Forum > Geluid

pffffffff...welke mixer moet ik nou nemen...!

(66 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
19-11-2003 11:16
Hola mede muziek/DJ/equipment-freaks happy :),

Ben nieuw hiero, leuk forum trouwens en erg goede info lees ik zo hier en daar in de topics. Jock al weer een jaartje of 8 en heb een X aantal mixertjes zien komen en gaan bij mij thuis en nu is het dus weer tijd voor een nieuwe...mijn Eso Hip die ik nu ± 4 jaar heb mag met pensioen razz :p. En ik heb wat hulp nodig om een mixer te kopen want er is te veel keus en weet het nu ff niet meer.. shocked 8O

Nu ben ik al een hele tijd op zoek naar een andere mixer, en wil nu wel na al die jaren op kleine kutmixertjes te hebben gedraaid eens los met een vette en functionele mixer voor thuis en mag best wat kosten. Budget is max. 1000 euro (en das echt max). En hoe langer ik wacht en rondkijk hoe meer modellen ik maar zie overal op internet en verhalen ik hoor over ja die is vet, moet je doen of die is ook top, mooie prijs/kwaliteit verhouding enz. enz.

Hier mijn specs van wat ik wel en niet zoek zijn als volgt :

- draai house (tech-house/techno en old-school/classics op z'n tijd wink ;)) dus ben sowieso een beatmixer.

- Hou niet van 100mm faders (heb dus ook een hekel aan de Dateq XTC dus voor degenen die gaan roepen ja dies is goed en moet je nemen enz. enz. Ken de verhalen, heb er zelf ook veel op gedraaid maar vind hem persoonlijk kut. Geen extra functies (model is immers alweer uit 1997 ofzo), die 100mm faders vind ik niks en de EQ knoppen zijn hetzelfde als mijn Eso Hip en dat zuigt razz :p.

- Ecler ben ik ook niet gecharmeerd van want vind schuine faders de domste uitvinding ooit en dan mag ie nog zo goed zijn, dat mixt gewoon kut vind ik. Nu hoorde ik van Dré in een topic dat ze met een tegenhanger van de Pioneer DJM 600 gaan komen, ben benieuwd hoe die eruitziet en of ie ook leuk wordt. Maar ja dan moet ik wachten en ik wil liever gisteren dan vandaag een nieuwe mixer.. sad :(

- Numark heb ik mindere ervaringen mee. Ooit begonnen op een DM-1000 2 kanaals met Hi en Lo EQ, was leuk maar de opvolgers met 3 kanalen waren bagger. Zonde dat ze nu die digitale mixertjes met alleen 2 kanalen hebben gemaakt, ik begrijp dat niet hoor die gasten van Numark. Zal wel aan mij liggen razz :p.

Dat waren de afvallers. Nu de mixers die een optie lijken:

- De DJM600 heb ik als optie in m'n hoofd zitten maar de prijs vind ik te hoog en als ik het zo hoor van Reind en Dré dan is die techniek in dat ding niet om over naar huis te schrijven. Ik draai er zelf mee in de club waar ik resident ben, en het is een leuk ding alhoewel die effecten ook al uitgemolken zijn, maar ik vind de geluidskwaliteit niet echt denderend klinken.. Dit zal natuurlijk voor thuis wel meevallen lijkt me? En de faders vind ik eigenlijk wat te kort en te soepel voor beatmixen.

- van Vestax vind ik de PCV-275 wel aardig. Zit een Send/Return op wat ik sowieso wil want zit te denken om evt. een Korg Kaoss Pad II aan te schaffen als ik niet een effecten mixer zou kopen. Alleen is de goud achtige kleur beetje minder, maar das persoonlijk (zeikerd he, ja idd...ben nou eenmaal kritisch laugh :D )

- Stanton...ja! Die vind ik erg cool om te zien. De SMX-401 ziet er erg mooi en functioneel uit met die VU leds per kanaal en dat soort dingen. Zelfde geldt voor de SMX-501 (jamer van die blauwe kleur maar ok), en volgens mij heeft die Send/Return per kanaal dus net zoals de Allen&Heath Xone toch? Weet iemand dit of wie heeft een van deze 2 Stanton mixers en kan er wat over vertellen, ben er erg benieuwd naar. Geluidskwaliteit, duurzaamheid, functionaliteit enz.

