Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 11 van 80)
Moderator(s): Dré
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
Berichten: 74
20-9-2003 11:33
vol overtuiging tegen je collega zeggen dat je alles hebt aangesloten. Begin je aan je soundchek huh raar geen geluid.

ochja de speaconkabels vergeten aan te sluiten laugh :D

Het was die dag wel 31 graden en het was buiten in een tent shocked 8O happy :)
tis altijd watt
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
20-9-2003 13:28
Ik heb zo'n slechte ervaring met LIMITERS. Spul die na 10 seconden overschreiding stroom afknalt in het verdeelkastje.
Stond op 90dB (bouhouhohuohouh) ingeregeld, en wanneer het publiek (1000man) meezong knalde er alles af.

Wat gedaan ? Feestje 5 minuten stilgelegd (ff snel een HappyHour van 5minuten met de organisator geregled), en snel dat viez 63A verdeelkastje met mijn verdeelkastje veranderd. En dan gewoon vlammen maar !!!!
Mocht dit niet eerder doen omdat ze het kwamen controleren, en heb ik mijn kastje moeten verstoppen, en fake kabels trekken vanaf hun kast. Je ziet het wel.
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
28-9-2003 17:58
tijdje geleden versterker schoongemaakt; vrijdag voor eerst weer mee draaien...

voor het feest viel een aantal keren de versterker uit... kijken, konden niks verkeerts vinden..

begon weer... iemand voelt even; "AUW, die is warm..."
Ventilator werkte niet....

Even naar gekeken, bleek het stekkertje van de ventilator niet goed vast te zitten... waarschijnlijk bij de schoonmaak niet goed aangedrukt... shame happy :)
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
28-9-2003 19:06
heb zelf nog niet echt voor mensen gedraaid, maar al wel genoeg domme fouten gemaakt
zoals:

cd net overgemixt en dan de verkeerde cd-speler ( de gene die dus ik net liet horen) uitzetten.

en ook bijvoorbeeld crosfader half open laten staan en toen met het liedje dat niet draaide cue points gaan zetten. dat klinkt dan nergens naar want dan heb je 2 hardstyle nummers aan staan met ongelijke bass
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
Ski-J RaymondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-4-2003
Laatste: 26-1-2012
Berichten: 40
29-9-2003 09:52
in de skihut hangt de rookmachine voor een uit ontluchtings systeem ( heeel krachtige ventilator van gemaakt.

deze hoor je eerst aan te zetten voor je rook spuit, zo word de rook als een gek door heel de skihut geblazen, heeeeel wreed effect.

de LJ ging even een plasje doen en ik moet en zou rook in de zaal krijgen op een moment dat ik het belangrijk vond, dus laat ik die rook machine vol op draaien. en ik vroeg me toch een partij af hoe het kwam dat ik mijn cd spelers en mixer niet meer zag. euh tja deze outlul ( ik zij de gek ) had die ventilator niet aangezet. tja niks aan te doen.
the party is on, it just can't stop
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
29-9-2003 17:45
ieder jaar bij ons 80 db, dan zijn er van die grietjes die de micro bij de draad vastpakken (daar bij dat knopje van de xlr kabel zodat die er met een rukje uit kan) vaak gebeurt dan dat het kabeltje eruit valt. En dan komt er zo eentje op je af dat je het kabeltje er beter in had moeten doen. GRR, maar verder ZELF nooit iets slechts of naars meegemaakt.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 9473
3-10-2003 23:37
topic opgeschoond
we hebben het hier over ervaringen, voor cross faders openen jullie maar een nieuw topic!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
8-11-2003 19:59
gisteren vloog versterker op de termische beveiling; tja, dan vind de dj van dat moment dat hij wat zacht staat, dus zet hij hem maar wat harder en harder en harder; limiter gaf al een behoorlijk rood signaal aan, dus die kreeg ook wat te verduren, maar blijkbaar stond die niet helemaal goed ingesteld... en toen viel het kanaal uit...

goede les voor de volgende keer...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
8-11-2003 21:03
* 63A die eruitslaat halverwege de avond zodra de blinder parren aangingen (met als tegenslag eerder op de avond dat alles op 1.5 uur gebouwd moest worden door file, show van dik 800 man met geluid vanuit 4 hoeken en 3 trussies van 8-14mtr met licht) Oorzaak: nope niet te veel stroom getrokken, maar een dimmer met slecht contact intern sad :( . Gelukkig heeft het publiek er amper wat van gemerkt (ik had het zelf niet eens door, stond te filmen, tot ik links van me ontdekte dat het bij de lichttafel ook verdacht donker was shocked 8O , en heeft de dj het mooi opgevangen). Hele avond verder kunnen draaien zonder problemen (en van de blinderparren afgebleven).

* Lichttafels die vastlopen:
-MA Lightcommander die plots op alle kanalen 100% uitstuurt: aan uit hielp niet, 5 sec stroom er helemaal af gelukkig wel.
-HOG1000 die vastloopt: show blijft draaien maar tafel reageert verder totaal niet meer (alleen op de aan uit knop wink ;) )

* En de naarste ervaring van afgelopen maand (gelukkig ook de enige):
PA mixertje dat ermee ophoudt (middelhoge frequentie "brom" gaat uitsturen op vol niveau). Doel van dat ding: 3 dj booths samen te mixen tijdens een dj battle later op die avond, gelukkig was er tijdens het euvel maar 1 dj aan het draaien en hebben we die booth rechtstreeks doorgeprikt, en dan maar snel naar de opslag een nieuwe mixer gehaald voor het battlen begon sad :( .

Al bij al dingen die kunnen gebeuren, bij iedereen, watvoor apparatuur je ook hebt. Denk dat het in dat soort gevallen eerder de kunst en uitdaging is om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, dan het op de apparatuur te steken (of een apparaat moet wel heel vaak de geest geven).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 9473
9-11-2003 00:10
Als wij op lokatie zijn hebben wij idd ook wat reserve spullen mee.
Extra mic's, kabels, in elk versterker rack zit één versterker extra, en niet te vergeten stoppen (16A en 25A)laugh :D
Lampjes die het niet doen is niet zo erg, maar als het geluid het niet goed doet, iis het een ramp.

Gek genoeg gebeurd er zelden iets, komt dat omdat we er op berekend zijn? shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)