Forum > Geluid

pffffffff...welke mixer moet ik nou nemen...!

(66 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
20-11-2003 17:36
xone:32 heeft wel filters, maar wat minder uitgebreid dan de 62, als ik het goed heb

ik wacht even op een reply van iemand die het zeker weet :)
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
20-11-2003 18:18

christophe vos schreef:

xone:32 heeft wel filters, maar wat minder uitgebreid dan de 62, als ik het goed heb

ik wacht even op een reply van iemand die het zeker weet :)
Volgens mij heeft de Xone 32 net zo'n uitgebreide filter als de 62. Er zit een hi, mid en low pass filter op, die je van mild tot wild kan zetten en via een fader kun je de frequentie ook nog eens regelen. Volgens mij wordt in het voorbeeld mp3'tje alleen de fader bewogen, je zou dan ook nog eens wat van mild naar wild kunnen gaan etc. Het filter is analoog en heeft daarom een goede geluidskwaliteit. Maar als ik jou was zou ik gewoon ff verder sparen voor een Xone 62. Heeft 3 kanalen meer, alle kanalen zijn toe te kennen aan de x-fader, heeft wel alle knoppen aan de bovenkant zitten. Geen knoppen aan de voorkant (handig met inbouwen). En P&G crossfader. Volgens mij kun je bij de Xone 62 wel post en pre fade selecteren bij de effect send en return. Kortom 't is naar mijn mening gewoon een droommixer. Als ik zo'n budget had gehad...
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
20-11-2003 18:57
okdan thx voor je antwoord. happy :) ja, hij is wel errug vet die Xone 62... 6 kanalen is eigenlijk wel te veel voor mij, daar zit ik een beetje mee. Dan gebruik ik maar de helft in feite. heb 3 decks, komt voorlopig geen 4e bij want 3 is wel genoeg laugh :D
en CD spelers doe ik niks mee (heb ik ook nie). Tja...

en voor dat geld had ik eigenlijk wel een digital out verwacht net zoals de Tascam en de Synq dat bijv. wel weer hebben..

kga die A&H's eens uitproberen komend weekend als dat kan ergens. ff kijken welke dan wint wink ;)
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
20-11-2003 20:52

Rolando schreef:

okdan thx voor je antwoord. happy :) ja, hij is wel errug vet die Xone 62... 6 kanalen is eigenlijk wel te veel voor mij, daar zit ik een beetje mee. Dan gebruik ik maar de helft in feite. heb 3 decks, komt voorlopig geen 4e bij want 3 is wel genoeg laugh :D
en CD spelers doe ik niks mee (heb ik ook nie). Tja...

en voor dat geld had ik eigenlijk wel een digital out verwacht net zoals de Tascam en de Synq dat bijv. wel weer hebben..

kga die A&H's eens uitproberen komend weekend als dat kan ergens. ff kijken welke dan wint wink ;)
Die Tascam is net zo duur als de Xone 62. Ik weet bijna wel zeker dat als je de Xone probeert dat je dan meteen verkocht bent. Die Tascam ken ik niet.

Succes ermee happy :)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
20-11-2003 21:50
De filter van de Xone:32 heeft een LFO (Low Frequency Oscilator), die op de Xone:62 niet.

Met andere woorden: De filter op de Xone:32 is een stuk uitgebreider dan die van de Xone:62.

Nog dit: dat deze filters analoog zijn, ben ik helemaal nog niet zo zeker van. (Lijkt me eerder niet; je kunt de settings opslaan (digitaal dus) dus worden alle instellingen onder digitale vorm bewaard.)

Maar of de filters nu wel of niet analoog gevormd worden, doet weinig ter zake; de filter op de Xone series is van goede geluidskwaliteit. Het is niet zo dat een digitaal effect altijd slecht klinkt -> kijk maar naar digitale effectprocessors zoals de Lexicon MPX serie. Die is bij veel studio's bekend om z'n erg goed geluid en 'legendarische' reverb.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
20-11-2003 22:28
27 FILTER RECALL (DRS™ presets) This feature unique to Allen & Heath provides 4 preset buttons which lets you store and recall your favourite VCF performance settings. This lets you punch in sophisticated filter effects changes. When you first turn the console on there are no presets stored or recalled. Press and hold
one of the preset buttons for longer than 2 seconds to store the current settings into that memory. Tap the button during performance to instantly recall that preset. The presets do not store the VCF resonance, frequency, LFO depth or speed. The parameters stored include:

• CH1-3 FILTER ON switch – Which channels have the VCF enabled
• VCF type – Which combination of HPF, BPF and LPF is active
• LFO ON switch – Whether the VCF is manually controlled or modulated by the LFO
• LFO x2 switch – Whether the LFO speed is 1x or 2x the current speed
_____________________________________________

Zo staat ieder onderdeel in de handleiding...
www.allen-heath.com/DL/xone32ug_ap4264_4.pdf happy :)

De filter op de Xone:62 is minder uitgebreid en zitten onder een potmeter ipv een fader. Het enige leuke is dan je er 2 hebt op de Xone:62 en je er een soort synth effects mee uit kunt halen.
Maarja de Xone:62 heeft erg veel faders (voor thuis) en een 4 bands EQ (2x mid) EN kost een vermogen... wink ;)
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
20-11-2003 23:30
MAar bij de Xone 62 heb je wel meer mogelijkheden voor een extern effectapparaat als het klopt dat je bij de 32 het effect altijd op het middelste kanaal moet laten terugkomen. En de interface van de Xone62 is handiger doordat alles bovenop zit. Maar ja, die prijs...
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
21-11-2003 10:52
bedankt voor jullie uitgebreide reacties, had nog geen tijd gehad om ff die handleiding van de Xone door te spitten wink ;).

Maak me gek hee, nu is het gewoon twijfelen tussen de twee Xone's..ze hebben beide voor en nadelen dus. Hmmz....ik ga eens even heel goed nadenken komend weekend!

Want tja...als ik nog ff geduld zou hebben kan ik de nieuw aankomende Ecler en Denon nog checken die meer effecten hebben ingebouwd. zucht...
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
21-11-2003 12:50
nog iets, je hebt eigenlijk 4 muziekfaders

en 2 voor de mic(s)

maakt 6
\0/
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-11-2003 13:14

Frisbee schreef:

Het enige leuke is dan je er 2 hebt op de Xone:62 en je er een soort synth effects mee uit kunt halen.
Voor de duidelijkheid: er zitten géén twee filters op de Xone:62. Je kunt met andere woorden NIET op het x-kanaal een LPF toepassen en op het y-kanaal een HPF bijvoorbeeld. Zowel het x-kanaal als het y-kanaal gebruiken dezelfde filter maar hebben afzonderlijke frequentieknoppen.

Op de 32 kun je het Aux-signaal uiteraard laten terugkomen op eender welk kanaal. Het hoeft niet altijd kanaal 2 te zijn. Wel opletten dat je zo geen lus creërt; dus de aux-knop op het teruggeluste kanaal volledig uitdraaien.

Persoonlijk vind ik het wat slordig dat er niet voor een "effect loop" gezorgd werd, zoals dat bij een Ecler Hak 320 of 360 het geval is. Dat mocht toch wel voor die prijs. Als je dan persé een kanaal wilt gebruiken voor de effecten, kun je dat dan nog altijd doen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)