- Gemini FX-7000..tja..een soort Behringer DJX 700 idee. Maar volgens mij wel wat betere kwaliteit mag ik hopen? Een leuk ding om te zien en als ik het goed heb is de FX parameter ook in te stellen (wat dus die Behringer ontbreekt). Wie heeft dit ding of kan er wat zinnigs over zeggen? Zal wel niet te vergelijken zijn met zo'n DJM 600 qua effecten-geluidskwaliteit denk ik.

- Gemini PS 676..zag dat deze een 12 sec. sampler functie heeft. Erg grappig, maar hoe is de kwaliteit hiervan en is het bruikbaar?

- In de duurdere range vind ik de A&H Xone 32 erg vet. Maar die Gain zit aan de achterkant en dat vind ik toch wel erg dom. Ik zou deze wel eens willen uittesten ergens voordat ik hem zou kopen. De Aux uit per kanaal is wel een meester uitvinding en dan eigenlijk de enige goede mixer om een Korg Kaoss Pad op te gebruiken.

- en de master of all...de Tascam X-9. Dat is IMO toch wel de ultieme mixer en volgens mij ook van beestachtige kwaliteit. Liefst zou ik die kopen maar hij is focking duur. Wie heeft dit ding wel eens mogen bespelen en kan er wat over zeggen? Hoor weinig mensen hierover terwijl hij in de range zit van A&H mixers qua prijs dacht ik.

Daarnaast als ik een Korg Kaoss Pad II zou aanschaffen en je wil een sample opnemen met dat ding dan kom je dus niet weg met een gewone Send/return mixer toch? Dit begreep ik van een gozer bij een DJ store in A'dam.. Dus dan zou de A&H Xone 32 de enige bruikbare zijn hiervoor toch (vanw. de Aux uit per kanaal)?

Een hele berg vragen enzo (ben nou eenmaal lang van stof als ik eenmaal typ razz :p) en hoop dat jullie er wat over knnen vertellen en me kunnen helpen met mijn keuze, want ik weet het onderhand niet meer !

Thx & grtz Rolando.
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-11-2003 11:39

Rolando schreef:

- draai house (tech-house/techno en old-school/classics op z'n tijd wink ;)) dus ben sowieso een beatmixer.
Dan komen alle Dateqs - Ecler (mac serie) - A&H - Vestax e.d dus in aanmerking.
- Hou niet van 100mm faders (heb dus ook een hekel aan de Dateq XTC dus voor degenen die gaan roepen ja dies is goed en moet je nemen enz. enz. Ken de verhalen, heb er zelf ook veel op gedraaid maar vind hem persoonlijk kut. Geen extra functies (model is immers alweer uit 1997 ofzo), die 100mm faders vind ik niks en de EQ knoppen zijn hetzelfde als mijn Eso Hip en dat zuigt razz :p.
Dan blijven de A&H en Vestax en de Ecler dus over.
- Ecler ben ik ook niet gecharmeerd van want vind schuine faders de domste uitvinding ooit en dan mag ie nog zo goed zijn, dat mixt gewoon kut vind ik. Nu hoorde ik van Dré in een topic dat ze met een tegenhanger van de Pioneer DJM 600 gaan komen, ben benieuwd hoe die eruitziet en of ie ook leuk wordt. Maar ja dan moet ik wachten en ik wil liever gisteren dan vandaag een nieuwe mixer.. sad :(
Mag jij mij vertellen waar op de MAC serie schuine faders zitten want ik zie ze echt niet hoor.
- Numark heb ik mindere ervaringen mee. Ooit begonnen op een DM-1000 2 kanaals met Hi en Lo EQ, was leuk maar de opvolgers met 3 kanalen waren bagger. Zonde dat ze nu die digitale mixertjes met alleen 2 kanalen hebben gemaakt, ik begrijp dat niet hoor die gasten van Numark. Zal wel aan mij liggen razz :p.
Ik snap ze al niet meer na de release van de TTX
Dat waren de afvallers. Nu de mixers die een optie lijken:

