Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 5 van 30)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2005 10:15

DJ Tim schreef:

en dat (en dat vind ik heel jammer) zo'n beetje iedere club of party nu gedaan wordt met een Pioneer DJM 600 of een A&H.
Veel dj's vragen tegenwoordig om dingen zoals filters en effecten en dus wordt iedere Dateq eruit gekwakt.
Apart. De Dateq-DJM-discussie is mij bekend, maar ik kom nog altijd heel veel Dateqs tegen hoor. Zowel in clubs als bij drive-ins. A&H is nog bezig met zijn triomftocht jegens de DJM, dat wel, maar het is niet zo dat iedere Dateq (of DJM) in Nederland al is vervangen voor een A&H.

DJ Tim schreef:

Ik denk dat mensen die begonnen zijn met draaien op Dateq voordat er mixers uitkwamen met effecten en andere troep misschien wel Dateq zullen blijven kopen omdat ze weten dat ze lekker werken en betrouwbaar zijn, maar zelfs dat segment zie je een beetje neigen naar mixers met de hele bende erop.
Alsof alleen beginners geen toeters en bellen willen. Er zijn ook bergen gevorderden die niks hebben met effecten of andere extra mogelijkheden en gewoon een basic mixer zoeken, waarbij ze betalen voor de kwaliteit en niet voor toeters en bellen.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-3-2005 10:37
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, ik zei juist dat gevorderden en oude rotten niet altijd veel op hoeven te hebben met toeters en bellen maar dat de redelijke nieuwkomers toch vaak kiezen voor effecten. Maar zelfs de gevorderde zie je toch ook wel omschakelen naar toeters en bellen.

Verder heb ik het ook niet gehad over de race A&H vs Pioneer, het wordt gewoon allebei veel gebruikt en daarnaast ook wel Dateq (overigens geef ik je absoluut gelijk dat Pioneer nog steeds de boventoon voert bij die race, helaas), maar ik kan je toch wel vertellen dat op feesten en clubs waar vroeger een Dateq stond nu een Pioneer staat.
Powerzone is er een mooi voorbeeld van, en kijk maar is wat foto's na van de ID&T feesten of UDC, allemaal Pioneer en vroeger stond er Dateq.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
17-3-2005 12:06
Vergeet niet dat er heel veel kroegen zijn die al die effecten shit niet nodig hebben, maar gewoon een goede kwaliteitsmixer met goede service willen. Dan kiezen zij stuk voor stuk voor dateq (die ze al vaak met tevredenheid hebben) en niet voor een effectmixer.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-3-2005 19:00
Ik had het in de eerste plaats ook niet over kroegen. Maar je hebt absoluut gelijk wink ;)

Maar dan nog, eenmaal een Dateq LPM of GPM aangeschaft, hoef je hem niet snel te vervangen (mits je een enorm lompe boer bent en zelfs dan..) dus dat bedoel ik ook met het feit dat Dateq tenonder gaat aan haar eigen succes.
Ze maken die mixers zo ontzettend goed, en hoeveel kroegen worden er per jaar nou helemaal opgericht in Nederland? Dus in dat opzicht denk ik dat de verkoopcijfers bij Dateq door de jaren heen toch wel wat gedaald zijn. Ze moeten hun aandeel een beetje afstaan aan A&H en Pioneer in Nederland qua discotheken en grote feesten.

[edit] Heeft iets weg van Raine en de Denon X1500 vinden jullie niet? [/edit]
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2005 19:07
Ik heb ook wel eens gehoord dat bepaalde merken gloeilampen bewust minder duurzaam zijn gemaakt om de verkoopcijfers op te krikken, maar of zoiets bij Dateq ook zo werkt. Ik denk dat eens-een-Dateq-altijd-een-Dateq voor betere verkoopcijfers zorgt dan dat het feit dat die dingen niet kapot te krijgen zijn de cijfers zou doen dalen. (Klopt deze zin nog?)

Op de afbeelding ziet de mixer er vrij druk uit. Laten we maar even de echte afwachten. Raar gezicht trouwens, die korte faders, maakt me helemaal in de war.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-3-2005 19:17
Volgens mij klopt je zin niet wink ;) Jij bent niet de scherpste vandaag shut up :X wink ;)

Jij bedoelt waarschijnlijk dat Dateq een goede naam heeft en als je bij Dateq blijft je altijd een Dateq wil, gewoon omdat het hele goede mixers zijn.
Maar dan nog blijft het feit dat ze gewoon ontzettend goed zijn en niet snel stuk gaan, dus zijn ze behoorlijk duurzaam. Daarmee kun je ook een naam opbouwen, maar dan nog, als iets goed is, ben je stom om het te vervangen en als je het dan vervangt wil je graag iets nieuws, iets wat meer kan. Maar goed, licht het anders nog even toe Sylvia want ik kan het helemaal mis hebben.

