Forum > Muziek

Bruiloft

(56 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-8-2004 09:15
In grote lijnen volledig eens met bovenstaande!

Detail:

Elcee schreef:

De gouden bruiloft regels:
* laat je in eerste instantie niet teveel leiden door wat het bruidspaar op voorhand tegen je zegt dat ze graag willen horen. Jij bent ervaren en weet dan dus ook dat er oma's en opa's zijn die andere smaak hebben.
Zeker waar, maar je merkt in een gesprek met het bruidspaar wel of ze hier al rekening mee hebben gehouden of niet. Daarnaast blijft het natuurlijk hun feest, dus ik kies zelf altijd voor de gulden middenweg, die lichtelijk overslaat richting de wensen van het bruidspaar.

Elcee schreef:

* begin met draaien voor oud publiek (stijldans, evergreens) en bouw via Disco op naar moderner repertoire en eindig met feest (van Rock & Roll tot Vengaboys)
Ik doe het soms radicaal andersom: als er kinderen zijn (5 tot 13 jr), dan wil het nog wel eens werken om eerst hen de vloer op te krijgen. Iedereen komt dan meteen aanrennen met de camera's en dan is het alleen nog maar een kwestie van de kids naar bed en de rest de vloer op.

Elcee schreef:

* Ga nooit de klus aan als je niet goed door een microfoon kan praten.
Ik heb niet eens een microfoon. Maar je hebt gelijk, en de mic gaat er ook wel komen binnenkort.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-8-2004 20:10
Sowieso al bullshit om te vragen wat je moet draaien. Je bent DJ (Disc Jockey) of je bent het niet. Jij bepaalt wat er gedraaid wordt, weet je niet wat je moet draaien, stop dan aub met DJ'en.

Misschien komt het hard aan, maar ik meen het wel!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
9-8-2004 20:48

Elcee schreef:

De gouden bruiloft regels:
Wij hebben als belangrijste regel:
er zijn geen regels, het bruidspaar mag het zeggen wink ;)
* Ken de verschillende dansstijlen. Je moet een Engelse wals, Weense Wals, (heel)veel foxtrot, Tango, 6/8e maatjes etc kunnen draaien.
Op onze laatste bruiloft waren de cha cha cha en de rumba, alsmede de jive de toppers. Hoeveel rumba's weet jij? laugh :D
* begin met draaien voor oud publiek (stijldans, evergreens)
Hoelang geleden heb jij voor het laatst een bruiloft gehad?
De huidige "trouwgeneratie" stijldanst lang niet altijd meer hoor, we openen vaak genoeg ook met een paar gezellige "losdans" platen oud of nieuw, maakt niet zoveel uit, als het maar heel goed in het gehoor ligt, en niet meteen te hoog van tempo is.
* Blijf variëren. 4 nummers achter elkaar in hetzelfde genre is zo'n beetje de max
Nou, daar kan je geen regels voor laten gelden hoor, dat hangt helemaal van je publiek af.
* Ga nooit de klus aan als je niet minimaal 600 cd's gevarieerd repertoire hebt
Probeer 6000, 600 is weinig hoor, als je de top 40 een beetje bijhoud heb je in een jaartje al 600 nummers.
* Ga nooit de klus aan als je geen zelfvertrouwen hebt en weet wat je gaat doen.
De huidige generatie DJ's met weinig ervaring, blaakt mij wel eens iets te veel van het zelfvertrouwen.

sylvia schreef:

Ik heb niet eens een microfoon. Maar je hebt gelijk, en de mic gaat er ook wel komen binnenkort.
Al was het maar voor het bruidspaar/ceremonimeester, om de aanwezigen te bedanken voor hun verschijnen. Ook heb je de mic nodig om het bruidspaar voor te kunnen stellen aan het publiek voor hun eerste dans.....

mr_jows schreef:

Sowieso al bullshit om te vragen wat je moet draaien. Je bent DJ (Disc Jockey) of je bent het niet. Jij bepaalt wat er gedraaid wordt, weet je niet wat je moet draaien, stop dan aub met DJ'en.

