Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 2 van 30)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-3-2005 15:06

fredje schreef:

En lekker op de DJ's doorgaan(Reind sneaky :V )die al die onzin niet nodig hebben.
Ik zeg altijd maar zo -> Je bent niet verplicht een effecten bak te gebruiken ook al zit ie wel op de mixer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
13-3-2005 17:26
En als je niet het type dj bent die hem gebruikt hoef je hem ook niet te betalen laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-3-2005 20:42
Ik denk niet dat de Dateq 4 kanaals mixer ver van de Nuo af zal zitten qua prijs.
En wat is dan nog de meerwaarde van de dateq ten opzichte van de Nuo.... dat ie 100mm faders heeft mischien maar verder...
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
13-3-2005 20:49
hufterproofheid en roadproofheid die hoger zal liggen. Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan. het blijft echter gissen want we hebben nog niets gezien.
I'll take you to the KoffieShop...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-3-2005 21:17

Powerbeat schreef:

hufterproofheid en roadproofheid die hoger zal liggen. Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan. het blijft echter gissen want we hebben nog niets gezien.
We hebben het hier over een XTC hé.... geen GPM of LPM en de huidige XTC is toch echt niet zoveel bijzonderder dan de Nuo op dat gebied.
Daar komt nog is bij dat de Nuo veel veelzijdiger is aangezien de Nuo wel beschikt over een hele goede X fader en de curve controls.

Men denkt vaak dat de Apollo en XTC te vergelijken zijn met de LPM en GPM serie van dateq maar dat is dus een behoorlijke fout want die laatste 2 zitten toch echt nog een tikje beter in elkaar dan de eerst genoemde 2.

Als men echter een XTC heeft weten te bouwen die qua build quality te vergelijken is met de LPM/GPM dan hebben ze een hele mooie mixer. Maarja Ecler komt ook alweer uit met een Nuo4......
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MontoyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2004
Laatste: 28-4-2009
Berichten: 23
13-3-2005 21:48
voor zover ik weet gaat ie rond de 1200 euro kosten en over de fader maat zijn ze het nog niet uit het worden in ieder geval geen 100 mm faders

ik zou het liefste hebben dat ze 70 mm faders er in zetten de knoppen van een gpm en de faderknoppen a la een allen en heath die dateq knoppen zijn gewoon te groot
het leven is 1 groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
13-3-2005 22:01

Reind schreef:

We hebben het hier over een XTC hé.... geen GPM of LPM en de huidige XTC is toch echt niet zoveel bijzonderder dan de Nuo op dat gebied.
Daar komt nog is bij dat de Nuo veel veelzijdiger is aangezien de Nuo wel beschikt over een hele goede X fader en de curve controls.

Men denkt vaak dat de Apollo en XTC te vergelijken zijn met de LPM en GPM serie van dateq maar dat is dus een behoorlijke fout want die laatste 2 zitten toch echt nog een tikje beter in elkaar dan de eerst genoemde 2.

Als men echter een XTC heeft weten te bouwen die qua build quality te vergelijken is met de LPM/GPM dan hebben ze een hele mooie mixer. Maarja Ecler komt ook alweer uit met een Nuo4......
Dit is inderdaad waar! Ik heb mijn XTC hierom ook ingeruild voor een GPM8ti en dat is dus echt een verschil. Vooral de toonregeling werkt stukken fijner. Ik vraag me af of de gpm een diepere equalizer heeft dan een xtc??? Ik ben ook erg benieuwd of de nieuwe dateq meer gpm/lpm of apollo/xtc kwaliteit wordt. Ik vrees namelijk de laatste.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
13-3-2005 22:34
Sorry, dan heb ik de Ecler onderschat en de XTC overschat!
I'll take you to the KoffieShop...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-3-2005 22:44

Powerbeat schreef:

Sorry, dan heb ik de Ecler onderschat en de XTC overschat!
De Nuo is echt een hele mooie mixer, ook van binnen, ook qua specs en heeft als voordeel dat ie multifunctioneel is en dat men er zelfs op kan scratchen.... probeer dat eens op een XTC.

Als je ze dus naast elkaar zet is de XTC geen partij voor de Nuo. Maarja de XTC is ook wel weer een klapje goedkoper en een aantal jaartjes ouder. De XTC bestaat volgens mij ondertussen al een jaar of 8 (als het niet langer is) en is al die tijd zo goed als ongewijzigd gebleven (op de X fader na want die had een dip in het midden tot een aantal jaar terug).

Het werd dus ondertussen wel eens tijd dat men met wat nieuws kwam bij Dateq wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
13-3-2005 22:50
Het blijft voorkeur. Specs zeggen zo weinig. Ik hou meer van de Dateq stijl. Jij zo te horen meer Ecler. Dan neem ik dat stukje minder multifunctionaliteit wel voor lief!
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)