Forum > Newbie Forum

korte xlr-kabels

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
22-3-2005 18:12
Ik heb ook een vraagje waar ik al een tijdje mee zit en ff wil weten.

Bestaan er kabels (zo'n kabels met aan de ene kant gewone rood-wit pluggen om in je mixer te pluggen en aan de andere kant een pinnetje om in de line-in van je computer te pluggen) .. Bestaan er kabels die 10 - 15 meter lang zijn?
Zoniet: kan ik ze maken of laten maken zonder ik "verlies" heb?

Waarom ik dit vraag?! => dj booth staat heel mooi opgesteld samen met monitorsysteem en zo.. als ik vijftien meter verder raak kan ik ook naar de goede computer raken. (één die niet blijft haperen bij het opnemen en zo)

Groetn & bedankt
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Light to soundAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-12-2004
Laatste: 4-9-2006
Berichten: 17
22-3-2005 18:57
Die bestaan, bij Procab!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
22-3-2005 19:00
Kijk eens bij Conrad, die heeft ze ook. Op hun site, en dan zoeken op 330109 - 8B.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
22-3-2005 19:49

teknoknights schreef:

Ik heb ook een vraagje waar ik al een tijdje mee zit en ff wil weten.

Bestaan er kabels (zo'n kabels met aan de ene kant gewone rood-wit pluggen om in je mixer te pluggen en aan de andere kant een pinnetje om in de line-in van je computer te pluggen) .. Bestaan er kabels die 10 - 15 meter lang zijn?
Zoniet: kan ik ze maken of laten maken zonder ik "verlies" heb?

Waarom ik dit vraag?! => dj booth staat heel mooi opgesteld samen met monitorsysteem en zo.. als ik vijftien meter verder raak kan ik ook naar de goede computer raken. (één die niet blijft haperen bij het opnemen en zo)

Groetn & bedankt
Je kan ook tulp verlengkabels gebruiken(male-female)
Alleen bij afstanden van 15 moet je er wel rekening mee houden dat Radio Moskou af en toe langs kan komen. Lange (niet afgeschermde) kabels kunnen als FM antenne gaan werken.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
22-3-2005 20:01
Als je zo'n lang verloop niet makkelijk kunt krijgen, kan je ook gewoon zo'n pluggetje kopen. En dan gewoon een lange tulp kabel.
Waar zit de cut op dit apparaat?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
22-3-2005 20:33
Formidabel ! wink ;)
Denken jullie dat ik geen last zal hebben van kwaliteitsverlies?
Want ik heb nu (net) een technomix opgenomen op mijn ouwe bak die ik dan bij m'n dj booth zet maar die laat om de vijf minuten een steek vallen sad :(
Als ik dus zo'n kabel zou hebben en het werkt, dan zou ik eindelijk van al mijn recordproblemen verlost zijn...

Dus het beste zou zijn zo'n verloopje zoals victor junior zegt,
en dan een tulp kabel van 15 meter?

edit: nuja, zo'n directe kabel naar computerding zou natuurlijk handiger zijn daarvoor. Maar als ik het doe zoals Victor zegt kan ik die tulp kabel nog voor andere doeleinden gebruiken ook misschien.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
22-3-2005 23:18
ok.. ik heb nog even gekeken en gemeten. De afstand bedraagt juist tien meter (als ik alles een beetje deftig langs de grond wil krijgen. Het lukt dus juist wel of juist niet... vandaar volgend plan:

tulp kabel tien meter (ik zag nog een andere (duurdere) kabel, maar houdt deze het ook? Het is immers maar om af en toe een setje op te nemen)
=> www.new-line.nl/v/7197
verloop om van tulp naar computerkabel te gaan
=> www.new-line.nl/v/13191
koppelstukje (moest ik niet toegeraken dan steek ik er nog een kabel van 2 meter tussen die ik liggen heb)
=> www.new-line.nl/v/13198

Ik moet het dus gewoon echt weten... Wanneer ik mijn bovenstaand plan uitvoer,
krijg ik dan niet te maken met verschrikkelijk kwaliteitsverlies of storingen?(die lange kabel en die (eventueel 2) verloopjes lijken me immers een beetje riskant)
(buiten het verstoren van die radiozenders dan (zal niet gebeuren want ik woon in een afgelegen boerendorp razz :p )

Groetn & bedankt
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
22-3-2005 23:19
Denk idd dat je er rekening mee moet houden dat je geluidskwaliteit hier best weleens niet beter van kan worden. Zoveel aansluitingen en meters en storingsbronnen. Evt. de stukjes zelf aan elkaar zetten zonder de verbindingkjes enzo?kan je gelijk je kabel precies in de gewenste lengte kiezen
I'll take you to the KoffieShop...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
23-3-2005 10:46
Beter wordt het allesinds niet.. maar ik hoop dat het gewoon nog relatief goed blijft. Ik ga niet beginnen met aan elkaar zetten en zo... heb dat deze zomer geprobeerd met kabels voor mijn optonics om te karpervissen maar dat was een verschrikkelijk lastig en moeilijk proces.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
23-3-2005 10:50
10 meter ongebalanceerd via standaard tulpkabeltjes is GEKKENWERK! Doe dan op z'n minst de moeite het quasi gebalanceerd te doen. Dus uitgang van mixer koud naar Pin-1 van mic kabel EN naar Pin-3. Heet naar Pin-2. Aan de kant van de computer Pin-3 naar de massa en Pin-2 naar audio. Gewoon microfoonkabel gebruiken voor zo'n groot traject.

Nog beter is het gebruik van een DI box.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)