Forum > Off-Zone

Drive-in-show wel/niet projecteren van publiek

(41 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 13458
15-10-2004 17:02

Niek Bolscher schreef:

Standaard plasma scherm heeft een levensduur van ong. 10.000 uur.
Yep. Da's iets dat goed verzwegen wordt. Rekensom: TV 5 uur per dag aan (tegenwoordig niet overdreven lang meer) -> 10.000/5=2000 dagen (= 5.5 jaar). Kort MAAR mee te leven zou je zeggen MAAR wat gebeurt er in de praktijk: Die dingen staan soms wel de gehele dag aan (10+ uren per dag). Dan zie je ineens dat na een jaar of 2 je plasma de schroothoop op kan.

Nee, dan scoort een CRT een STUK beter (zo ook een LCD).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
15-10-2004 17:12

Dré schreef:

Niek Bolscher schreef:

Standaard plasma scherm heeft een levensduur van ong. 10.000 uur.
Nee, dan scoort een CRT een STUK beter (zo ook een LCD).
Om en bij de 150.000 uur voor CRT.
LCD hangt er tussenin, maar toch nog een heel stuk beneden de helft shut up :X.
Eigenschappen plasma?
- De lagere kostprijs (relatief gezien de prijsklasse) bij grotere schermen (vanaf 36" laat maar zeggen)
- Realistischere kleurweergave dan LCD.
- Beter "3D-zicht" dan LCD.
- Kortere levenscyclus.
- Branden in angry alhoewel de meeste fabrikanten hier truukjes toepassen zodat het menselijk oog het minder ziet, toch blijft je beeld ingebrand...
Eigenschappen LCD?
- Lagere kostprijs bij kleinere schermen (tot 32" ongeveer).
- Langere levensduur.
- Scherper beeld.
- "3D-zicht" ontbreekt, alles ziet eruit als één vlak schilderij.
- Kleuren zijn niet levensecht.
- Branden niet in happy :).
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-10-2004 18:40
Hoe kan het dat ik dit hier pas voor het eerst lees ? Ik koop maandelijks een aantal toonaangevende HT en Hifi bladen, maar nooit of te nimmer is daarin gesproken over de slijtagegevoeligheid van een plasma of de mogelijkheid tot inbranden. Is het iets waarvan idere dealer in NL weet dat het bestaat, of blijft het "hangen" bij de fabrikant? Het is natuurlijk ook het delven van het eigen graf van een HT dealer, als hij het wel vermeldt....

Want ik kan mij toch zo voorstellen, dat wij dit binnen niet afzienbare tijd in het nieuws gaan vernemen. Er zullen dan een aantal mensen zijn die er een probleem van maken, dat hun Plasma de geest gegeven heeft binnen 6 jaar, terwijl de gangbare levensduur van een crt televisie al gauw het dubbele is. Ik kan mij namelijk voorstellen dat men dan ook een verwachtingspatroon heeft dat pas bij die 12 jaar de geest geeft, simpelweg, omdat men dat gewend is van een televisie....

John
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 9470
15-10-2004 19:04
hoe dat kan?
Didier is develper bij Philips afdeling Platte beeldschermen..... laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-10-2004 19:10
Aha, maar is het iets, wat heel plasma verkopend Nederland weet, maar moedwillig verzwijgt, of ligt het probleem bij de fabrikant ?

John
I am a TimeDriver!
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
15-10-2004 19:20
dit is niet nieuw hoor, is al eens aan bod geweest bij zo'n consumenten programma op de TV (ik dacht radar).

Een van de problemen is het inbranden van de logo's van bijvoorbeeld RTL4, daarom bewegen sommige fabrikanten het beeld heeeeeeeel langzaam van links naar recht en omhoog en omlaag zodat het logo niet altijd op dezelfde plek staat in te branden.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-10-2004 20:01

hans schreef:

dit is niet nieuw hoor, is al eens aan bod geweest bij zo'n consumenten programma op de TV (ik dacht radar).
Inderdaad, ook in Belgie werden daarover reeds discussie's gevoerd... maar laten we het spel gewoon eerlijk houden hé: mensen die NU een FlatTV willen kopen, die weten toch ook wel dat ze iets kopen die nog in volle ontwikkeling is?? Hoeveel jaren heeft het niet geduurd vooraleer PC-schermen niet meer gingen inbranden? En dan te weten dat ze eigenlijk WEL nog steeds inbranden, al duurt het nu een paar weken ipv een paar uur happy :). Wanneer iets uitgevonden wordt, dan duurt het enorm lang vooraleer alle fouten er uit zijn, vooral als het om een totaal nieuwe techniek gaat! Laat het nu de typische marktsituatie zijn in de consumentenelektronica dat de klant nog voordat een toestel uitgevonden is, het reeds wil kopen en dat er zeker géén fouten meer mogen inzitten... hoeft geen tekeningetje bij?

