Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 198 van 219)Moderator(s): Dré
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 2-8-2012 10:16 |
Plaatje uit quotes gehaald, 4x dezelfde foto onder elkaar is een beetje veel van het goede. | |
DjTomStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-8-2007 Laatste: 10-12-2016 Berichten: 48 | 23-8-2012 01:05 |
Nadat ze mijn Vivaro totallos hebben gereden rijd ik tegenwoordig in een Iveco Daily. Erg fijne werkpaardjes, en veel laadruimte! Wel een stuk minder luxe dan de Vivaro maar soms moet je een compromis sluiten. Iveco Daily | |
Te koop, Te huur, en vooral niet te duur | |
SoundpowerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-1-2012 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 694 | 23-8-2012 22:47 |
Daily is een beetje de grote onbekende, en dat is eigenlijk niet terecht vind ik. Hooguit een beetje lomp uiterlijk, en iets teveel vrachtwagenfeeling qua rijgedrag/interieur Ze zijn qua laadruimte/vermogen prima, en de techniek is over het algemeen bulletproof. Hoor eigenlijk weinig technische rampenverhalen erover, wat ik van sommige andere bussen niet kan zeggen... (heb bijvoorbeeld de laatste tijd errug veel tijd in/op/onder vw T5en gelegen, en dat waren vaak zeer kostbare reparaties...) | |
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots. | |
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 24-8-2012 10:30 |
Daily zijn fijne auto's waar je enigszins fatsoenlijk in kan zitten en in vel verschillende uitvoeringen te krijgen kwa laadvermogen en hoogte. Ze zijn in de regel ook zuiniger dan menig andere auto, enigste nadeel wat ik vind van dit model is dat met 3 personen in de kabine zit je in het midden aardig krap, maar nog altijd veel beter dan in een VW LT of Sprinter, en het overhellen in de bochten je hebt direct het gevoel dat de wagen op zijn zijkant wil dus redelijk kruipend de rotonde rond als je bak vol zit. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 26-8-2012 08:37 |
Mijn Daily heeft 425 000.km op de teller.Heeft ook al enkele problemen gehad maar (en dat is heel belangrijk) dit kan telkens redelijk vlot hersteld worden.Mijn Ducato is problemen sinds hij nieuw was tot nu en niemand krijgt het hersteld omdat de computer niets vermeld.Had hetzelfde met Vivaro,van pure ergernis weggedaan. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 26-8-2012 14:40 |
eddy wally schreef: Mijn Daily heeft 425 000.km op de teller.Heeft ook al enkele problemen gehad maar (en dat is heel belangrijk) dit kan telkens redelijk vlot hersteld worden.Mijn Ducato is problemen sinds hij nieuw was tot nu en niemand krijgt het hersteld omdat de computer niets vermeld.Had hetzelfde met Vivaro,van pure ergernis weggedaan.Rij zelf met veel plezier de 2.5 nagenoeg geen problemen, nu zorg ik er misschien ook wel redelijk goed voor. (netjes rijden / niet overbeladen / zware aanhangers..) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 26-8-2012 16:54 |
Was 2.5 versie.Probl.was je startte en wagen blijft stationair draaien bij gasgeven kon 5 sec.duren maar ook 30.moderne wagens hebben naar mijn gevoel teveel snufjes welke leuk zijn maar echt nodig? Geen probleem meestal de eerste jaren en bij niet al te veel km.Wanneer ze wat ouder worden is het wat anders.Dank zij de computer hebben de fabrikanten er voor gezorgd dat doe het zelf uitgesloten is.Ik betaal in de merkgarage 60 € per uur excl.btw.neem daar bij dat olie en dergelijke ook heel wat duurder is dan in gewone handel. | |
SoundpowerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-1-2012 Laatste: 6-11-2024 Berichten: 694 | 26-8-2012 16:58 |
Vivaro, of zijn Renault broertjes zijn inweze ook niet slecht, alleen de electronica is zoals bij de meeste Renault`s erg kwetsbaar. Er zijn gerust een hoop goede, maar ook een heleboel die gewoon teveel storingen hebben, vaak met onduidelijke oorzaak. Waar dat in zit? Volgens mij gewoon slecht ontwerp/onnodig gecompliceerd en onvoldoende getest. Teveel verschillende onderdelenleveranciers door elkaar, waarvan de componenten niet goed op elkaar passen, met als gevolg teveel onnodige problemen/pechgevallen. | |
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 27-8-2012 08:52 |
Mijn Vivaro (1.9 CDTI) is inmiddels bijna 7 jaar oud en heeft nog net geen 2 ton op de teller staan. Hij heeft me tot nu toe pas 1 keer laten staan, toen was de versnellingsbak naar de knoppen (daar schijnen die dingen wel vaker last van te hebben). Dat was ook de enige echt dure reparatie. Voor de rest alleen normale slijtage gehad, zoals banden, remschijven, distributieriem enzovoorts. PS € 60,00 per uur bij de merkgarage? Ik betaal heel wat meer dan dat bij de dealer hier hoor! | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 10-11-2024 Berichten: 9491 | 27-8-2012 09:15 |
ik vind het nogal wat, versnellingsbak kaput. Heb je garantie gehad? IK heb het zelfde lang geleden met mijn T4 gehad. Achteruit kaput. Was reparatie van meer dan 2500 euro. Bleek fabrieksfout, nieuwe bak gratis gehad terwijl de bus al 2 jaar oud was. En zelfs nog vervangende bus voor een week, met alleen diesel kosten.... Maar het zet je toch aan het twijfelen of men nog wel een betrouwbare bus kan maken. Er is volgens mij geen merk zonder "standaard" problemen. Want ik heb 3 T4's van nieuw af gehad, en allemaal hadden ze bijvoorbeeld na 75000km een kapotte waterpomp. En twee keer binnen de garantie een kapotte katalysator. En zo nog wel een paar dingetjes. Terwijl ik de bus niet rag. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |