Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 53 van 80)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-6-2006 23:25

GoTMoRe schreef:

Maar jij hebt hoogstwaarscheinlijk een leuke set op school staan, wij dus helemaal niks.
Klopt, maar we gebruiken regelmatig eigen materiaal (meestal ter aanvulling) maar het merendeel is van de school. Wel is dat allemaal door ons daar gekocht/geinstalleerd enz.
En waar een ander bedrijf dik 500 voor vraagt, ga ik geen set van vergelijkbare kwaliteit voor nop neerzetten. ( ook juist omdat het een school is, die die 500 eerst ook gewoon kon betalen..)
Wij vinden het gewoon leuk om naast het gewone werk dat schoolgebeuren te doen, daar vragen we niks voor, en we zijn daar dus ook een beetje eigen baas. De situatie, dus mentaliteit, ligt bij ons kennlijk anders. Volgens mij ligt het bij jou dat jij de school als klant wilt. In jouw situatie hoef je het dan natuurlijk ook niet voor niets te doen. Is niks mis mee, maar het onderscheid in situatie moet duidelijk zijn.

Maar ik hoor hier wel veel gekanker op schoolleidingen, maar volgens mij ligt de fout juist bij die personen zelf. Zij weten hun school er niet van te overtuigen dat het beter is de klus aan hen te geven.
( en over normen en waarden moet je het met mij ism de school al helemaal niet hebben! )
Verklaar u nader..

Wat betreft die opmerking van Geit.

Ik verbaas me er altijd over wat voor een diepgaande (complot)theorien een mens kan verzinnen.

En dat geouwehoer van 'ze organiseren niks' komt me de keel uit. Doet me denken aan al dat gezeik op evenementencommissies van mensen die zelf geen reet uitvoeren, 'saai thema, kut feesten, noem maar op' regel dan gvd zelf wat! (is overigens meer in het algemeen)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-6-2006 01:06
2 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 25-6-2006 00:26

GoeieGast schreef:

Maar ik hoor hier wel veel gekanker op schoolleidingen, maar volgens mij ligt de fout juist bij die personen zelf. Zij weten hun school er niet van te overtuigen dat het beter is de klus aan hen te geven.

En dat geouwehoer van 'ze organiseren niks' komt me de keel uit. Doet me denken aan al dat gezeik op evenementencommissies van mensen die zelf geen reet uitvoeren, 'saai thema, kut feesten, noem maar op' regel dan gvd zelf wat! (is overigens meer in het algemeen)
Dat taalgebruik mag van mij wel wat minder op sommige punten, eerlijk gezegd. Bedenk even dat sommige mensen die woorden nog steeds asociëren met een hele erge ziekte en dat sommige christenen god ook liever niet beledigd zien worden. Heb je naar mijn mening in zo'n openbare omgeving als dit forum een beetje rekening mee te houden.

Maar nu even over de schoolleidingen. Ja, daar heb ik mij schuldig aan gemaakt. Vanwege de aparte organisatievorm bij ons gaan sommige dingen bij ons echter niet zoals ze horen te gaan. Bij te weinig budget om bij te huren worden disco's bijv. gewoon met een te kleine geluidsset gedraaid.
[EDIT: Bovenstaande alinea aangepast naar aanleiding van post van joepvandemortel. Bovendien 'schrok' ik achteraf ook wel een beetje van wat er stond. schreef:

Wat betreft je standpunt over 'ze organiseren niks': Couldn't agree more. wink ;)
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
24-6-2006 19:52
2 x bewerkt. Laatst door GoTMoRe op 25-6-2006 00:37

GoeieGast schreef:

( en over normen en waarden moet je het met mij ism de school al helemaal niet hebben! )
Verklaar u nader..
Meer het geval dat ik slechts als een domme 'leerling' wordt gezien, die niet in staat wordt geacht dergelijke activeiten te ondernemen. ( helaas.. )

En aan mijn uitstraling zou het ook wel niet liggen, ben bij meerdere, ook grotere, instanties langsgeweest. En heb iedere keer alleen maar lof gehoord over hoe ik mij als bedrijf, en individu, presenteerde. Dat ik mijn zaakjes netjes op orde had, en een nette bedrijfsaankleding/indruk achterliet.

Buiten dat wil de school er gewoon niet aan beginnen.. ( + dat ik met 3 kwart van de leerlingen die bij ons rondlopen geen hond mee te maken wil hebben! En in dit geval is de motivatie om gratis te draaien al snel weg )

[edit schreef:

Bedenk me net dat gratis draaien al helemaal niet wil, gezien we altijd genoodzaakt zijn stuff bij te huren ( licht )
Soms..
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
24-6-2006 22:12
Goh wat een verschil is dat dan zeg.