Ik was trouwens ook wel wat geschrokken van het plaatje, het is niet echt meer een Dateq.

een beetje offtopic trouwens, in de platenzaak waar ik altijd kwam hebben ze sinds jaar en dag een XTC staan en dat ding is nu wel vreselijk afgeragd, de eq knoppen zijn helemaal versleten, als ik dat naast de mijne zet vraag ik me af hoe het zover kan komen shocked 8O Die eq knoppen gaan snel barsten denk ik. (niet in het algemeen, maar op die XTC dan. )
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2005 19:39

DJ Tim schreef:

Maar dan nog blijft het feit dat ze gewoon ontzettend goed zijn en niet snel stuk gaan, dus zijn ze behoorlijk duurzaam. Daarmee kun je ook een naam opbouwen, maar dan nog, als iets goed is, ben je stom om het te vervangen en als je het dan vervangt wil je graag iets nieuws, iets wat meer kan.
Met het eerste deel, tot en met dat je spullen die nog goed zijn niet vervangt, ben ik het eens (mijn zin klopt wél razz :p ), met dat laatste in het geheel niet. Voor jou is "iets nieuws" kennelijk hetzelfde als "iets wat meer kan", hoewel je misschien eigenlijk bedoelt: "iets dat voldoet aan de meest recente technologische ontwikkelingen" met of zonder extra snufjes.

Maar, als bijvoorbeeld de GPM-serie deugt, waarom zou je die dan veranderen? Ik vind het vergelijkbaar met de SL-1200/1210, daar zijn ook wel wat dingen aan te verbeteren (popup-led, aan/uitknopje) maar over de gehele linie deugt die bak, dus waarom moet het anders?

Ik denk dat Dateq mikt op klantenbinding, iets wat bij clubeigenaren, kroegbazen en drive-ins heel goed werkt. Want het kost hun geld als het stuk gaat, dus ze zijn erbij gebaat dat iets zo lang mogelijk heel blijft. Het probleem is dat de dj's vaak een stuk grilliger zijn, en meer het patroon volgen dat jij schetst: wat je-van-het-is, of gaat worden, wat het nieuwste en het duurste is met de meeste snufjes, daar willen ze mee draaien en nergens anders mee, maar in de meeste tenten hoeven de dj's die mixer niet te betalen, en in de meeste (op die paar echt grote na) hebben de dj's het niet in hun eentje voor het zeggen.

Naar mijn idee houdt Dateq de concurrente wel in het oog, maar baseren ze daar niet hun complete marketing-strategie op. Kwaliteit is volgens mij voor Dateq een op zichzelf staand iets, niet iets dat per definitie bewezen moet worden ten opzichte van andere mixers. (Misschien zit ik er helemaal naast hoor, ik lul wel lekker met een wijntje op, maar dat is gewoon de indruk die ik van Dateq heb als bedrijf.)

Ik vind ze helemaal niet zo laat met deze nieuwe mixer, en met dat vierde kanaal, die kortere faders, een filtersectie en effect return hebben ze toch aardig goed opgelet en geluisterd naar wensen van gebruikers.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-3-2005 19:51
Maar ben je het met me eens dat Dateq niet snel vervangen wordt door een kroegbaas of clubeigenaar die een LPM of GPM heeft door een nieuwe LPM of GPM omdat het simpelweg niet hoeft? In dat opzicht denk ik dat Dateq een minder goede verkoop heeft. Je hoeft de mixer niet te vervangen want die gaat tig jaar mee.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-3-2005 20:00
Gelukkig hebben ze ook nog de wat "minder goeie" XTC, Apollo, Onyx, Styx,

Verder volg ik gewoon de redenatie goed-en-duurzaam-is-slecht-voor-de-verkoop niet. Dat zou betekenen dat in alle mogelijke branches de top van de A-merken uiteindelijk failliet moet gaan, en dat gebeurt toch ook niet?
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
17-3-2005 20:15
Wat een mixer.... heb net het plaatje even uitgeplosen, maar die kringeltjes zijn net als van de xone mixers van die licht rondjes (om de filter sectie).
Als deze dateq de bekende " dateq " kwaliteit heeft ben ik de eerste die er een op de kamer heeft staan razz :p
Maar ik wacht liever eerst even het oordeel van dré af happy :)
Where words fail, music speaks :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)