Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 118 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
19-6-2008 00:00

onnogeelen schreef:

Aardpen de grond in slaan, lijkt me simpel zat wink ;).
Klant staat raar te kijken als hij ziet dat er een koperen pen van 2 meter ongeveer 1 meter de grond word ingeslagen tewrijl ze even 300 euro moeten aftikken.
Klant: "waar is die pen voor?"
Boel": "Das voor de aarde mijnheer...."
Getting the drift?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
19-6-2008 05:00
uhm.. ik heb wel degelijk met een aggregaat gewerkt.
en ik weet dat hier een aardpin bij hoort.

En wat maakt het uit dat je een pin de grond in jast?
je raakt heus geen bijna uitgestorven kervertje oid.

Ik zou niet alle apparatuur riskeren omdat de groep niet geaard is dan pak ik liever in of ik geef de klant de optie voor een aggregaat. (kosten voor de klant)
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
19-6-2008 08:40

lj/dj cono schreef:

Als er geen aarding is in de wijde omgeving dan stellen wij 2 opties.
1. We vertrekken ( En de kosten van show worden volledig betaalt door de klant)
Dat wordt maandenlang zeuren om je geld kan ik je vertellen... ook al heb je nog zulke goede voorwaarden en een handtekening van de klant..

@YourLive: De punten die ik noem maken we natuurlijk niet elke opdracht mee.. 9 vd 10x is het supergezellig en maken we geen van alle ergenispunten mee!
Natuurlijk gebruiken wij ook geen rook als er 10 rookmelders aan t plafond hangen. Maarrr, een kleine ergernis blijft het wel!
Net zoals mensen die na elk nummer controlerend naar de dj kijken en vervolgens besluiten wel of niet te blijven dansen.. Wij zijn ervaren genoeg om dit op te lossen met goede mixes/platenkeuzes/microfoongebruik enz.. Maarr, ook hier geldt; het is en blijft een kleine ergernis.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-6-2008 09:08

lj/dj cono schreef:

Ik zou niet alle apparatuur riskeren omdat de groep niet geaard is dan pak ik liever in of ik geef de klant de optie voor een aggregaat. (kosten voor de klant)
Erg professioneel (not).

Vraag me ook af of je enig idee hebt hoe je controleert of het stopcontact waar jij inprikt sowieso wel geaard is? Als je dat niet ELKE klus doet is stoere taal over aggregaten ook vrij zinloos..
Light Image
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-6-2008 10:44
@ Sjampiejo; ik had ook niet verwacht dat je dit elke keer meemaakt, maar als je je overal aan gaat ergeren... maar inderdaad een aantal punten zijn heel irritant.

@ Cono; jij zou waarschijnlijk ook gewoon op een niet geaard stopcontact gaan draaien, net als bijna iedereen hier, including me. Maar als ik een flinke opdonder zou krijgen gaat mijn veiligheid en die van de apparatuur toch echt wel voor...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
19-6-2008 15:58
De enige controlle die ik uitvoer op een is gewoon kijken naar het stopcontact of deze een aarde heeft of niet.

Ik heb toen ik begonnen was is op een ongeaard stopcontact alles in geprikt.
En dit was zeker niet prettig door de schokjes en dergelijke.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-6-2008 16:11

lj/dj cono schreef:

De enige controlle die ik uitvoer op een is gewoon kijken naar het stopcontact of deze een aarde heeft of niet.
Dat bedoel ik. Wie zegt dat het geaarde stopcontact geaard is aangesloten?

Zo krom als een banaan om met zulke grote, stoere praat over aggregaten huren te komen als er geen geaard stopcontact is, terwijl je niet eens meet of het wel in orde is als het stopcontact WEL een aarde heeft.
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
19-6-2008 19:35
Voor de gein zo deze stoere ag jongen eens de zoekmachine moeten gebruiken en de stukken lezen over de problemen met allerlei apperatuur NADAT ze op een AG waren aangesloten razz :p

En die pen IS voor aarde te maken.......niet om beestjes de doden.
Die pen is een farce, echt goede veilige aarde maakt zo'n ding amper.
Om je een voorbeeldje te geven,
de aardpen die bij mijn huis de grond is gegaan voor een goede aarde voor mijn huisinstallatie,
is wel even 24 meter diep gegaan.
Er zijn plaatsen waar je aan tien meter genoeg hebt, maar er zijn ook plaatsen waar ze rustig nog even tien meter dieper moeten dan 24 meter.
Aarde is niet zo maar ff iets.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
19-6-2008 21:59

YourLiVe schreef:

...Als je eenmaal 150 klussen per jaar doet moet je op een gegeven moment wel een aantal voorwaarden gaan stellen...
Moet ik 150 klussen per jaar letterlijk nemen? shocked 8O
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
19-6-2008 22:54

Emile Schuur schreef:

YourLiVe schreef:

...Als je eenmaal 150 klussen per jaar doet moet je op een gegeven moment wel een aantal voorwaarden gaan stellen...
Moet ik 150 klussen per jaar letterlijk nemen? shocked 8O
Marcel kennnende; Ja, die richting zal het zeker op gaan. Veel mensen hier drive-innen voor de hobby, echter sommige mensen kunnen er van leven wink ;).
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)