Forum > Algemeen Forum

Boekhouding van je Drive in

(79 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
17-3-2009 21:43
Er zullen vast een hoop gratis excel-bestanden zijn, wat echter wel is dat deze verschillende dingen gecombineerd heeft.

Factuur/offerte hebben een zeer nette lay-out. Eventueel valt eigen lay-out erin te zetten.
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
19-3-2009 21:27
Ten eerste: vind het best leuk bedacht en voor je eigen Drive-In Show is het zo te zien ook erg handig! Is het ook zo hard nodig of meer voor de leuk?
Wel vraag ik me af of niet iedereen met een beetje Excel-kennis en tijd dit kan maken. Kortom: het zit niet zo heel ingewikkeld in elkaar als het misschien lijkt...

Wellicht als je totaal niet bekend bent met Excel dat het dan de prijs waard is, maar kan zo iemand bij jou over 2 jaar aankloppen als hij er niet meer uitkomt met het basisbestand?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-3-2009 22:17
Ik vraag me af wat Meneer Excel ervan vindt als iemand een toepassing bouwt met zijn programma en dat vervolgens te koop aanbiedt.
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
19-3-2009 22:27
Ik gebruik nu gratis downloadbare excel bestanden (van de microsoft site) en dit werkt natuurlijk niet ideaal voor drive-in shows en verhuur. Vandaar lijkt mijn excel bestandje mij wel handig, maar om daar nou geld voor neer te leggen...
Robustsound
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 13458
19-3-2009 22:37

Sylvia schreef:

Ik vraag me af wat Meneer Excel ervan vindt als iemand een toepassing bouwt met zijn programma en dat vervolgens te koop aanbiedt.
Volgens mij mag dat gewoon (mensen hebben natuurlijk wel een legale Excel licentie nodig). Wel zit je met een paar dingen.

1. Je verdient er geen drol aan MAAR zult wel de bijbehorende support moeten geven (en reken maar dat je vragen krijgt waarbij je denkt "die domme vragen bestaan niet regel klopt gewoonweg niet"...).
2. Het beschermen van de code is een vrij pittige opgave.
3. Je verdient er geen drol aan (maar support)...
4. Je zult het als een soort van shareware/trialware aan moeten bieden (hoe doe je dat)?
5. Je verdient er geen drol aan (maar support... Ook op de trialware versies)...
6. Volgens mij heb je geen idee waar je aan begint!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-3-2009 22:59

Dré schreef:

Volgens mij mag dat gewoon (mensen hebben natuurlijk wel een legale Excel licentie nodig). Wel zit je met een paar dingen.
Volgens mij ook.
Bij ons draait het volledige electronische bestelsysteem op excel.
(programma wat draait op Excel heet Compass)
Voor een beetje op maat gemaakt programma wat draait op Excel moet je natuurlijk fors betalen, evenals de telefonische helpdesk.

Martin.
kvm entertainment
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
19-3-2009 23:04
Ik hoef er ook absoluut niets aan te verdienen, het lijkt mij gewoon erg handig om dit mensen te delen. Begrijp wel, het bedrag wat ik er voor vraag is puur voor de tijd dat ik ermee bezig ben om het voor die persoon klaar te maken (zijn producten/prijzen/werknemers/ed erin).

Ik ben bezig met een code met volle bescherming (en dan niet alleen de wachtwoord van excel zelf, maar complete VBA code om te beveiligen). Als dat goed werkt zet ik een trial versie online, verwacht alleen niet dat dit morgen gebeurt.

Support wil ik zeker geven, alleen opzich denk ik niet dat dit veel tijd in beslag nemen, aangezien alles al redelijk voor zich wijst, gegevens invoeren en klaar.

Die prijs die ik had genoemd was puur een idee. Mocht ik van iedereen horen dat dit het absoluut niet waard is ben ik best bereid te zakken, zoals ik al zei, ik hoef hier absoluut geen winst op te maken.

Over de code in excel zelf, ook met wat ervaring in excel, is dit niet in een paar uur te maken. Heb hier enkele dagen aan zitten werken, en ik ben zelf, mag ik toch wel zeggen, best bedreven in Excel.

Vandaag overigens voor het eerst zelf met de uiteindelijk versie 3 offerte's uit mogen schrijven, ging echt supersnel. Binnen een paar minuten had ik ze.

Toch bedankt voor de reacties allemaal!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-3-2009 23:15

pietje schreef:

Begrijp wel, het bedrag wat ik er voor vraag is puur voor de tijd dat ik ermee bezig ben om het voor die persoon klaar te maken (zijn producten/prijzen/werknemers/ed erin).
Je maakt dus de software op maat. (bedrijf gericht)
Support wil ik zeker geven, alleen opzich denk ik niet dat dit veel tijd in beslag nemen, aangezien alles al redelijk voor zich wijst, gegevens invoeren en klaar.
Het lijkt mij dat dat wel moet aangezien je "op maat maakt".
Dan lijkt mij dat iedere toevoeging/ verandering meer/andere Werknemers, nieuwe producten, andere prijzen ook door jou toegevoegd moeten worden.

Martin.
kvm entertainment
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
19-3-2009 23:54
Nee, ik ben een optie aan het maken om nieuwe producten ed er zelf in te zetten.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-3-2009 09:07

Dré schreef:

Sylvia schreef:

Ik vraag me af wat Meneer Excel ervan vindt als iemand een toepassing bouwt met zijn programma en dat vervolgens te koop aanbiedt.
Volgens mij mag dat gewoon (mensen hebben natuurlijk wel een legale Excel licentie nodig).
Tuurlijk mag dat, veel boekhoudpakketten (en mijn boekingssoftware) zijn Microsoft Acces applicaties. En daar wordt grof geld voor gevragen.
Je verdient er geen drol aan MAAR zult wel de bijbehorende support moeten geven
Meestal wordt er bij bedrijfssoftware een jaarlijks bedrag gerekend voor de licentie. Daarmee heb je dan ook recht op ondersteuning.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)