Forum > Opmerkingen

luidsprekers

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
16-3-2006 22:41
Ik denk dat je de echt belangrijke dingen eerst moet scheiden: zoals

-Grote complete sets (LEM HErcules, maar ook DAP Soundmates, ed.)
-Monitoren (actief of niet maakt dan niet zoveel uit, je zoekt een monitor)
-Fullrange / top (K-115, vibe, LEM, ed)
-Sub (AX-18b, LEM D400, JRX-115, enz)

Ik denk dat je daarna daar weer beter op kan gaan delen in kleinere catagorieen.

Bijvoorbeeld bij Sub: Actief / passief

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die mij hierin aan kunnen vullen. Ik vind in ieder geval dat als je zo deze eerste 4 ziet, dat je dan zeker kunt kiezen, en met redelijke zekerheid de rest uit kunt sluiten. Al je een Top zoekt heb je niks aan een complete set, en als je een sub zoekt heb je niks aan een monitor.

Verdeling tussen amateur/semi/pro kun je bijna weglaten, omdat je je budget in kan vullen. Pro speakers kosten geen €100,- en als je een budgetsetje wil ga je geen €5000,- max invullen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
16-3-2006 22:45
Tja ik zou nog een afdeling "thuismonitoren" toevoegen oid, aangezien als ik een monitor zoek voor otr niets heb aan een syrincs setje en vica versa.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
16-3-2006 22:52

big bang schreef:

Tja ik zou nog een afdeling "thuismonitoren" toevoegen oid, aangezien als ik een monitor zoek voor otr niets heb aan een syrincs setje en vica versa.
Die is er al: 'pers. monitor'.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
16-3-2006 23:04

DJ Bastisito schreef:

big bang schreef:

Tja ik zou nog een afdeling "thuismonitoren" toevoegen oid, aangezien als ik een monitor zoek voor otr niets heb aan een syrincs setje en vica versa.
Die is er al: 'pers. monitor'.
Klopt, maar als we de boel gaan herindelen, zou ik die graag behouden, laat ik het zo zeggen. Bovendien vind ik studiomonitor / homemonitor logischer klinken daar een monitor altijd persoonlijk is.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
16-3-2006 23:16
Het nadeel van steeds verder indelen in groepen is dat (potentiële) klanten door de bomes het bos niet meer gaan zien. Ze moeten te vaak doorklikken om bij een item uit te komen, waardoor ze voortijdig zullen afhaken. En ik neem aan dat Dré niet wil afschrikken, maar verkopen?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
16-3-2006 23:24
Klopt, maar pers. monitor is geen kwestie van verder doorklikken, slechts een extra optie, helemaal aan het begin van "luidsprekers". Persoonlijk kan ik me in de indeling van DJ delay het beste vinden. Al zou ik "grote sets" vervangen door complete sets. Een Soundate Eas is nou eenmaal bepaald geen grote set, maar wel compleet.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
16-3-2006 23:53
En omdat Dré volgens mij de luidsprekers waarvan je beter een grabbelton zou kunnen maken (mooi rond gat zit er al in wink ;) ) liever in een aparte categorie wil hebben zou je het volgende nog kunnen doen:

-Units
-Hobby
-Semi-pro/pro met onderverdeling:
--Monitor (al dan niet 2 aparte, voor thuis en voor live)
--Top/fullrange
--Sub
--Complete sets
--Installatie (was je vergeten)

Heb je dus 2 keer klikken ipv 1 keer, lijkt me nog wel te doen. En tsja, een onderverdeling tussen passief en actief is misschien toch niet echt nodig. Maar mocht je het willen, zou je het nog weer achter die keuzes aan kunnen plakken.

Ik vind zelf ook inderdaad het onderscheid tussen Tops en subs en complete sets bijvoorbeeld wel prettig. happy :)
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
17-3-2006 23:45
Ik denk dat je moet proberen een maximum van 3 keer klikken aan te houden, het liefste 2. Bij monitor kan je bijvoorbeeld dan opsplitsen in setjes als Syrics, en in *** (de rest zeg maar)

Bij sub in actief en passief.

Complete sets moet het inderdaad zijn.

En in het beginrijtje gewoon hobbyspul (grabbelton) er bij zetten, en inderdaad installatie. (heb ik geen verstand van, gebruik het nooit, dus was ze vergeten)

Ik denk dat je zo al een heel eind komt!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-3-2006 00:06
Een meer logische verdeling dan dat er nu is, kan ik niet echt bedenken. Ik denk dat een deel van de "onduidelijkheid" wordt veroorzaakt door volgorde van de lijst en inconsequente afkortingen om de termen binnen de beperkte breedte van de menukant te kunnen houden.

Als je dit:
Units
Pers. Monitor
Professioneel
Semi Prof.
Installatie/Horeca
Hobby/Budget
verandert in dit (of de eerste drie in omgekeerde volgorde, maar ik zou hiervoor opteren):
Professioneel
Semi-Professioneel
Hobby/Budget
Installatie/Horeca
Personal Monitor
Losse Units
dan vind ik het op de één of andere manier wel meteen wat overzichtelijker.

Met de afwezige onderverdeling actief/passief heb ik op zich niet zo heel veel problemen, temeer omdat in de productlijst direct onder het merk en type al te lezen is of de set actief is of niet, dus je kunt zo doorscrollen. Daarnaast zie je in topics op dit forum vaak dat mensen er nog niet uit zijn of ze actief of passief willen aanschaffen, hangt van veel meer dingen af dan alleen de vraag: heb ik al versterking of niet, en de producten worden dan toch allemaal bekeken.

Je zou hoogstens naast de listbox op merk nog een actief/passief listbox kunnen plaatsen, hoewel dit niet consequent is ten opzichte van sorteermogelijkheden bij andere producten.

Eventueel zou je nog een afdeling "Complete PA sets" kunnen toevoegen (die heb je ook bij licht en dj-sets, en stiekum is dat best wel handig), maar daar zouden naar mijn idee producten in moeten komen te staan die je ook in de andere drie categorieën terugvindt.

Ik zit wat meer in mijn maag met dat "semi professioneel". Het is absoluut een betere keuze dan budget/midrange/top (tevens onnodig wegens de mogelijkheid om op minimum en maximum prijs te zoeken), maar toch nog te breed om echt iets te zeggen.
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
9-7-2006 09:53

DJ Delay schreef:

-Grote complete sets (LEM HErcules, maar ook DAP Soundmates, ed.)
-Monitoren (actief of niet maakt dan niet zoveel uit, je zoekt een monitor)
-Fullrange / top (K-115, vibe, LEM, ed)
-Sub (AX-18b, LEM D400, JRX-115, enz)
Sinds wanneer zijn de D-400's en de JRX-115's subs?
Er staat duidelijk in de webshop vermeld dat het fullrange kasten zijn. wink ;)

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter

Terug naar forum Reageer (zonder quote)