Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 29 van 30)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-1-2006 11:12

Janbo schreef:

De XTC heeft vaak net een kanaaltje tekort en aangezien ik mijn 19” mixer veelal weer net te groot/lomp vind zou ik een gretig afnemer zijn van zo’n gestripte Vibe (mits die schuif normaal werkt). Ik denk dat er met mij meer zijn die er zo over denken. Maar misschien moet ik toch eens kijken naar de Nuo4???
Kan (alleen betaal je dan voor het Midi verhaal zonder er wat mee te doen). Technics (SH-MZ1200) heeft ook een no nonsense mixer (tot nog toe geen horror stories gehoord over de faders van die mixer). Mixer voldoet volgens mij (op het logo na) aan je criteria.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
30-1-2006 18:04
Een tijdje terug heb ik een Dateq Vibe gekocht met nog steeds problemen met het filter. Ik heb dat op dit forum als een medegedeeld. Ik was naast de filtersectie en de opbouw van sommige knopjes op de mixer niet echt overtuigd, waardoor ik de vibe heb teruggebragd. Van de week kan ik de xone 62 testen en kan ik kijken wat ik daar van vind.
Vandaag werd ik gebeld door de ontwikkelaar van de vibe. Hij was geinteresseerd naar mijn bevindingen en waarom ik hem heb geretourneerd. Volgens hem heb ik toen de nieuwste versie gehad, en ZOU de tik/dip bij het inschakelen weg moeten zijn. Bij mij was dit echter niet zo wat de effectensectie redelijk onbruikbaar maakte. Ik heb met hem gesproken over wat puntjes en hij gaat zelf kijken of dit ook nog verholpen kan worden. Ik vind het erg netjes van dateq, dat ze je gewoon even bellen en je vragen of er nog iets verbeterd kan worden.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-1-2006 18:24
Da's nou het mooie van een Hollands bedrijf, dat ook nog eens graag kwaliteit en service levert. Al moet ik zeggen dat dit geen schoonheidsprijs verdient:

Tom van der Meer schreef:

Volgens hem heb ik toen de nieuwste versie gehad, en ZOU de tik/dip bij het inschakelen weg moeten zijn. Bij mij was dit echter niet zo
Beetje vreemd dat de eindgebruiker (of dealer) er zelf achter moet komen dat een euvel niet is verholpen, terwijl de ontwikkelaar zegt van wel.

Aan de andere kant: de combinatie van de zeer hooggespannen verwachtingen jegens een nieuwe Dateq-mixer, de openheid van zaken op dit forum én het feit dat Dateq een Nederlandse fabrikant is die bereid is om te communiceren met eindgebruikers, maakt dat we in dit geval veel meer te horen over de opstart-kinderziektes van een nieuw model dan dat voor een hoop andere merken en types het geval is.

Ik denk wel dat er nu snel een duidelijk einde gemaakt moet worden aan de problemen met de mixer, want als de Vibe eenmaal een slechte naam heeft, dan is Dateq wel weer even bezig met het rechtbreien daarvan. En dat zou zonde zijn.
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
30-1-2006 18:51
De release heeft ze geen goede start opgeleverd. Als ze dit filter nou goed werkend hebben, en naar mijn idee moet dit gaan lukken, dan heeft dateq er een mooi werkende mixer bij. Mocht een lay-out update nog mogelijk zijn dan zou ik zeker de cue en de effect send een duidelijk plekje geven, want ik denk dat dat even wat lekkerder werkt zonder 3x na te hoeven denken of je je geluid wel blijft houden bij het indrukken van de knoppen...
Ik vind het inderdaad erg netjes dat ze mij gebeld hebben om te vragen hoe en wat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-1-2006 19:00
Puntje bij mij blijft toch ook de gebruikersvriendelijkheid en layout. Het filterprobleem zal uiteindelijk wel worden opgelost, maar dan blijft het zo dat de Vibe niet snel te doorgronden is voor relatief onervaren dj's. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld DJM, NUO of Xone.

Ik sprak dit weekeinde een jongen met een klein verhuurbedrijf, die de Vibe wilde aanschaffen voor verhuur, maar ik betwijfel ten zeerste of dit nou een voor verhuur geschikte mixer is. Dat hebben de meest gangbare Dateq mixers die aan de Vibe vooraf gingen voor op de Vibe (en op een aantal van de concurrenten): ze zijn geschikt voor drive-inn, sjieke clubs, vaste installatie in kroeg, verhuur en ga zo maar door. De Vibe is meer een clubmixer, en dan nog alleen voor diegenen die de handleiding hebben gelezen. Dat eerste is geen probleem, dat laatste wel.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
30-1-2006 22:26
Dat geldt hooguit voor de filters. De rest werkt zo simpel als wat, meer dan 5 minuten lezen in de handleiding is daar niet voor nodig. Als een dj dat er al niet voor over heeft...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-1-2006 22:33
De DJM, NUO 5 en Xone:62 begreep ik zonder handleiding. Een verhuurder geeft meestal niet de handleiding mee en een hoop dj's die in een club op een vaste installatie draaien, zullen de moeite ook niet nemen om hem op te snorren en door te lezen.

Dat is nu eenmaal de praktijk waar Dateq (en wat dat betreft ook bepaalde cd-speler fabrikanten razz :p ) mee te maken hebben.
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
30-1-2006 22:48
De mixer spreekt uiteraard voor zich.
Maar als je een avondje aant draaien bent en ben lekker aan cue-en op je mixer, is de kans groot dat je een keer op die knop er naast drukt, en dan schiet menig dj die dat niet in de gaten heeft wel een beetje in de stress. Je kan dit voorkomen door de return op 0 db te zetten (ik geloof dat dat het was), maar er geheid al een keer mee gekloot om de mixer uit te vinden...
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
30-1-2006 22:59
Klopt, de potmeter van Return op 0dB draaien. Als je dan de Effect knop inschakeld, is het niet ineens stil ;-) (geldt alleen als je geen effect apparaat gebruikt) Dan zit je alleen nog met de crossfader, als je per ongeluk één van de twee knopjes indrukt, en de fader staat ook toevallig de verkeerde kant op...

Ik heb m'n Vibe nog gewoon thuis staan, en ben nog een beetje aan het twijfelen wat ik ga doen.

Wil best een maand wachten totdat er een update komt, zolang ik maar weet dat ie ook werkelijk komt, en op welke termijn.
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
31-1-2006 08:20
Vooral dat laatste was voor mij een motivatie om hem terug te brengen. En maar goed ook, want anders had ik me 3 maanden zitten ergeren wink ;)

Maar wel goed dat er schot in zit, want ik kocht hem enkel voor de filters, dus als dat is opgelost is het een prima bak met voor ieder wat wils!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)