Forum > Algemeen Forum

Boekhouding van je Drive in

(79 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
RoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 5-7-2003
Berichten: 11
5-7-2003 11:26
2 x bewerkt. Laatst door Roel op 5-7-2003 12:10

Reemski schreef:

Roel schreef:

Het is net zoals met goed geluid, hoe duurder dus (vaak) beter. Goedkoop is duurkoop.
Hoe betrouwbaar de bron is weet ik niet. Maar dat geld natuurlijk ook voor een ieder die hier post. Toch even iets over de prijs/kwaliteit:
www.boekhoudpakketten.info/B_Onderzoek1.htm
Dit onderzoek is niet goed gedaan en er is erg veel commentaar gegeven op de methodiek angry . Verder kloppen de prijzen van de pakketten niet. Sommige pakketten hebben veel meer toegevoegde waarde die niet worden mee geteld, dus zoals een versterker vergelijken met een complete PA set. razz :p
""Nothing better than to be rich""
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-7-2003 11:45
( niet in de quote schrijven maar eronder)
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
9-7-2003 11:33
Als je zoveel commentaar hebt op de methode van het onderzoek. Geef dan eens aan welk pakket je voorkeur heeft!! Hoewel je account bevroren is "Roel", dacht ik ergens te lezen dat je nog wel kon posten.

Daarnaast vindt ik exact geen optie. Ik ga als klein bedrijf geen 1400 Euro (ruim 3000 gulden) ophoesten voor een pakket waarvan ik de meeste functionaliteit niet eens gebruik.

Snelstart is een goedkope optie welke na uitproberen nog best bevalt ook. Er zitten enkele zaken in waarvan ik denk, 'nah, dat kan beter'. Maar dat is meer gericht op werkbaarheid en uiterlijk (betreffende factuur) dan de functionaliteit. Zal wellicht ook liggen aan het feit dat ik de ins & outs van het pakket nog niet ken.

Toch sta ik op het punt dit pakket aan te schaffen.

Resten mij enkele vragen voor huidige gebruikers: Tom.....

Welke modules gebruik je (voornamelijk voor de drive-in, niet de schoonloopmatten). Bijvoorbeeld voor losse verhuur. Is hier de module met pakbonnen makkelijk?
Zelf dacht ik aan boekhoudmodule 1, mis jij hier de nodige functionaliteit in? (of gebruik je zelf een andere module).

Alvast bedankt.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
9-7-2003 15:33
Wij gebruiken alleen de boekhoudmodule.
Ik heb in excel een prima factuuur sheet aangemaakt.
Dat kan ik gebruiken voor de maten en voor de drive in.
Alles word automatisch uitgerekend.
Voor de drive in hoef ik alleen maar de contraktprijs ex btw in te vullen, de datum/tijden, en het aantal kilometers.
Ook is er plaats voor bijzondere extra's.
Een factuur maken in snelstart heb je een aparte module voor, en die kan je ook helemaal naar eigen smaak inrichten.

Ik heb geen verhuur, maar zo moeilijk is dat niet op een factuur.
De regels die er bij komen zijn: Borg, aanbetaling, contraktduur, en wanneer de spullen terug moeten zijn.
Vergeet niet op de voorkant van je factuur te verwijzen naar de algm. voorwaarden, die je voor het gemak op de achterkant van je factuur drukt.

Ik draai niet zo vaak meer; 25 á 30 avondjes/middagen per jaar. Dus factuurmodule vond ik wat overdreven. Bij de matten op de markt willlen ze zelden een factuur, dus die maak ik met excel dmv mijn sjabloon.

Op het gebied van de pakbonne kan ik je helaas niet helpen, maar wat is er op tegen om de factuur gelijk de pakbon te laten zijn.
Je kan ook een dubbele uitdraai maken, en de tweede dan zonder prijzen als het nodig is.

Bel Snelstart anders eens, die staan je zonder verplichtingen prima te woord.
Je kan zelfs een proef cd rom krijgen (zonder kosten) daar kan je het hele porgramma met alle mogelijkheden in bekijken.
Het werkt ook, zei het dat 2 cijfers niet pakken..... wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
9-7-2003 15:58
Daar heb je wel gelijk in.

Het kan ook eens te overdreven worden. De Demo heb ik al, en gebruik ik nu even om te proberen, maar wilde toch even wat reacties van gebruikers horen.
Zelf maak ik mijn facturen nu ook met excel, maar de mogelijkheid om dit alles te integreren is wel ideaal.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
9-7-2003 18:11
Snelstart is eigelijk een groot excel bestand, waarschijnlijk kun je het sjabloon van je eigen factuur zo invoegen.
Ik heb het alleen nooit geprobeerd.

Ik denk dat er weinig hiertussen zitten die überhoubt een boekhouding hebben voor hun drive in show.
Uieraard zitten er wel een stuk of 15 tussen, dat zijn de mensen die er ook een boterhammetje van hebben wink ;)
Dus geen lange tenen aub.
Ik bedoel alleen te zeggen dat je voor ervaring met een boekhoud prog. beter misschien bij je accountant te rade moet gaan.
Victor is accountant en werkt bij een grooot kantoor, maar hij is nu op vakantie sad :(
Hij zou je mischien iets beter kunnen raadgeven dan ik, want mijn vriendin doet de boekhouding hier laugh :D .
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
13-7-2003 19:15

Tom schreef:

Victor is accountant en werkt bij een grooot kantoor, maar hij is nu op vakantie sad :(
Hé Tom, ik dacht dat wij vrienden waren en nou ga je me uitschelden voor accountant wink ;) ? Ik ben belastingadviseur (een accountant is een overbetaalde boekhouder, ik verdien echt geld voor mijn klanten!).

Zelf doe ik de boekhouding van de drive-in gewoon in Excel. Als je een beetje weet waar je mee bezig bent gaat dat prima, en het kost erg weinig. Ik denk dat er maar weinig drive-in shows zo groot zijn dat ze echt een boekhoudpakket nodig hebben.

Exact is erg duur (een Exact-pakket voor een drive-in show is hetzelfde als je boodschappen bij de Albert Heijn halen met een Scania vrachtwagen)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
3-1-2009 15:22
Kick.

Ik wil mijn boekhouding zelf gaan doen.

Iemand hier ervaring met PAP software voord e boekhouding? https://www.papsoftware.nl/

Heeft iemand anders nog ervaringen met gratis/goed betaalbare boekhoud programma's? Van twee bevriende ex-penningmeesters hoorde ik negatieve verhalen over OS Financials.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
3-1-2009 15:48
Ik heb ondertussen al vele uren zitten in een eigen access database. Hiermee heb ik het precies zoals ik wil. Enigste nadeel is dat er heel veel tijd in zit (knutsel er meer ook in als een hobby).
Verder werkt het super voor mij als boekhouding.
Je kan het programma (dat Pap) altijd eventjes downloaden om te kijken wat het is.

Zit nu even te kijken, Pap is ook gewoon een zelfgebouwde database in access door iemand. Zou best kunnen dat het prima werkt, aangezien het gratis is, zou je het gewoon een tijdje kunnen proberen.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
3-1-2009 17:53
Hier ook Snelstart. Werkt goed, factureringsgedeelte vind ik persoonlijk niet ideaal (moet de computerdatum terug zetten als ik een oude factuur op wil vissen).

De meeste boekhouders hier in de buurt werken hier juist wel mee, dus dat maakt de uitwisselbaarheid wel prettig.

Maargoed, ik ben geen drive-in show.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)