Als ze hier iets willen komen ze naar mij toe, en dan wordt er altijd heel vriendelijk gezegd wat ze willen doen. Verder regelen wij, ik dus, dan alles. Planning/uitvoering/aanwezigheid schuivers/inkoop materiaal/huur materiaal. Alles mag financieel enz, uurtje les missen wordt niet moeilijk overgedaan, noem maar op. Ik kan er eigenlijk met m'n pet niet bij, die schoolleiding van jullie. Jullie willen de techniek op school al dan niet gratis op je nemen, en je wordt afgezeken. Kijk ook al hebben die mensen er zelf geen verstand van, ieder mens kan zien of iemand profi bezig is te ja of te nee. Ik zou als ik jou/jullie was een keer een vergadering charteren met de mensen met wie je te maken hebt, de chef, de centenman enz. Vertel dan dat de situatie zo niet gaat en hoe je het graag wilt hebben. Dat je graag iets fatsoenlijks wil doen met de techniek op school, dat het leuker en beter is om iemand op school daarvoor te hebben enz. Zorg dat ze begrijpen dat je goodwill hebt maar dat je dan een beetje vrijheid wil en normaal behandeld wil worden en dat je wel degelijk iets goeds neer kan zetten voor veel minder geld.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 170
24-6-2006 22:47
Als ik zie wat mensen hier voor een reactie's over hun (toekomstige) werkgevers en (toekomstige) klanten durven te plaatsen, vind ik het niet gek dat ze bepaalde klussen niet krijgen. Ik moet er niet aan denken dat ik als opdrachtgever door een verkeerde beslissing op een openbaar forum aan de schandpaal genageld word.
Profesionaliteit straal je ook uit door op het juiste moment je mond te houden.

Tevens vind ik het altijd jammer dat we hier het verhaal meestal maar van een kant horen.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
25-6-2006 00:07
Ja ok, ter relativering dan:
Bij mij op school lopen ook genoeg mensen rond die grote waardering hebben voor hetgeen we doen. Eigenlijk zijn ze allemaal wel dankbaar. Misschien heb ik mij inderdaad wel teveel laten gaan zo in het openbaar... Het is soms echter zo ontzettend frustrerend dat je je werk niet goed kan doen...

Ik zal mijn vorige post vanuit dit oogpunt ook even editten. En laat ik er nu ook maar meteen over ophouden dan. happy :)
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
25-6-2006 00:31
Volgens mij is het nog steeds moeilijk te geloven dat er ook klanten zijn waar je gewoon GEEN opdrachten meer voor wilt doen.sad :(

De school is er in dit geval zo eentje ( en ik hagel hierbij geen opdracht gevers aan de schandpaal, want er zijn wel 20 scholen in Assenwink ;) )

Als zij de goodwill niet willen tonen om mij, en mijn voorstellen, serieus te nemen. Dan houdt het voor mij op, en leg ik me erbij neer. Hoe zij het dan oplossen is dan hun probleem. ( ik ga niet hopeloos op mn knieen naar iemand toekruipen voor een opdracht )

Ik hoop dat je je in mijn situatie kan inleven. ( als de school 500 over heeft voor een set van een groot bedrijf, heeft de school ook wel 100 (!) over voor mij, die kwa kwalitiet zeker niet onder zal doen aan dat bedrijf )
En dat ik in dit geval ook geen set gratis neer zou zetten, als ze me proffesioneel zouden behandelen en me fatsoenlijk te woord zouden staan, dan was het geen enkel probleem geweest.

Maar op deze manier, nee dankje.
Soms..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
25-6-2006 13:46

GoTMoRe schreef:

Volgens mij is het nog steeds moeilijk te geloven dat er ook klanten zijn waar je gewoon GEEN opdrachten meer voor wilt doen.sad :(
daar heb ik er zat van hoor.....maar ja, in meer dan 30 jaar kom je wel eens wat tegen happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
25-6-2006 14:18
Dat soort dingen moet je beetje geluk mee hebben. happy :)
Bij mij op school (vechtdal college hardenberg) is alles netjes voor elkaar, goede geluidsset, nette lichtinstalatie en bijhuren doen ze niet moeilijk over. Altijd netjes betaald.
Ik heb eigenlijk het idee dat je door op school te draaien meer potentiele klanten hebt dan op een feest van een 'gewone' klant. Je bent voor leerlingen wat makkelijker te bereiken, en leerlingen zullen daardoor sneller jou als drive-in huren dan een buitenstaande denk ik. shut up :X
Maar dat ligt er natuurlijk wel aan of het je doelgroep is of niet...
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
Benne_ssStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2006
Laatste: 24-12-2010
Berichten: 5
18-7-2006 04:30

Brockske schreef:

grote fuif niet zo ver van hier (sound&light door een kennis, zelf nog niks meegemaakt razz :p ), veel volk, veel plezier totdat opeens de stroom uitviel... alles nagezocht, nergens een oorzaak te vinden en *hups* toen deed alles het weer...
10 minuten later hetzelfde... alle apparatuur nagekeken op kortsluiting enzo, niks te vinden...
en *hups* het werkte weer...
weer 10 minuten later hetzelfde verhaaltje...

de volgende ochtend toen ze gingen afbreken waren ze onder elkaar wat aan het vertellen over die rare gebeurtenis van de avond ervoor, en dat er totaal geen oorzaak voor te vinden was, toen de buurvrouw op hen afkwam en doodleuk vertelde dat ze een paar keer de hoofdschakelaar had afgezet omdat de muziek wat te hard stond... laugh :D laugh :D laugh :D
ook al meegemaakt alleen was er hierbij een projector in gebruik zo iet met een hele straffe lamp die meer als 1000 euro kost (projector zelf 2000 laugh :D) en z'n lamp moet goed gekoeld worden wat sid niet gebeurde!
gevolg lamp kapot de buurvrouw heeft moeten betalen(eerst wou ze niet, heeft het verhuurbedrijf er een proces van gemaakt laugh :D , de buurvrouw is verhuist laugh :D laugh :D )

Terug naar forum Reageer (zonder quote)