Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 227 van 250)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
7-9-2013 09:17
mijn grootste ergernis draaien voor en tussen en band waarbij de band wel gas mag geven en de geluidsman jou "dicht zet"
ik weet dat een band meer headroom nodig heeft, en meer dynamiek.
maar als ik bij de band meet met db meter en ik kom op een 105/108db en ik meet als ik draai en kom niet tot de 90db in de zaal,
vind ik dat niet kloppen. zeker als je na een band speelt zal de zaal het ervaren als achtergrond muziek. vind ik jammer.

Laatst ook bij zo'n voorval uiteraard in overleg gegaan met geluidsman. nee hij ging mij niet meer ruimte geven.
sitaat: "ik heb net gekeken en je staat ook maar op 0db op jou mixer, jaag hem maar eens verder dan gaat het harder, dit doen alle dj's " shocked 8O
Na deze opmerking en heb ik me maar bij neergelegd.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
7-9-2013 12:27
Ook wel eens meegemaakt, maar was snel opgelost.
Opdrachtgever (waar ik destijds veel voor werkte) kwam vragen waarom ik niet harder draaide, heb hem naar 'zijn' geluidsman gestuurd. (was tenslotte door hem ingehuurd).
Toen was het snel opgelost.
Overigens zijn dit dingen waar ik me al jaren niet druk meer over maak, ik doe mijn ding goed.
Als anderen dat op welke manier dan ook saboteren, is het aan de opdrachtgever om dat recht te zetten.
Op zekere dag hebben we afgesproken dat ik de PA leverde op de diverse bedrijfsfeesten, en dat 'wie dan ook' daarop moest inprikken.
Never problemen meer.
Opdrachtgever blij, klant blij, ik blij....... en de artiesten of bands ook, want na het tegensputteren in het begin was het eigenlijk toch wel handig: minder bouwen en breken voor hen.
....en ik meer knaken in de zak laugh :D
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
7-9-2013 17:57
Ik maak me daar wel druk om, mensen huren geen dj in als achtergrondmuziek tijdens de pauzes van de band. Mensen huren een dj in zodat het feest tijdens de pauzes van de band door kan gaan, ook tijdens de pauzes dus.

Ik heb het ook al meer dan eens meegemaakt, geluidsman zet het volume op de helft en gaat gezellig een pilsje drinken met de rest van de band in de kleedkamer angry En dan kijkt de klant jou erop aan dat je het feest niet aan de gang kon houden...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-10-2024
7-9-2013 18:22
Ook al eens andersom meegemaakt?
Je geeft de DJ ook tot 0 dB en de band is niks meer van te pakken omdat een CD totaal is platgecompressed en een band nou eenmaal dynamiek heeft.
Hier gaat de DJ echt niet voluit als er nog een band na komt.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
7-9-2013 19:53
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 8-9-2013 10:30
Ach, ik heb hier en daar als dj regelmatig de pauzes gevuld, en dan had men soms liever de dj dan de band laugh :D

Maar alle gekheid:
Als je MAG inprikken of als je MOET inprikken dat is al een wereld van verschil in je onderhandeling wat mij betreft.
als je mag is het een privilege zo ga je er ook mee om. Anders zet je je eigen spullen neer.
Als het moet, kun je wat mij betreft ook van jouw kant eisen stellen.

Ik vertrouw zelden op derden voor de pa.
Vaak maak ik ook mee dat men zegt: de zaal heeft een prima geluidsinstallatie en/of lichtinstallatie,
in de praktijk blijkt dat dikwijls tegen te vallen.
De uitbater wil graag extra vangen voor het gebruik sneaky :V

Als men mij boekt in een voor mij opnbekende zaal, gaat altijd de volledige installatie mee.
In 95% van de gevallen is mijn installatie beter dan het geen aanwezig, in 4% van de gevallen is het misschien gelijkwaardig en in slechts 1% van de gevallen is de installatie van de zaal beter.
Nou doe ik al een tijdje vrijwel geen kermisfeesten in tenten en zo meer, voornamelijk het wat kleinere spul in kroegjes en feestzalen.

In die grote tenten ligt het uiteraard wat genuaseerder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
7-9-2013 23:31

YourLiVe schreef:

Ik maak me daar wel druk om, mensen huren geen dj in als achtergrondmuziek tijdens de pauzes van de band. Mensen huren een dj in zodat het feest tijdens de pauzes van de band door kan gaan, ook tijdens de pauzes dus.
Precies, en als ik daarop moet inprikken is dat dus een zaak van 'de klant / opdrachtgever' die de wens heeft om mij daarop aan te sluiten.
Dit was dus ook precies de reden van mijn opdrachtgever om naar mij toe te komen waarom ik niet harder ging.
Uiteraard was ik al een keer naar die geluidsman geweest, maar die gaf niet mee.
Denk je dan dat ik daarover ga liggen bakkelijen met hem? ik heb wel iets beters te doen (goeie muziek draaien dus wink ;) ).
En als de man in kwestie niet meewerkt, licht ik daar natuurlijk wel even de opdrachtgever over in, dan ben ik gedekt.
Alles komt goed....
7-9-2013 23:40

Frank76 schreef:

Je geeft de DJ ook tot 0 dB en de band is niks meer van te pakken omdat een CD totaal is platgecompressed en een band nou eenmaal dynamiek heeft.
Pardon? ik heb met cd's niet eens zoveel ballen nodig als een band hoor.
De cd klinkt toch echt vele malen beter.
Een dj voluit zetten is dus meestal onzin.
Alles komt goed....
7-9-2013 23:42

YourLiVe schreef:

Ik heb het ook al meer dan eens meegemaakt, geluidsman zet het volume op de helft en gaat gezellig een pilsje drinken met de rest van de band in de kleedkamer angry En dan kijkt de klant jou erop aan dat je het feest niet aan de gang kon houden...
Kleine moeite om dan aan de klant zeggen dat hij die techneut eens uit de kleedkamer moet rukken omdat hij het feest naar de klote helpt.
Wedden dat het in 2 minuten geregeld is?
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
8-9-2013 15:17

Frank76 schreef:

Je moet als geluidsman gewoon zorgen dat de band en de dj even hard staan in de beleving van het publiek. Ik maak overigens ook regelmatig mee dat mensen mij vragen "wanneer mag jij weer, want die band..."
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
8-9-2013 19:19

YourLiVe schreef:

Je moet als geluidsman gewoon zorgen dat de band en de dj even hard staan in de beleving van het publiek. Ik maak overigens ook regelmatig mee dat mensen mij vragen "wanneer mag jij weer, want die band..."
Precies, dus niet de DJ het volle vermogen geven.
En dat laatste heeft dan vooral met het genre muziek te maken denk ik zo.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)