Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 56 van 60)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-5-2008 22:23
Ik werk tegenwoordig alleen met muziekcomputer. Daar staan inmiddels al meer dan 20.000 nummers in. Om daar overzicht in te houden werk ik met playlists waarin de nummers staan die ik wel regelmatig draai (zeg zo'n 200 nummers in elk genre).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
MiKeZZaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2006
Laatste: 1-3-2016
Berichten: 22
6-5-2008 22:27

Sylvia schreef:

Op de juiste plekken koop je legale verzamelaars van welk genre dan ook bij wijze van spreken voor een paar euro per kilo.

Maar, dit topic gaat niet over waar we onze muziek legaal gaan kopen, dit topic gaat over CDR's, Buma, Muziekrechten etc.

Dus back on topic please.
Misschien zoek ik scheel maar ik kan daar geen topic over vinden, is dat er wel en zoek ik misschien op verkeerde termen? Zo niet dan open ik er ff een over (of kun je mij misschien anders een tip per mail geven)?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-5-2008 22:34

YourLiVe schreef:

Daar staan inmiddels al meer dan 20.000 nummers in.
Ik blijf erbij dat het volkomen overbodig is. (1500 goed uitgezochte songs is meer dan genoeg) Mijn systeem houd ook wel een logboek bij wink ;)
maar wel knap dat je alle 20.000 songs kent.
Eh,...20.000 en hoe zit dat met buma stemra......

Ander punt met legaliteit is dit Volgens Henk word er zo weinig op het product zelf verdiend dat dit DE oplossing is. (of word..)

MiKeZZa schreef:

Misschien zoek ik scheel maar ik kan daar geen topic over vinden, is dat er wel en zoek ik misschien op verkeerde termen? Zo niet dan open ik er ff een over
Heeft weinig zin om er 1 te openen, een beetje zelf zoeken naar de juiste platenzaak is niets mis mee. Tevens heb jij er natuurlijk niets aan als ik meld dat ik x % korting bij platenzaak Y krijg.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-5-2008 22:50

MiKeZZa schreef:

Misschien zoek ik scheel maar ik kan daar geen topic over vinden, is dat er wel en zoek ik misschien op verkeerde termen? Zo niet dan open ik er ff een over (of kun je mij misschien anders een tip per mail geven)?
Succes
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-5-2008 08:47

KVM schreef:

YourLiVe schreef:

Daar staan inmiddels al meer dan 20.000 nummers in.
Ik blijf erbij dat het volkomen overbodig is. (1500 goed uitgezochte songs is meer dan genoeg) Mijn systeem houd ook wel een logboek bij wink ;)
maar wel knap dat je alle 20.000 songs kent.
Eh,...20.000 en hoe zit dat met buma stemra......
Ik heb nooit beweerd dat ik al die 20.000 nummers ken, juist niet. Daarom werk ik ook met die playlists.

Ik heb gewoon een muziekabonnement en dan krijg je dus ook een basisbestand met een flink aantal tracks. Dit zijn beveiligde bestanden die alleen met een dongle (=usb stick die als een soort decoder dient) zijn af te spelen. Kun je dus ook niet op cd branden ofzo. Daarnaast heb ik mijn eigen legale cd collectie geript, die staat op mijn Denon HD2500 en wordt gebruikt als backup systeem.

Voor wat betreft de Buma... ik denk dat die zelf niet eens weten wat wel en niet mag. Dat muziekabonnement is natuurlijk legaal, die hebben gewoon een overeenkomst met Buma. Maar het rippen van je eigen collectie... dat weet ik niet. Maar dat is met de opkomst van muziekcomputers en HD controllers toch niet tegen te houden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
7-5-2008 10:35

YourLiVe schreef:

Maar het rippen van je eigen collectie... dat weet ik niet. Maar dat is met de opkomst van muziekcomputers en HD controllers toch niet tegen te houden.
En daar begint het gezeik dus.
Buma stelt dat je om mp3's af te spelen een extra 'MP3 afspeellicensie' nodig hebt (naast de 'buiten huiselijke sfeer vergoeding').
Heb jij de CD's echter als WMA, ogg of wav geript en op je systeem staan, dan kan Buma natuurlijk niet zeggen dat je de mp3 licensie moet gaan betalen... je hebt immers geen mp3's.
Dit probleem bestaat al jaren, ik ben benieuwd wanneer er een oplossing komt...
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-5-2008 09:04

renevanh schreef:

YourLiVe schreef:

Maar het rippen van je eigen collectie... dat weet ik niet. Maar dat is met de opkomst van muziekcomputers en HD controllers toch niet tegen te houden.
En daar begint het gezeik dus.
Buma stelt dat je om mp3's af te spelen een extra 'MP3 afspeellicensie' nodig hebt (naast de 'buiten huiselijke sfeer vergoeding').
Heb jij de CD's echter als WMA, ogg of wav geript en op je systeem staan, dan kan Buma natuurlijk niet zeggen dat je de mp3 licensie moet gaan betalen... je hebt immers geen mp3's.
Dit probleem bestaat al jaren, ik ben benieuwd wanneer er een oplossing komt...
Ik vraag me ook wel eens af hoe dat gecontroleerd zou moeten worden...
Als ik in mijn legale BPM studio "eigen muziek" toevoeg, wat dan?
Het gaat hier om bv eigen gekochte cd's, maar wie zegt dat ik er geen gedownloade troep op zet?
Trouwens, bij een muziekabbo krijg je eigenlijk een paar duizend nummers als basis mee, maar in de praktijk geeft diezelfde leverancier je een bestand van plm. 13.000 nummer mee (gratis dus).
Daar klopt dus ook geen jota van ( maar je hoort mij niet klagen wink ;) ).
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-5-2008 09:16

Malle Pietje schreef:

Als ik in mijn legale BPM studio "eigen muziek" toevoeg, wat dan?
Officieel dit

@renevanh
Ik denk dat het absoluut niet uitmaakt wat voor muziekbestand het is (wma,ogg,mp3 etc)
Daar word namelijk in bovenstaand niet over gesproken.

Het gaat ze gewoon om het aantal....lekker makkelijk controleren.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-5-2008 11:21
Officieel mag je de bestanden van zo'n muziekleverancier gebruiken als achtergrondmuziek, dat staat ook op de cd'tjes. En officieel mag je ook maar iets van 3500 track bijhebben. Dat je van de muziekleverancier meer dan 10.000 track geleverd krijgt is wat anders. Om zichzelf in te dekken krijg je dan een week later een brief dat je wel even een selectie moet maken en de rest moet wissen... sneaky :V
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
8-5-2008 16:20
Er zijn verschillende abo's. Gelijkblijf abo, bijvoorbeeld 5000 tracks, maandelijks 20 nieuwen waarbij de 20 minst populairen automatisch gewist worden OF groeiabo waarbij en het bestand EN het maandtarief groeit.

Inderdaad wel belangrijk de kleine lettertjes te lezen (want voor je het weet ben je je EN scheel aan het betalen EN nog steeds illegaal bezig...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)