- De DJM600 heb ik als optie in m'n hoofd zitten maar de prijs vind ik te hoog en als ik het zo hoor van Reind en Dré dan is die techniek in dat ding niet om over naar huis te schrijven. Ik draai er zelf mee in de club waar ik resident ben, en het is een leuk ding alhoewel die effecten ook al uitgemolken zijn, maar ik vind de geluidskwaliteit niet echt denderend klinken.. Dit zal natuurlijk voor thuis wel meevallen lijkt me? En de faders vind ik eigenlijk wat te kort en te soepel voor beatmixen.
Waarom zet je deze tussen potentieéle kandidaten?
Echt een niet doen mixer deze als er wat anders over blijft.
- van Vestax vind ik de PCV-275 wel aardig. Zit een Send/Return op wat ik sowieso wil want zit te denken om evt. een Korg Kaoss Pad II aan te schaffen als ik niet een effecten mixer zou kopen. Alleen is de goud achtige kleur beetje minder, maar das persoonlijk (zeikerd he, ja idd...ben nou eenmaal kritisch laugh :D )
Volgens mijn plaatje is ie toch echt zilver
- Stanton...ja! Die vind ik erg cool om te zien. De SMX-401 ziet er erg mooi en functioneel uit met die VU leds per kanaal en dat soort dingen. Zelfde geldt voor de SMX-501 (jamer van die blauwe kleur maar ok), en volgens mij heeft die Send/Return per kanaal dus net zoals de Allen&Heath Xone toch? Weet iemand dit of wie heeft een van deze 2 Stanton mixers en kan er wat over vertellen, ben er erg benieuwd naar. Geluidskwaliteit, duurzaamheid, functionaliteit enz.
Kan ik niets over vertellen en wil ik verder ook niet. Ik vind Stanton ondertussen net zo'n merk als Numark worden.
- Gemini FX-7000..tja..een soort Behringer DJX 700 idee. Maar volgens mij wel wat betere kwaliteit mag ik hopen? Een leuk ding om te zien en als ik het goed heb is de FX parameter ook in te stellen (wat dus die Behringer ontbreekt). Wie heeft dit ding of kan er wat zinnigs over zeggen? Zal wel niet te vergelijken zijn met zo'n DJM 600 qua effecten-geluidskwaliteit denk ik.
Effecten zijn RUK en de kwailiteit zal iets beter zijn als die van een behringer maar het zal echt geen wereld van verschil zijn dus. Oftewel ookm niet kopen.

- Gemini PS 676..zag dat deze een 12 sec. sampler functie heeft. Erg grappig, maar hoe is de kwaliteit hiervan en is het bruikbaar?Ruk en dan overdrijf ik nog niet eens.
- In de duurdere range vind ik de A&H Xone 32 erg vet. Maar die Gain zit aan de achterkant en dat vind ik toch wel erg dom. Ik zou deze wel eens willen uittesten ergens voordat ik hem zou kopen. De Aux uit per kanaal is wel een meester uitvinding en dan eigenlijk de enige goede mixer om een Korg Kaoss Pad op te gebruiken.
Je eerste goede keuze van vandaag. En die gain knoppen zijn te modden naar boven alleen vervalt dan de AUX bus naar de achterkant.

En ach met die gain op de achterkant is prima te draaien.
- en de master of all...de Tascam X-9. Dat is IMO toch wel de ultieme mixer en volgens mij ook van beestachtige kwaliteit. Liefst zou ik die kopen maar hij is focking duur. Wie heeft dit ding wel eens mogen bespelen en kan er wat over zeggen? Hoor weinig mensen hierover terwijl hij in de range zit van A&H mixers qua prijs dacht ik.
Vergelijkbaar met de pioneer alleen beter uitgevoerd. Ik zou zelf nog steeds voor de Xone gaan.

