Forum > Geluid

DAP PL-08S VS SHURE C606

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-9-2005 21:14

GoTMoRe schreef:

sommige amateurs/'semi' profs schieten direct in de stres als ze horen/zien dat ze met dap te maken krijgen.

Zo heb ik ooit eens een klein bandje moeten doen die ook absoluut niet wou dat hun monitor mix gedaan zou worden met een Dap GIG-8 voor vocals ( alleen vocals hoefden versterkt te worden ) Toen hadden ze zelf een heel klein afgerost yamaha tafeltje bij zich, ook 4kanaals geval van tig jaar oud en daar maar mee moeten doen.
Bandje duidelijk maken dat zij toch echt als eerst moeten zorgen voor een normale en professionele sound op het podium, dat jij je eigen werk doet, en dat ze achteraf altijd kunnen klagen als daar reden toe is. Die merkge*le bands af en toe.. Pfff. En dan zelf met ragspul aankomen.
Light Image
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
30-9-2005 21:28
Normaal staat er ook heel wat leukers ( aka spirit live 16 oid ) maar omdat hier simpelweg overbodig was om zon ding nog eens te huren en ik het ook wel kon met mijn eigen gig 8tje dacht ik dat het wel best was..

Maar daar dachten zij voor de eerste en laatste keer blijkbaar anders overhappy :)
Soms..
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
30-9-2005 21:35

GoTMoRe schreef:

sommige amateurs/'semi' profs schieten direct in de stres als ze horen/zien dat ze met dap te maken krijgen.
Ik heb het omgekeerde meegemaakt. Een bandje moest het eerder met 2x Mackey SRM-450 doen. Als topkasten en full range kasten zijn het zelfs zeer goede boxen. Helaas was de mix nogal slecht, met als gevolg dat het geluid schreeuwerig en onverstaanbaar klonk.

Verbazing was alom toen ik met mijn DAP spullen aankwam, echter de eerste luidsprekers K-112 en K-115, daar ontbreekt het merklogo van. Ook de eeste twee versterkers zijn 3HE OEM bakken. Helemaal grappig is de DAP PL-07ß microfoon die op de stofkap na overeenkomsten heeft met de Shure SM-58. Klankverschil is dat de Shure SM-58 iets presenter is.

Enfin, het monitorgeluid is 2x K-112 en 4x K-115 en wordt via 2 aparte monitor mixen aangestuurd.

Het zaalgeluid is 4x AX-15B en 4x AX-10. Versterkers zijn 2x P-1600. De processing is de Behringer DEQ2496 en de LEM DX-26. Deze twee apparaten verrichten echt wonderen, en helemaal als je ook nog een meetmic en Sia Smaart Live 5 gebruikt.

Er valt met een budget setje echt iets te maken voor evenementen tot ca 250 man.

Geluidstechnisch zijn de DAP PL microfoons in orde, maar ze zijn niet zo valbestendig als een Shure SM microfoon.

Vooroordelen over DAP zijn m.i. onterecht, tenzij je met MC- of MDJ luidsprekers komt aanzetten laugh :D

Nadeel van mijn setje is dat het rendement van alle luidsprekers die ik gebruik aan de ietwat lage kant zijn, en daar winnen andere merken het duidelijk van, maar je moet dan wel minstens 3x zoveel geld op tafel leggen.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
30-9-2005 21:44

GoTMoRe schreef:

Normaal staat er ook heel wat leukers ( aka spirit live 16 oid ) maar omdat hier simpelweg overbodig was om zon ding nog eens te huren en ik het ook wel kon met mijn eigen gig 8tje dacht ik dat het wel best was..

Maar daar dachten zij voor de eerste en laatste keer blijkbaar anders overhappy :)
Een Gig-8 is een leuk mengpaneeltje. Deze heb ik aan de toetsenist gegeven om een eigen keyboard mixje te maken. S/N verhouding is zeer goed, klankregeling is prima voor PA-gebruik (minder voor Hifi) en het uiteindelijke geluid is ook meer dan prima.

TCMC
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-9-2005 23:09

TCMC schreef:

Helemaal grappig is de DAP PL-07ß microfoon die op de stofkap na overeenkomsten heeft met de Shure SM-58.
Overeenkomsten op de stofkap na?
Een PL-07ß is een copie van een Shure beta 57 wordt in het algemeen gebruikt voor instrumenten. (snare, sm57 of beta 57)

GoTMoRe schreef:

sommige amateurs/'semi' profs schieten direct in de stres als ze horen/zien dat ze met dap te maken krijgen.
Voordeel van de microfoons is dat het niet opvalt.

