Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 4 van 64)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-11-2009 20:00
Uiteraard streef ik ook naar een zo goed mogelijk resultaat, al mijn websites zijn dan ook XHTML en CSS valide. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar jouw website(s)?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
24-11-2009 10:55
In het verleden was ik actiever met webdesign daar dit toen in de lijn van mijn studies lag.
Daar schiet heden ten dage niet veel van over daar ik daar wat uitgegroeid ben.
Zodra de projecten indertijd groter werden gaf ik de coding uit handen en deed ik enkel design (wat ik persoonlijk veel leuker vind/vond).
Tijdens mijn studies werd er door de docenten nogal gehamerd op de belangrijkheid van valid sites. Maar het is inderdaad niet eenvoudig daar een "_blank" tegenwoordig al niet meer valid is en dat zou ik gemakkelijkheidshalve ook nog wel nog durven gebruiken.
Helemaal onschuldig ben ik dus inderdaad ook niet meer.
Laten we stellen dat ik van mening ben dat je best weet wat er op de achtergrond gebeurt, zelfs als je een programma alles laat doen. En dat ik blij ben dat ik html geleerd heb zodat je je site toch zelf in handen hebt en deze raad wil ik dan ook doorgeven.
De drempel lijkt veel hoger dan hij is.

Maar ik denk dat ik op een licht en geluidsforum te fel aan het redeneren ben vanuit een webdesign standpunt.
www.bigsoundsystems.be
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
24-11-2009 12:22

BSS schreef:

Maar ik denk dat ik op een licht en geluidsforum te fel aan het redeneren ben vanuit een webdesign standpunt.
Je onderbouwt je mening best behoorlijk en dan weet ik (en ik denk vele forumleden met mij) enige felheid wel te waarderen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 13458
24-11-2009 16:07
Edit Mod: Dré: Topic fiks geveegd, bijdragen van mhsound gewist.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
29-11-2009 16:18
Zitten er hier nog mensen die buiten voor hun drive-in site ook nog serieus met webdesign bezig zijn?

Ik heb namelijk voor mijn sites een redelijk aantal aanpassingen nodig en aangezien ik nog niet zeker weet of mijn huidige mannetje dat gaat redden binnen het gevraagde tijdsbestek ben ik eens wat balletjes aan het opgooien om een backup te hebben.
Kortom eenieder die een beetje serieuze referenties heeft en zich geroepen voelt mag mij even een mailtje sturen. Ruime ervaring met Typo3 en Magento zijn een vereiste.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-11-2009 22:05
Puur uit interesse; waar zal magento vooral voor worden gebruikt? Verhuurwebshop?

Ik heb zelf een aantal keren met magento gewerkt en ben er erg van onder de indruk.
Focus on the customer and the rest will follow.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-11-2009 22:07

Marc Ebbers schreef:

Ik heb zelf een aantal keren met magento gewerkt en ben er erg van onder de indruk.
Wacht maar tot je er een internationale webshop mee opzet. Kan uit ervaring vertellen dat er HEEL veel haken en ogen aan Magento zitten. Als je daar omheen kunt en wilt werken: Prima webshop. Maar van de codebase straalt wel af dat een stel nerds erover heeft nagedacht en de structuur heeft opgebouwd. Werkelijk onbegrijpelijk en onbruikbaar op sommige punten.
Light Image
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-11-2009 22:18
Daar moet ik je zeker al gelijk in geven, op sommige punten liep ik aardig vast. Ik heb er uit uiteindelijk ook voor gekozen om niet voor magento te gaan! shut up :X

Maar ben zeker benieuwd hoe het eruit zou zien als men Magento kan aanpassen tot een volwaardige verhuurshop, (indien het hierom zou gaan!).
Focus on the customer and the rest will follow.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
29-11-2009 23:27
Verhuurshop o.a. inderdaad. Zit er al veel te lang over te denken om de site wat "toegankelijker" te maken voor bijvoorbeeld particuliere klanten dus dat moet nu maar eens gebeuren. Heb ook nog wat domeintjes op spare ervoor dus dat komt mooi uit sneaky :V .

Magento is inderdaad een behoorlijk pittig pakket op alle fronten dus vandaar ook de specifieke vraag naar ervaring ermee. Ik ben ook niet vies van een stukje code dus heb al eens lopen rondneuzen maar ik ga er qua template bouwen zelf niet aan beginnen, dat zit best pittig in mekaar. Ik hou me wel bezig met het vullen razz :p
Dat daargelaten is het verder wel een enorm flexibel pakket met ook beste mogelijkheden in de backend.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
6-12-2009 23:33
Ik ben zeker benieuwd, naar z'on verhuurshop.
Daarnaast ben ik nu zelf in samenwerking met een php-programmeur wat aan het bouwen, dat gaat redelijk.(overigens een veel te lang project geworden, maar het scheelt dat ik het leuk vindt om te doen)

Ik ben echter nog opzoek naar een eenvoudig foto album, dat te integreren is in een bestaande website.
Iemand tips of ideeën?
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)