Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 4 van 80)
Moderator(s): Dré
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
14-3-2003 18:00
mijn slechste ervaring was toen ik onder in de draaitafel een cdtje wou pakken , ik stoote toen mij hoofd en toen viel de kast om want toen was die nog niet erg stabiel we hebben gelijk die zondag daar op de kast stabieler gemaakt
D'n huisschilder
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
14-3-2003 18:30

Victor schreef:

Een zekering helpt niet tegen een foute (of afwezige) nuldraad waardoor er 400 volt op je spulletjes komt. Je kan natuurlijk wel je fases testen voordat je je dure apparatuur aansluit.
De "lampjes" hadden ieder 2 zekeringen:
- 1 voor de elektronica (printje en motortjes)
- 1 voor de lamp (gasontlading)
Deze waren er alletwee uitgeklapt. Na vervanging bleef die van de elektronica er
steeds uitklappen. Hiervan had de trafo als zekering dienst gedaan. Deze was namelijk
overleden. Ook was bij een paar de ventilator doorgebrand, deze zaten zonder zekering
aangesloten...
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
14-3-2003 23:28
Wat ook niet best voor je app. is is een nuldraad onderbreking. Nu zul je misschien denken dat alles uitvalt, maar dit is echter NIET zo. In tegendeel, als je even doorberedeneerd heb je alle nuldraden van je app aan elkaar zitten en staat er tussen de fasen 400 volt (eigenlijk 380 maar oke). Nu heb je dus bijvoorbeeld je lampen en je amps op 2 verschillende fasen die met de nul aan elkaar zitten (in serie dus). Ik denk niet dat je lampen en amps het zo leuk vinden om in serie van 400 volt te staan.
zorg er dus altijd voor dat je je kabels regelmating controleert op beschadigingen. Ook is het niet verkeerd om af en toe de stekkers even open te maken en de contacten opnieuw te verbinden, zo voorkom je dat schroefjes en draden los komen te zitten.

Greetz, Fossalta
KennyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2002
Laatste: 22-3-2003
Berichten: 30
15-3-2003 22:26

Fossalta schreef:

Wat ook niet best voor je app. is is een nuldraad onderbreking. Nu zul je misschien denken dat alles uitvalt, maar dit is echter NIET zo. In tegendeel, als je even doorberedeneerd heb je alle nuldraden van je app aan elkaar zitten en staat er tussen de fasen 400 volt (eigenlijk 380 maar oke). Nu heb je dus bijvoorbeeld je lampen en je amps op 2 verschillende fasen die met de nul aan elkaar zitten (in serie dus). Ik denk niet dat je lampen en amps het zo leuk vinden om in serie van 400 volt te staan.
zorg er dus altijd voor dat je je kabels regelmating controleert op beschadigingen. Ook is het niet verkeerd om af en toe de stekkers even open te maken en de contacten opnieuw te verbinden, zo voorkom je dat schroefjes en draden los komen te zitten.

Greetz, Fossalta
Is het niet juist beter om je kabels gewoon dicht te laten??
tenzij je ziet dat ze los zitten of je merkt iets ga ik niet aan mij kabels zitten "klooien" sad :(
...:::drive-in-amazing:::...
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
17-3-2003 22:04
Ik ben zelf werkzaam als elektromonteur en sinds mijn 14e ofzo ook trotse eigenaar van een (kleine)drive-in show. Door mijn werk kan ik voor weinig geld aan geinige dingen komen of zelfs voor niks oude apparatuur meenemen die anders toch alleen maar gesloopt of weggegooid zou worden. Zo heb ik een jaar of 2 geleden uit een fabriek een kastje weten te halen die met een 16 amp krachtstroomstekker aan een kabel of stopcontact ingestoken kan worden en direct alles checkt. alle fasen aanwezig? nul aanwezig? aarde aanwezig? correcte spannig? dit kastje heeft mij al 2 keer behoed voor een "slechtste ervaring"
Lost in Music
BrockskeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 1-12-2004
Berichten: 6
17-3-2003 23:09
grote fuif niet zo ver van hier (sound&light door een kennis, zelf nog niks meegemaakt razz :p ), veel volk, veel plezier totdat opeens de stroom uitviel... alles nagezocht, nergens een oorzaak te vinden en *hups* toen deed alles het weer...
10 minuten later hetzelfde... alle apparatuur nagekeken op kortsluiting enzo, niks te vinden...
en *hups* het werkte weer...
weer 10 minuten later hetzelfde verhaaltje...

