Forum > Off-Zone

Geluids demping restaurant

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
9-9-2004 13:49
Haloo,,

zit hier al een tijdje op het forum en in mijn vrije tijd doe ik naast plaatjes draaien ook nog ander werk. Namelijk de horeca,,

Nu is het zo dat bij mij op het werk alles er hol klink, dus dat je erg zacht moet praten omdat het anders erg door galmt (net zoals in een kerk zeg maar)

Nu heb ik eens gehoord dat dit mischien op te lossen is, door de tafels van onder aan te kleden met shuim. (dus de poten etc.)

Nu is mijn vraag is dit zo, of weten jullie mischien andere, niet in het oog schietende oplossingen??
Of als jullie geen op lossing weten, mischien een andere site waar ik naar toe kan met mijn vraag.

Nou bedankt al vast!! happy :)
Where words fail, music speaks :D
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
9-9-2004 18:10
Hallo,

Een veel voorkomende en niet al te veel negatieve reacties oproepende oplossing, is het hangen van (uiteraard geimpregneerd met brandvertragende middelen) doek op kabels die onder het plafond gespannen zijn. Deze doeken worden zo over de kabels gedrapeerd, dat het plafon een beetje welvend wordt. Op deze manier heb je, mits het doek van voldoende dikte is, twee oplossingen:

1. Geluid wordt voor een deel geabsorbeerd.
2. Het geluid kan niet direct terugkaatsen, waardoor je minder last hebt van "holheid"

Het hangt natuurlijk helemaal af van de aard van de ruimte en het formaat. Tevens kun je wanden op de zelfde manier behandelen. Bijvoorbeeld een groot dik gordijn voor een muur hangen, of een groot wandkleed ophangen breekt het geluid meestal ook al aanzienlijk.

John
I am a TimeDriver!
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
11-9-2004 12:20
Maar schuim onder de tafels? Is dat iets, aangezien er overal muurschilderingen zijn geplaatst?

Dus we hebben het liefts iets wat niet in het oog springt maar 6toch wel enig sinds helpt.
Where words fail, music speaks :D
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
11-9-2004 15:14
Wat je ook kunt doen is dik schuim op de muren en dan doek eroverheen en vastzetten met een soort pinnen met dopjes. Geen popnagels, maar van die dopjes met een stoffen kop. Weet er de naam niet van, maar in de bank van onze caravan zaten zulke dingen ook. Ik zag dat eens bij eigen huis en dat kan er best leuk uitzien.
Volgende keer Peter!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
11-9-2004 15:18
Is dat iets, aangezien er overal muurschilderingen zijn geplaatst?
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
11-9-2004 16:10
Woopsie, overheen gelezen... shut up :X
Volgende keer Peter!
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
11-9-2004 17:28
Bij geluidsdemping moet je gewoon zo veel mogelijk oneffenheden maken! Geen vlakke oppervlakken!

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
12-9-2004 16:47
Ik denk toch dat die muurschilderingen zullen moeten wijken.

Anders zal t nooit gaan lukken lijkt me...
Soms..
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
12-9-2004 20:00
muur schilderen en ff opnieuw verve shut up :X
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
12-9-2004 22:59
tussen de tafelpoten, onder de tafels lijkt me sterk...
aangezien imo weinig geluid weerkaatst wordt op het ondervlak van de tafels,
maar dat hangt dan ook weer af van de toonhoogte

ik dacht (correct me if i'm wrong) dat hele lage tonen zo verspreid worden dat ze zowat door alles heen gaan. Lage tonen zouden dus kunnen geabbsorbeerd worden. Voor bonkende bassen zou de theorie dus (in theorie) kunnen kloppen, al ben ik hier zeker geen deskundige in

maar als je over restaurants spreekt, zijn de meest voorkomende tonen toch midden en hoog, en die hebben de eigenschap dat ze veel rechtlijniger verspreid worden. Lage tonen buigen veel sneller af, maar hoge tonen gaan in een rechte lijn. Hier zou de theorie in mijn ogen niet werken omdat er weinig onder tafel gesproken wordt (letterlijk dan)

Wat dan wel zou kunnen werken: absorberend materiaal op de tafels, maar aangezien niet erg praktisch en hygienisch, zou het plafond het best haalbaar zijn in dit geval.

Alleszins moet ik er aan toevoegen dat de theorie wel interessant klinkt, maar dat ik hem nog nooit in praktijk heb gezien

gegroet, Sil

Edit: misschien klinkt mijn uiteenzetting over lage en middentonen nogal wazig. Ik zal wat opzoekwerk doen, en het wat duidelijker proberen te formuleren, maar dat zal voor morgen of overmorgen zijn
Jazeker

Terug naar forum Reageer (zonder quote)