Verder gebruik ik vrijwel allemaal merknamen in verschillende klasses. Daar is de prijs ook naar, en geeft je veelal "beter" werk. (betere artiesten zonder kapsones)

Het heeft echter niets met "merkenge#l" te maken.
Ik heb wel ondervonden dat een klasse mixer duidelijk makkelijker werkt, tenminste al je weet hoe hij werkt.
Zo kan ik met de Soundtracs (studio) f.o.h. mixer veel meer en beter geluid pompen dan uit de Behringer EURORACK MX3242X. Zelfs de oudere D&R400 (semi studio) met slechts een 3 delige toonregeling is nog beter dan die Behringer.

Martin.
kvm entertainment
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-10-2005 10:23

KVM schreef:

Verder gebruik ik vrijwel allemaal merknamen in verschillende klasses. Daar is de prijs ook naar, en geeft je veelal "beter" werk. (betere artiesten zonder kapsones)

Het heeft echter niets met "merkenge#l" te maken.
Het meest opvallend vind ik wat je er voor neertelt. Dit geldt zowel voor Hifi alsook voor PA apparatuur. Echter in het lagere en midden prijssegment zijn er nogal wat verschillen, en hier moet je zelf dan gaan beoordelen en afwegen wat de voor- en nadelen zijn.

Hoewel ik dacht dat ik met DAP, Behringer, K&M en LEM goedkoop uit was, begint het aardig in de papieren te lopen wink ;)

TCMC
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
1-10-2005 11:27
Mm misschien wisselt het dan want ik heb om ene paar voorbeelden te noemen John Mayall, Keane, 16 down, en een fiks aantal anderen toch met eigen mics zien komen. Ik denk niet dat je als je echt dagelijks bezig bent met dap kunt aankomen. Veel artiesten hebben of eigen PA/tourcontract of hebben dingen als (16 down rider quote) 'At least 4-way active pa with minimum of 115 dB A with no limiters. Prefered systems are Synco touring systems, EAW KF series....
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-10-2005 13:07

GoeieGast schreef:

Mm misschien wisselt het dan want ik heb om ene paar voorbeelden te noemen John Mayall, Keane, 16 down, en een fiks aantal anderen toch met eigen mics zien komen. Ik denk niet dat je als je echt dagelijks bezig bent met dap kunt aankomen. Veel artiesten hebben of eigen PA/tourcontract of hebben dingen als (16 down rider quote) 'At least 4-way active pa with minimum of 115 dB A with no limiters. Prefered systems are Synco touring systems, EAW KF series....
Wat je nu opnoemt zijn dus hele grote systemen voor evenementen, zoals Pinkpop, Bospop etc. Een favoriete merken zijn voor mij dan o.a. Martin audio, Synco, Renkes & Heinz etc. Veel artiesten hebben vaak hun eigen mic wat ze naar mijn idee terecht als deel vcan hun eigen instrument beschouwen. Een artiest moet ook lekker in zijn vel kunnen zitten om een goede performance neer te zetten, en daar speelt de keuze van apparatuur ook een belangrijke rol in. Helaas slaat dat bij sommigen door naar merkengeil.

TCMC
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
1-10-2005 13:28
Dat soort systemen hoeft helemaal niet alleen 1000 man + te zijn. Ook in kleinere zalen ala Tagrijn en Melkweg zijn er dat soort riders. Veel zijn inderdaad merkengeil maar vaak is dat niet geheel onterecht. Er zit namelijk wel veel verschil in merken speakers en tafels. En een tweede reden waarom dat op die riders staat is omdat je dat bijna overal kunt krijgen. Midas en shure kun je namelijk overal ter wereld huren/krijgen. Dus geheel alleen merkengeil is het niet.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
1-10-2005 13:37
Ik kom idd om de haverklap Midas (bepaalde series) en EAW tegen in de riders van artiesten, bij Hedon (Zwolle).
En dan gaat het nog niet eens om "super"grote artiesten. Mics nemen ze vaak zelf mee, bij mijn weten (doe meestal danceproducties daar)

Wel interessant altijd, riders wink ;)
Beauty hides in the deep

Terug naar forum Reageer (zonder quote)