de volgende ochtend toen ze gingen afbreken waren ze onder elkaar wat aan het vertellen over die rare gebeurtenis van de avond ervoor, en dat er totaal geen oorzaak voor te vinden was, toen de buurvrouw op hen afkwam en doodleuk vertelde dat ze een paar keer de hoofdschakelaar had afgezet omdat de muziek wat te hard stond... laugh :D laugh :D laugh :D
*
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
17-3-2003 23:12

dewazige schreef:

Ik ben zelf werkzaam als elektromonteur en sinds mijn 14e ofzo ook trotse eigenaar van een (kleine)drive-in show. Door mijn werk kan ik voor weinig geld aan geinige dingen komen of zelfs voor niks oude apparatuur meenemen die anders toch alleen maar gesloopt of weggegooid zou worden. Zo heb ik een jaar of 2 geleden uit een fabriek een kastje weten te halen die met een 16 amp krachtstroomstekker aan een kabel of stopcontact ingestoken kan worden en direct alles checkt. alle fasen aanwezig? nul aanwezig? aarde aanwezig? correcte spannig? dit kastje heeft mij al 2 keer behoed voor een "slechtste ervaring"
Mag ik jouw is vragen hoe dit heet en waar het te verkrijgen is (als het tekoop is)
, klinkt wel leuk en makkelijk.

ciao jocha
"Jocha"
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
18-3-2003 12:42

Brockske schreef:

grote fuif niet zo ver van hier (sound&light door een kennis, zelf nog niks meegemaakt razz :p ), veel volk, veel plezier totdat opeens de stroom uitviel... alles nagezocht, nergens een oorzaak te vinden en *hups* toen deed alles het weer...
10 minuten later hetzelfde... alle apparatuur nagekeken op kortsluiting enzo, niks te vinden...
en *hups* het werkte weer...
weer 10 minuten later hetzelfde verhaaltje...

de volgende ochtend toen ze gingen afbreken waren ze onder elkaar wat aan het vertellen over die rare gebeurtenis van de avond ervoor, en dat er totaal geen oorzaak voor te vinden was, toen de buurvrouw op hen afkwam en doodleuk vertelde dat ze een paar keer de hoofdschakelaar had afgezet omdat de muziek wat te hard stond... laugh :D laugh :D laugh :D
En van mij krijgt die buurvrouw een mooi klap hoor !
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
19-3-2003 21:54
Nog een geluk dat er geen apparatuur kapot is gegaan, ik zou die buurvrouw zeker eens duidelijk maken dat gewoon vragen of het geluid zachter kan ook een optie is.
Een klap geven zou me nou net iets te ver gaan.
Maar de gevolgen die ''zomaar even het knopje om'' kunnen hebben zou ik haar wel degelijk even duidelijk maken angry

Groeten, Bob
BrockskeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 1-12-2004
Berichten: 6
19-3-2003 23:08

BobW schreef:

Nog een geluk dat er geen apparatuur kapot is gegaan, ik zou die buurvrouw zeker eens duidelijk maken dat gewoon vragen of het geluid zachter kan ook een optie is.
Een klap geven zou me nou net iets te ver gaan.
Maar de gevolgen die ''zomaar even het knopje om'' kunnen hebben zou ik haar wel degelijk even duidelijk maken angry

Groeten, Bob
nu ja, het is mijn probleem niet en ik denk dat die man het haar wel duidelijk heeft gemaakt laugh :D
*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)