Forum > Licht

Leuk met een moon

(64 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
25-11-2003 16:16
das wel een geinig idee!
als de stralen bven komen zijn ze bv. rood en als ze beneden zijn blauw...
hmmm ga ik is proberen met wat filtertjes... happy :)
.
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
30-11-2003 11:41
Ik heb m'n gobotunnel "opnieuw" onder handen genomen en dus een schakelaar op de motor gezet (en niet op de micro) zoals Tom me aanraadde. Ik heb dit ook met m'n andere gobotunnel gedaan maaaaar beter... Ik wou er namelijk ook een afstandsbediening bij.
Ik heb een gewone kabel van een lamp genomen met een schakelaar en langs een kant van de schakelaar de 2 draden met elkaar verbonden (dus een kortsluiting gemaakt) en de kant waar de stekker hing heb ik tussen de moter geplaatst. Nu heb ik dus een kabel van 2meter die uit m'n gobotunnel komt met onderaan een schakelaar aan. happy :)
Het volgende dat ik wil doen is een stopcontact in m'n Gobotunnel steken zodat ik de afstandsbediening er apart kan aanhangen en afhalen als ik ze niet nodig heb. razz :p

Een TIP: laat nooit een lichteffect werken als het open staat of er geen deksel op is ofzo... Ik heb dit namelijk wel gedaan en daardoor is er een gekleurd glaasje kapot gesprongen door de warmte. sad :(
Als de gobotunnel toe is krijg je namelijk een luchtstroom van vooraan naar achteren en wordt het hele systeem gekoeld, als het daarintegen open staat neemt de ventilator lucth van bovena en is er dus neits van koeling meer.
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
LudgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2005
Laatste: 14-11-2005
Berichten: 1
27-10-2005 00:12
Wat ook zo vervelend is met die moonflowers is dat ie het beeld niet echt scherp krijgt. Die lens is ook niet verplaatsbaar.
Heb hem in een stuk closetrol gezet en er in weer tussen gedrukt, nu is ie wel verplaatsbaar en de vlakjes worden nu helderder en niet zulke vage vlekken.
Ik durf trouwens niet die spiegeltjes van die schijf af te pulken, ze zijn zo dun en breken zeker met die lijm(die er trouwens altijd erg slordig met dikke klodders op zit(bij elk merk))Heb er nu geverfde objectglaasjes van een miscroscoop tussen geplakt en voila een ander patroon verschijnt.
Maar zijn die schijven waar die spiegeltjes op zitten ook los te koop of moet je daar een andere flower voor slopen,

Ludger
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
27-10-2005 10:38

Ludger schreef:

Heb hem in een stuk closetrol gezet en er in weer tussen gedrukt, nu is ie wel verplaatsbaar en de vlakjes worden nu helderder en niet zulke vage vlekken.

Ludger
Kijk je wel uit, dat de boel niet opfikt? Een WC rol is namelijk niet het meest brandbestendige materiaal. Waarom zouden we anders niet compleet onze lichteffecten van karton maken....sneaky :V Safety first!

John
I am a TimeDriver!
LogicalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2005
Laatste: 18-6-2013
Berichten: 141
27-10-2005 13:23
inderdaad, lijkt me niet het veiligst zeker met een moon die vaak erg heet word angry

die schijven komen nog wel eens in de zoveel tijd op marktplaats e.d. langs maar niet zo vaak. je moet gewoon goed zoeken.
'let there be light'

Terug naar forum Reageer (zonder quote)