Forum > Geluid

Ruis op line-in laptop & spanning op mixer

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
28-8-2006 12:56
Ik heb ook zoiets, alleen aan de uitgang. Als ik op mijn laptop de hoofdtelefoon uitgang doorlus naar mijn mengpaneel (gewoon 2x tulp naar mini-jack) dan is het redelijke kwaliteit (geluidskaart is niet zo best)

Stop ik de voeding erin, dan hoor je eerst al een plof (als je versterker enz. aan hebt staan en dan voeding erin stopt) en dan geruis en irritant hoog gepiep, niet echt ruis, maar wel erg vervelend. Ik weet niet precies hoe ik het moet oplossen maar ik weet wel zodra de voeding gebruik dat het hopeloos is (alles is trouwens geaard)

Ik heb nu ook die behringer geluidskaart besteld, hopelijk is dan alles over (plus betere geluidskwaliteit ga ik van uit razz :p wink ;) )
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Sound driveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 19
28-8-2006 13:17
heb jij toevallig je laptop, Mixer en versterker in 1 stekker doos?
Als dat zo is moet je hem in een ander stopcontact pluggen, kijken of dat werkt.
(bij mij wel wink ;) )
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
28-8-2006 13:19
hee dat had ik toen wel, hm straks even testen, in ieder geval al bedankt voor de tip!
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
28-8-2006 17:16
Anders zet je er even een groundloop isolator tussen (ben je ook klaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mitch1986Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 3-9-2006
Berichten: 7
28-8-2006 19:01
Ik had dit probleem ook, ik heb een andere output opmijn synq mixer gebruikt, monitor out, en het opnameniveau van de laptop verlaagd en toen deed ie het perfect, zonder ruis en in stereo...
Sound driveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 19
29-8-2006 12:45

Dj pacific schreef:

hee dat had ik toen wel, hm straks even testen, in ieder geval al bedankt voor de tip!
En? werkt het. Ik ben wel benieuwd of het aan mijn spullen ligt.
owja, Graag gedaan.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
30-8-2006 22:28
Hallo, ik had nog geen tijd gehad om het te testen ivm introductie's, zonet even gedaan.

Mijn spullen staan nu boven (ik heb daar helaas (nog) geen aarde, dus is getest zonder aarde aangesloten)
De laptop op een andere groep gooien of op accu werken heeft als resultaat > geen ruis.
Op dezelfde groep als versterker, mengpaneel enz ruist die (nou ja, het is eerst een plofje (stekker erin) en dan een hoog gepiep/ruisachtig).

Ik heb het ook getest met de behringer geluidskaart, dit maakt geen verschil, weer samen op dezelfde groep > ruis.

Als ik er een keer aan denk zal ik het hele spul eens op een geaarde groep aansluiten. Ik verwacht wel dat de klachten hetzelfde blijven..

ik zal eens dat onstoringskabeltje meebestellen, kijken of dat helpt.

Ik vraag me af waar het dan mee te maken heeft, want bij mij heeft het niet te maken met aarding of geen aarding, zoals bij de vorige pagina het geval was. Iemand een idee?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
SergeyCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2008
Laatste: 23-7-2008
Berichten: 1
23-7-2008 19:36
Zelfde probleem bij mij!

Ik had eerst een HP gekocht, kwam thuis, werkte op batterij, en was zeer tevreden over de kwaliteit.
Tot ik de netstroom aansloot! Eerst panikeerde ik, ben dan bij een vriend een andere laptop gaan lenen (toevallig een Fujuitsu!), alles was beter, er was wat ruis, maar deze was stabiel. Ben dan naar de winkel gereden, ze hebben me een externe kaart gegeven, zelfde effect: stroom=ruis+biepen batterij=perfect.
Ben dus WEER naar de winkel gereden, heb dan omgeruild naar een Sony VAIO (en 250eur bijbetaald).
Jullie kunnen niet geloven hoe verontwaardigd ik was dat donders ruis en gebiep uit men speakers te horen!

Ik lees hier nu veel verklaringen, is een ground isolator dan de beste oplossing?
Zijn ze ook vrij te koop in België? In welk soort winkel zou ik hiervoor moeten aankloppen?

PS. Het gaat hier over connectie van laptop via headphone-minijack naar mixer en speakers.

Kan iemand me helpen met wat advies, ik blijk nergens terecht te kunnen met dit probleem. Frustrerend!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
23-7-2008 20:11
Gewoon bij new-line.

Moet je wel wat verloopjes mee bestellen.

Ik heb hem zelf altijd mee en hij werkt super!
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)