Welke mixers blijven dan nog over ->

www.new-line.nl/v/7251 Xone32
Of spaar ff door en neem deze (kom op wat is 200€ nou om door te sparen)-> www.new-line.nl/v/7252

Ecler MAC40 -> www.new-line.nl/v/12266

Rodec BX9 -> www.new-line.nl/v/12660

Vestax PCV275 -> www.new-line.nl/v/11078
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
19-11-2003 11:58
hey rolando =)

ik was dus gister zelf naar RAF amsterdam gegaan

ik stel voor dat je daar anders zelf even heengaat, ERG aardig personeel, ze willen je alles laten horen, ook al koop je zelfs niks ! en aangezien je met bailey staat binnenkort in a`dam (waarvan ik de flyer op mn wc heb hangen :) ) neem ik aan dat je in/rond a`dam woont.. rijnstraat is het trouwens

ik zelf ging kijken voor tascam x-9 OF xone:62
de medewerker vertelde me dat de tascam alleen erg veel signaalruis was, en dat dat zo`n erg minpunt was dat hij altijd zelf voor de xone:62 zou kiezen
ik wilde zelf namelijk zelf de tascam, maar ga nu toch de xone:62 kopen, en een externe effectenbak aansluiten (alhoewel, op de xone zitten al effecten, en ga denk ik alleen voor een loopjesmaker)

ik draai net zoals jij ook techno btw
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
19-11-2003 12:05
Thx voor je reply Reind.

Bij Ecler bedoelde ik de HAK series. De MAC vind ik geen mooi ding en hij is maar 2x Phono. Had deze daarom al niet eens meegneomen in de overwegingen. Vergeten te vermelden maar ik zoek 3x Phono.

Zelfde geldt voor die Rodec. Vind hem ook te duur voor wat je krijgt aan functionaliteit (kwaliteit is top dat weet ik). Wederom is deze 2x Phono zie ik. Heb ik geen ruk aan dus.

De PCV-275 heb ik in 't echt gezien bij een zaak en hij was niet mooi zilver, maar beetje goude gloed zat erover. Op het plaatje zie je dat niet zie ik. Ik vond het niet zo mooi maar goed das persoonlijk. Echter als de kwaliteit top is zou het uiterljk uiteindelijk het verliezen, zo ben ik dan wel.

Kun jij iets zeggen over die Aux send bij de A&H Xone, is dat de enige goede mixer om een Korg Kaoss Pad te gebruiken met sampling?

grtz
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
19-11-2003 12:13
als je techno draait, zou ik echt voor een xone gaan

(of voor de tascam maar die valt voor mij nu een beetje af =/)

die aux-send die op de xone zit is echt geniaal, je kunt met die mixer echt de effectenbak gebruiken als op geen enkele andere mixer

misschien kan die reind er wat dieper op ingaan ;)
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
19-11-2003 12:15

christophe vos schreef:

hey rolando =)

ik was dus gister zelf naar RAF amsterdam gegaan

ik stel voor dat je daar anders zelf even heengaat, ERG aardig personeel, ze willen je alles laten horen, ook al koop je zelfs niks ! en aangezien je met bailey staat binnenkort in a`dam (waarvan ik de flyer op mn wc heb hangen :) ) neem ik aan dat je in/rond a`dam woont.. rijnstraat is het trouwens

ik zelf ging kijken voor tascam x-9 OF xone:62
de medewerker vertelde me dat de tascam alleen erg veel signaalruis was, en dat dat zo`n erg minpunt was dat hij altijd zelf voor de xone:62 zou kiezen
ik wilde zelf namelijk zelf de tascam, maar ga nu toch de xone:62 kopen, en een externe effectenbak aansluiten (alhoewel, op de xone zitten al effecten, en ga denk ik alleen voor een loopjesmaker)

ik draai net zoals jij ook techno btw
Hey Christophe,

thx voor je reply happy :)

Ik ken idd de RAF, daar heb ik mijn mixers vroeger vaker gekocht, als laatste die Eso Hip wink ;) . Was er laatst ook en een van die gasten daar vertelden met dus dat verhaal van die Aux send per kanaal van die Xone, erg vet! Dat wist ik dus niet en hij zei dus ook dat sampling met je Korg Kaoss Pad dan alleen goed kan met die Xone mixers.

Ik heb ook even geklooit met die Synq XTRM-1 draaitafel en was quite impressed ja..vet ding, zit te overwegen om die erbij aan te schaffen als 3e deck als ik m'n 3 Technics decks verkoop (wil nl. nieuwe nu razz :p )

Anyway, van die signaalruis in de X-9 is nieuw voor mij van die Tascam! Want das een digitale mixer dus lijkt me niet echt mogelijk dat er dan ruis optreed? Heb er geen verstand van op dat gebied dus kan BS zijn wat ik zeg. Dave Clarke schijnt die Tascam ook te hebben en hem 'kennende' moet ie mixer dan wel goed zijn. laugh :D
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
19-11-2003 12:20
Ja ik zag die sync staan! toen dacht ik al 'hey die ken ik ergens van', maar ben er niet mee gaan klooien :)
volgende keer maar even doen dan.. Ik ga namelijk denk ik wel een redsound Cycloops bij hem bestellen, van wat ik van hem heb gehoord is dat een te gek effectendingetje

maar even terug, ja die signaalruis, daar vertelde hij over, en hij vertelde dat alle x-9`s het hadden die hij had binnen gekregen. ik heb daar dus ook geen verstand van, en juist omdat DC hem ook heeft vond ik het een vaag verhaal, maar die gast komt te overtuigend over ;)
maar hij wilde hem wel voor me aansluiten als ik dat wilde, maar dat vroeg ik maar niet omdat ik toch niet bij hem ging kopen

wel grappig, dat verhaal van die auxsend heeft diezelfde gast dus gister aan mij uit zitten leggen :)
ik heb als 3e deck een numark axis-9 ;)
Edit Mod: Het is niet echt noodzakelijk dat jullie alles steeds quoten, zeker niet al je er onder meteen verder gaat.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
19-11-2003 13:54
Er zijn bijna geen mixers met een even goede send/return als de DJM600.
Als je het percé nodig hebt zou ik voor de djm gaan. Op een Xone-32 heb je geen goede effect mogelijkheden. Via de aux-send stuur je het signaal weg met een bepaalde sterkte en het signaal met effect komt dan terug onder de middelste fader... Persoonlijk lijkt me dan nix. Hoewel het een fantastische mixer is, en de gain knoppen op de achterkant ECHT geen probleem zijn ;) Het enige nadeel is dat je hem niet kan inbouwen.

Zelf heb ik een DJM600 maar ik vind de overgangen niet zo lekker klinken. Je kan er wel alles mee... Als ik het over mocht doen zou ik de effecten laten zitten en lekker een Xone-32 nemen of XTC (hoewel een crossfader soms toch wel handig is).

p.s. [spam] voor 860 en 50 euro benzine heb je een djm uit Duitsland [/spam]
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
19-11-2003 16:39
Thx voor je reply Frisbee. Maar als ik een DJM 600 koop, koop ik hem niet voor de goede Send/return in principe want een externe effectenbak daarop aan sluiten is dan een beetje dubbel op. Op zich wel opvallend detail overigens wink ;) .

Waarom komt die Aux send signaal op die A&H Xone weer terug op specifiek de middelste fader? Dat kan je niet veranderen ofzo? Ja, ik zou die A&H wel willen inbouwen ja...dus dat is wel minder. Alhoewel je natuurlijk een opening kan laten aan de voorkant om je pluggen te kunnen regelen en dus die Gain. Blijf het toch vreemd vinden maar goed.. razz :p

Kan iemand ook iets zeggen over die filter effecten op die Xone? Is dat te vergelijken met de DJM 600 of uitgebreider en mooier/beter instelbaar ?

Dré, jij verkoopt ook de Stanton's in je webshop zie ik trouwens. Zijn dat goeie paneeltjes volgens jou en heeft die SMX-501 een Aux send per kanaal? Op de Stanton site lees ik wel zoiets..

grtz
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
19-11-2003 16:52
Als je de xone:62 neemt kun je hem WEL weer inbouwen. Aangezien je ook al een beetje aan de tascam zat te denken, de xone62 is nog een stukkie goedkoper.
De xone kan trouwens wel alle effecten met aux-send op elke faders projecteren.

En de filters (die dus wel op een xone:62 zitten, maar NIET op een xone:32) zijn heel erg vet ja! Mooi te regelen allemaal, alles per kanaal en per hoog/mid/laag.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)