Forum > Opmerkingen

luidsprekers

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
PimpclioStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-12-2004
Laatste: 25-8-2005
Berichten: 2
13-8-2005 21:04
is misschien een detail maar waarom niet bij de luidsprekers een extra rubriek make voor actieve luidsprekers. of gewoon bij de al bestaande rubrieken (hobby, semi, prof) een categorie make waar je kan kiezen tussen actief en passief zoals je kan kiezen tussen de merken.
dank u wel
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
15-3-2006 18:23
is al veel vaker behandeld... sneaky :V

Mvg,

Dj Xciter
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
15-3-2006 18:28
Zoals hier bijvoorbeeld, en op vele andere plaatsen op het forum...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
15-3-2006 19:22
Probeer maar eens een categorielijst aan te maken voor luidsprekers die volledig de lading dekt maar nog wel overzichtelijk is. Als dit lukt zal ik hem graag implementeren. Het is mij na vele uren schrijven en krassen nog niet gelukt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
15-3-2006 19:32
Een categorielijst is inderdaad lastig, dus zou je dan al aan een keuze-menu moeten. (dat je eerst kiest uit actief/passief, daarna sub/top/monitor bijv.)Dat zou naar mijn mening wel handig zijn.

Maar ik geloof dat dat met de huidige database-opzet heel moeilijk te realiseren was? Of heb ik hier niet iets over gelezen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
15-3-2006 19:49
Je dient altijd een afweging te maken tussen weinig klikken om in de juiste categorie te komen EN een overzichtelijk aantal producten per categorie.

Laat ik ter verduidelijking de 2 extrema aangeven (want dan wordt het dilemma vaak een stuk duidelijker). Het ene uiterste is 1 categorie met daarin ALLE producten. Voordeel is dat je weinig hoeft te klikken om in de juiste categorie te komen. Nadeel is dat je je verrot zoekt naar het juiste product binnen die categorie.

Het andere uiterste is elk product z'n eigen categorie te geven. Nadeel is dat je je helemaal een hoedje drukt om in de juiste categorie terecht te komen MAAR als je daar eenmaal bent heb je ook zeer snel het juiste product te pakken (er is immers maar één product in de categorie in kwestie).

De truc is nu de balans te zoeken binnen deze 2 extrema. Daarbij wil je dus NIET hebben dat je je een hoedje loopt te klikken om in de juiste categorie te komen MAAR je wilt ook niet hebben dat je je een hoedje zoekt naar producten binnen de categorie in kwestie. Het omslagpunt daarbij ligt rond de 100 producten (is een regel die ik mezelf heb voorgenomen). Je ziet nu dat bij semi prof het aantal op 99 staat (en dus zou daar eigenlijk een onderverdeling in gemaakt moeten worden). Je zou er dan voor kunnen kiezen om de onderverdeling actief/passief te gaan doen. MAAR... Als je dat doet dan moet je, om consistent te zijn, dit ook doen bij de andere speaker categorieeen. Die andere categorieeen (sp) hebben echter keurig rond de 20-30 producten waardoor een verdere opdeling daarvan alleen maar tot versnippering zal leiden.

De enige oplossing die je dan nog hebt is de speakers anders in te gaan delen. Op zich ben ik daar erg voor. De categorie "hobby" mag van mij zo blijven staan als hij is (prachtige plek voor de MC, MDJ en andere piezo shit). Maar die andere categorieën... Hoe moet je die dan gaan verdelen. Een erg pittig verhaal (en ik sta dan ook serieus open voor opties).

Een oplossing "dump alles wat actief is in één categorie" zie ik totaal NIET zitten. Dan krijg je namelijk dat een mooi Titaniumsetje van LEM samen in een categorie komt met die spreeuwekistjes van Sphynx e.d. En let wel: Ook de M3-220 set zou daar dan tussen komen te staan. Dus de structuur die ik bij sommige concullega's voorbij zag komen was een structuur die ik niet echt zie als een verbetering van de structuur zoals die nu gebruikt wordt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
15-3-2006 20:29
Hier bij een suggestie van mijn kant.

Als ik jou post hier boven door lees, stuit ik nog wel op een paar obstakels. Ik ben het met je eens dat je niet te selectief moet zijn met je producten te verdelen. Ik ga dan ook van 3 hoofdcategorieën uit.

Laag/beginner
Gemiddeld/semi- professioneel
Hoog/professioneel

In de 3 hoofdcategorieën maak je 4 of 5 verschillende subcategorieën. Actief, passief, sets, componenten en misschien acties. Zo splits je eerst je producten in 3 gedeeltes. Dit maakt het kiezen voor de gebruiker direct een stuk makkelijker en natuurlijk het indelen voor jou zelf.

Het grote punt is natuurlijk wat valt onder beginner, semi-professioneel en professioneel. Het is natuurlijk goed mogelijk om producten waar een lichte twijfel bestaat te laten overlappen tussen 2 groepen.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze suggestie. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik ze graag.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
15-3-2006 20:50
Is alleen enorm lastig voor mensen die met hun budget ongeveer tussen semi en hoog inzitten. Deze klikken zich een ongeluk om de boel te vergelijken, terwijl dit nu met een klik gaat.
Ik denk dus dat je de opdeling hobby/semi/hoog als laatste onderverdeling moet houden, en van tevoren de opdeling tussen bv actief/passief moet maken.
Lost in Music
NielsiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 1-6-2011
Berichten: 11
16-3-2006 17:17

dj xciter schreef:

is al veel vaker behandeld... sneaky :V

Mvg,

Dj Xciter
Misschien wel heel bijdehand maar kijk eens naar de datum. shut up :X sneaky :V
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
16-3-2006 17:31

Nielsiej schreef:

dj xciter schreef:

is al veel vaker behandeld... sneaky :V

Mvg,

Dj Xciter
Misschien wel heel bijdehand maar kijk eens naar de datum. shut up :X sneaky :V
Hihirazz :p

Is het niet handiger om het geheel dan in te delen in monitor, sub en tops? Geen onderscheid tussen passief en actief maar wel degelijk tussen het type.

En half om half gevalletjes ( ala vibe15 ) kun je dan plaatsen bij tops, omdat dit voor mensen die monitors zoeken totaal niet een interesante monitor zal zijn.

En de syrincs staat dan ook mooi bij monitors evenals die LEM monitors. Is veeeel duidelijker al.
Soms..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)