hans schreef:

Een van de problemen is het inbranden van de logo's van bijvoorbeeld RTL4, daarom bewegen sommige fabrikanten het beeld heeeeeeeel langzaam van links naar recht en omhoog en omlaag zodat het logo niet altijd op dezelfde plek staat in te branden.
Das inderdaad de grote "omzeiling" van het probleem. Je beeld staat nog steeds evenveel ingebrand maar door de domheid van je oog, zie je het niet! Vergelijk het met MP3 waarbij men de domheid van je oor gebruikt om zaken weg te filteren.

ideedeluxe schreef:

Aha, maar is het iets, wat heel plasma verkopend Nederland weet, maar moedwillig verzwijgt, of ligt het probleem bij de fabrikant ?
Mijn antwoord heb ik eigenlijk hierboven al gegeven: de fout ligt bij de consumentenmarkt die de ontwikkelaars niet de tijd geeft om iets vol te ontwikkelen vooraleer het verkocht wordt... In de 3 jaar dat ik werk in de Plasma- en LCD-TV's heb ik een ENORME ontwikkeling zien gebeuren van een micro-klimaat met slechts een paar toestellen per dag naar een megaproductie die zelfs al loopt in de lageloonlanden! Ook de beeldkwaliteit is ENORM verbeterd: van grijs-wit en grijs-zwart naar een schitterend beeld waar met plezier naar gekeken kan worden. Ook het inbranden is ENORM verbeterd... maar de ontwikkeling heeft volgens mij nog een hele weg af te leggen.
Aan de andere kant denk ik dat de ontwikkeling van LCD sneller zal gaan dan de ontwikkeling van plasma waardoor plasma langzaamaan zal verdwijnen... maar dat blijft een wilde gok natuurlijk.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
18-10-2004 14:46

hans schreef:

dit is niet nieuw hoor, is al eens aan bod geweest bij zo'n consumenten programma op de TV (ik dacht radar).
Ja, een jaar geleden ongeveer, op RTL 4 (volgens mij was het programma "kat in de zak") "de familie" had een plasmascherm gekocht (Pioneer) maar het RLT 4 logo brandde in. toen keken ze altijd op groter formaat, zodat het logo buiten het beeld viel, maar dat is natuurlijk ook maar een tijdelijke oplossing, ze hebben toen een nieuw scherm gekregen.
Ook is het programma met de verborgen camera een plasmascherm gaan kopen, de verkoper heeft glashard gezegt dat inbranden alleen voorkomt bij LCD TV´s shocked 8O shocked 8Oshut up :X
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-10-2004 23:36

LJ DaAn schreef:

de verkoper heeft glashard gezegt dat inbranden alleen voorkomt bij LCD TV´s
laugh :D Nou besterf ik het gewoon van het lachen!! Gelukkig dat ik deze thread daarstrak niet opende op het werk of we konden de zaak sluiten wegens slappe-lach-aanval! laugh :D

Voor alle duidelijkheid: LCD maakt geen gebruik van een fosforlaag en kan dus ONMOGELIJK inbranden! Plasma daarentegen is een schitterende voorbeeld om iemand uit te leggen wat het effect is van inbranden!

Zo zie je maar weer hoe goed de verkopers op de hoogte zijn van nieuwe technieken... believe me, het enige wat telt voor de meeste verkopers is hun geldbeugel en het stoort hun geweten niet dat ze daarmee regelrecht de klant bedotten!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
22-10-2004 18:29

dutchspiders schreef:

Ben echt mooiuh feesten in zuid-Friesland en Noord-Overijssel. Altijd gezellig, toevallig ook na het oldemarkte feest geweest ?
Jij toevallig wel?
Heb daar 2 dagen het geluid gedaan..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)