Da's iets dat zelfs de importeur van American DJ niet helemaal met je eens is. Hij schijnt te werken op een PAAR rookmachines van American DJ maar zeker NIET alle. Er wordt niet eens een lijstje gegeven van machines die wel werkt.

Als je echter de afstandbediening van je fogger openmaakt dan kun je dat natuurlijk vertalen naar het schakelingetje in de Scene Setter (eventueel hier en daar een weerstandwaarde aanpassen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)