Misschien komt het hard aan, maar ik meen het wel!
Jij zult niet veel klanten hebben......met zo'n arro instelling.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
9-8-2004 21:26

Tom schreef:

er zijn geen regels, het bruidspaar mag het zeggen wink ;)
De klant is koning regel wink ;)
soms zit het mee, maar meestal tegen
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-8-2004 22:47
Jij zult niet veel klanten hebben......met zo'n arro instelling.
Mwoehahahah!! Tom AUB!! Ik ben heel andere DJ dan dat jij bent (meeste op dit forum hebben volgens mij drive in), dus hou aub op over 'arrogante instelling'. Pffffffffff.....

Nogmaals (volgens mij was je nooit echt goed in 'begrijpend lezen') :

Als je DJ bent (en dat is bijna iedereen tegenwoordig) en je moet ergens draaien, dan ga je toch niet om hulp vragen? Als ik geboekt wordt dan word ik geboekt voor mijn style, dan ga ik daar niet vanaf wijken (of vragen wat ik dan beter wel kan gaan draaien??). Bevalt de style muziek niet, dan had de organisator mij niet moeten boeken, OF had ik zo slim moeten zijn te bedanken! En dat (vooral dat laatste) was dus hetgeen ik zei! Als hij niet weet wat hij moet doen, dan kan hij beter stoppen.

Snap dus niet waarom ik voor arrogant word uitgemaakt... :s Wat is daar nou arrogant aan??? Jij moet eerst een reactie goed lezen, voordat je dit soort dingen zegt (je bent niet voor niets moderator!).

Je hebt meerdere soorten DJ's, dus beetje rekening houden met ons allen, dan wordt het een stuk leuker voor ons allemaal.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
9-8-2004 22:54
Ik denk toch nog steeds dat je hier vergeet dat je het over een bruiloft hebt.

mr_jows schreef:

(volgens mij was je nooit echt goed in 'begrijpend lezen') :
Mijn vingers jeuken nu, maar ik houd mij in angry
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
9-8-2004 22:59

Tom schreef:

* Ga nooit de klus aan als je niet minimaal 600 CD'S gevarieerd repertoire hebt
Probeer 6000, 600 is weinig hoor, als je de top 40 een beetje bijhoud heb je in een jaartje al 600 NUMMERS.
@ tom het ging om het aantal cd's niet om het aantal nummers

ik denk dat op 600 cd's wel ruim 6000 nummers staan hoor denk wel tegen de 8/9000 aan want gemiddeld 16 nr's per cd kom je toch een stukje verder!
what do you say to the dj?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-8-2004 23:01
Ik weet dat het over een bruiloft gaat hoor, maar dan nog. Tuurlijk moet een beginnende DJ ervaring opdoen, maar als je zijn history bekijkt dan zie je continu dingen als ' geef me tips ' . Niet erg, maar wacht dan even tot je wat meer ervaring hebt. Ga dan met meer zelfvertrouwen op zoiets in. Nu zegt hij ja en vraagt hij zich eigenlijk af wat hij moet doen. Vind ik domme keuze en ik vind dat ik alle recht heb om zoiets op een forum te plaatsen (daar is een forum voor).....

Tom schreef:

Mijn vingers jeuken nu, maar ik houd mij in angry
P.S. Mijn vingers jeukten net ook ff ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
9-8-2004 23:11

dj some1 schreef:

@ tom het ging om het aantal cd's niet om het aantal nummers

ik denk dat op 600 cd's wel ruim 6000 nummers staan hoor denk wel tegen de 8/9000 aan want gemiddeld 16 nr's per cd kom je toch een stukje verder!
Bij mij staan helaas op een gemiddelde verzamel cd maar een stuk of 2 nummers met een "eeuwigheidswaarde" wink ;)
Zodoende dat ik er vanuit ging dat je bedoelde singles.
Maar als je een zelf gebrande collectie hebt, die je legaal hebt verzameld uit een nog veel grotere legale collectie, dan kom je met 600 cd's een heel eind idd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
9-8-2004 23:15
bij mij lekker 3! laugh :D razz :p
maar Tom dat verschilt echt helemaal per genre hoor en die goozer had het gewoon over het aantal cd's maar jij over het aantal nr's dat kun je gewoon niet met elkaar vergelijken! Ga jij 6000:2= 3000 cd's meenemen naar een feestje dacht het niet toch?
Kun je meteen een extra auto erbij halen! anders past het er niet in hoor! razz :p
what do you say to the dj?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)