Forum > Licht

Showtec Showdesigner

(146 reacties. Pagina 14 van 15)
Moderator(s): Dré
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
16-9-2010 16:59
Het nadeel is dat hij alleen maar reageert op hoge ferquenties dus als ik de hoge tonen afblok doet hij niets meer angry

mvg Gino
ps mischien iemand het paneel al open gehad en is er de mogenlijkheid om er een anders sensor in te bouwe en de oude te vervangen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 13458
17-9-2010 09:45
Stuur eens een signaal vanuit je mixer (of wellicht de sub out van de cross-over) naar de AUDIO INGANG van de tafel (dan gebruik je simpelweg de ingebouwde microfoon niet meer)...

Wellicht moet je nog instellen dat de tafel moet luisteren naar de audio ingang (maar een bron van informatie voor dat soort vragen is uiteraard de handleiding).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 2057
17-9-2010 09:55
En als je geen crossover hebt, of deze niet in de buurt van de lichttafel staat, heb ik nog een handig tipje.
Je hebt misschien nog wel ergens van die ouderwetse "grote" computerspeakers staan (U model) met volume, bass en treble knopje? Achter die knopjes zit een leuk passief printje, waarmee je rechtstreeks een eenvoudige tonenregeling op een lijnsignaal kunt doen.
Misschien heb ik dit printje ook nog ergens liggen...
Niet goed, wel hard!
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
18-9-2010 08:06
Hey

voor die audio input heb ik het al geprobeert met een plaat te scratchen op de beat maar toen reageert het paneel niet en wanneer ik en vocal os snare nam dan kwam er beweging in het licht maar dat is dan wel niet op de maat in mijn ogen dus krijg ik een kermis effect dat ik eigenlijk wil vermijden sneaky :V

alvast bedankt voor de reacties
mvg Gino
LaurenssStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2010
Laatste: 18-8-2013
Berichten: 1
27-9-2010 18:19
In hoeverre is het eigenlijk mogelijk met de Showdesigner een cirkel of achtje te maken?

Ik zoek een leuk betaalbare tafel voor het besturen van 4 movingheads. Niet voor snelle disco-effecten, maar vloeiende bewegingen voor concerten.

Weet uit ervaring dat het bijv. op een Scanmaster vrijwel onmogelijk is om een vloeiende symmetrische acht-beweging te programmeren omdat iedere stap in een chase handmatig dient te worden geprogrammeerd. De Showdesigner ziet er in vergelijking met een scanmaster qua interface wel aardig uit, veel toetsen om direct en makkelijk scenes te kiezen en te programmeren. Dat lijkt me wel wat.

Het missen van een shape-generator lijkt me toch wel erg gemis. Wat is dan het nut van zo'n tafel voor movingheads? De uitspraak "Shape-generators komen alleen op dure modellen voor" is echt zo'n commerciële kreet. Ik ben hardware/software designer van beroep en ik kan me het niet voorstellen dat een een shape-generator inbouwen zoveel werk of geld zou kosten.

Iemand ervaring met deze tafel voor het programmeren van soepele bewegingen?
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
27-9-2010 22:09

laurenss schreef:

In hoeverre is het eigenlijk mogelijk met de Showdesigner een cirkel of achtje te maken?

Iemand ervaring met deze tafel voor het programmeren van soepele bewegingen?
Het lijkt lastig om vloeiende bewegingen te maken met de showdesigner. Echter is het minder lastig dan dat het lijkt.
Het is wel veel programmeerwerk, maar als je het door hebt dan is het niet meer zo lastig!

Tot 8 movingheads kun je met de tafel wel besturen..

Je moet gewoon de stappen programmeren op deze volgorde (je moet je op 1 mh concentreren); rechtsboven in de hoek, rechtsonder in de hoek, linksonder in de hoek, linksboven in de hoek.. en dan dat als 1 chase opslaan ...

Vervolgens de slope set toekennen aan de kanalen van de movingheads, met name de pan en tilt kanalen. Dan zet je de chase aan, zet je deze op 1 seconden staptijd bijvoorbeeld ,en de fade time draai je dan zo hoog mogelijk. Dan maakt die vloeiende bewegingen.

Op deze manier heb ik al diverse leuke showtjes gegeven met de tafel. Op deze manier leer je ook echt programmeren, je kunt ook tilt en pan waves maken met een beetje creativiteit.. alleen oneven bewegingen gaat lastig worden, zo als je in een shape generator wel kunt. Het is erg belangrijk om je koppen/scanners te inverten met namelijk de pan. Zo krijg je een mooie symmetrische lichtshow.

Mocht je er niet uitkomen mag je altijd een PB sturen, ik ken de showdesigner 512 (de 1024 werkt exact hetzelfde) redelijk goed uit mijn hoofd.
Freelance diensten & LED Design
DjamigoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-8-2010
Laatste: 8-2-2012
Berichten: 2
6-2-2012 09:47
ik heb een showdesigner 512
en wil hem programma sneller
laten lopen en langsamer laten lopen maar weet niet hoe dat
moet heb de aanleiding ook al doorgenomen maar kom er maar niet achter hoe dat zou moeten
mischien is er hier iemand die mij dat kan vertelen al vast bedankt
groet dj amigo
hallo wie kan me zeggen hoe ik de par s kan: sneller laten lopen als ik al een chase ge makt heb .
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
6-2-2012 18:56
Hey,

Je moet de all toets ingedrukt houden en dan met het wiel van speed draaien om de snelheid van je chases te veranderen maar let wel op dat de toets boven de speed en fade wielen uit zijn

hopelijk ben je er iets mee

mvg Gino V
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
6-2-2012 20:33
Ik heb ook nog een vraagje.
Hoe houdt dit apparaat zich op de langere termijn.
Ben aan het twijfelen om er een aan te schaffen, of zijn er voor het geld van 512 beter oplossingen..
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
7-2-2012 18:13
Hey

Ik heb de 512 en die heeft wel zo zijn uitvallen voor opstart maar als hij is opgestart heb ik nog geen problemen gehad
alleen de muziek mode voor de snelheid is wel een beetje raar want die reageert op de hoge tonen

mvg Gino

Terug naar forum Reageer (zonder quote)