Forum > Geluid

Koptelefoon voor draaien op feestjes? (100-200 euro)

(191 reacties. Pagina 5 van 20)
Moderator(s): Dré
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
1-11-2003 01:31
Hey mensen
Mijn koptelefoon is kapot en ik wil een nieuwe aanschaffen.
Mijn eisen zijn:
-heel hufterproof
-goede geluidskwaliteit
-hard geluid

Welke raden jullie mij aan?

(budget tot 200E)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
1-11-2003 11:42
Sennheiser HD 25 (vanwege je eis van goed geluid en hufterproof). Er zijn koptelefoons die beduidend harder gaan MAAR die zijn weer niet hufter proof. De koptelefoons die EN hard gaan EN hufter proof zijn zitten weer boven je budget (zoals de MDR-V900 van Sony).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
1-11-2003 13:47
ik heb de pioneer hdj 1000, bevalt me prima
Dj DanielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2001
Laatste: 23-9-2004
Berichten: 43
2-11-2003 13:32
He Dré, ik kom ook weer even langs op je forum.

Nu heb ik dus al 2 jaar (ongeveer) een Sony MDR-V700, maar die begint inderdaad ook van ellende uit elkaar te vallen en zelfs rechterschelp heeft bijna geen geluid meer (mechanisme links is helemaal naar de eeuwige jachtvelden). Dus ik moet een nieuwe!

Nu heb ik zonder vergelijkingsmateriaal al genoeg kennis om dat ding niet nog eens te kopen -> Geluid is alleen goed voor Dj'ing (Een zelfgemaakte track hierop luisteren kan echt niet -> BASS), zit veel te strak (en ik heb een heel klein hoofd), dus je hebt het gevoel dat je oren gewoon eraf vallen als je de hoofdtelefoon afzet :)

Toch zat ik te denken aan een Technics RP1210 :p waar jij dus niet al te veel mee heb -> De reden dat ik deze op het oog heb -> Deze zit wel lekker (zeker in vergelijking met de sony!!), kan er op estethisch gebied nog wel mee door om als oorwarmers te gebruiken op weg naar school (niet zo groot als de Pioneer/Sony). Laatste reden dat ik deze op het oog heb: Als ik iets van een review lees van dit ding is dat ie dus hufterproof is -> stevig dus.

Maar waar ik wel meezit, je vind het geluid niet helemaal top? Bedoel je daar het volume mee? Zelf heb ik mij aangeleerd om te draaien met zo weinig mogelijk koptelefoon-geluid (dus zo zacht mogelijk) dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik neem aan dat het geluid niet zo 'slecht' is als bij de Sony. En daarmee bedoel ik vlak(ker) geluid.

Tis vakantie geweest en ben niet op vakantie geweest dus heb Euri over en ga binnenkort een tweede Technics TT kopen + hoofdtelefoon aanschaffen. En dat ga ik eens hier uitgeven. (Ben al zeker een half jaar tot een jaar hier niet geweest en de Technics TT is gewoon 100 euro goedkoper geworden??)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
2-11-2003 14:05

Dj Daniel schreef:

Ik neem aan dat het geluid niet zo 'slecht' is als bij de Sony. En daarmee bedoel ik vlak(ker) geluid.
En de reden dat je dat aanneemt is??? Ik vind de RP-DJ1210 niet te pruimen qua geluid. Als je denkt dat de V700 niet neutraal is... Da's een lieverdje vergeleken bij de 1210. De 1210 heeft GROTE problemen in het midden.

Neutrale DJ koptelefoons: HD 25 van Sennheiser (beetje wollig in het laag maar lang niet zo erg als de V700), MDR-V900 van Sony (eigenlijk niets op aan te merken behalve dan de prijs).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj DanielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2001
Laatste: 23-9-2004
Berichten: 43
2-11-2003 14:59
Hmmmz... keuze word toch niet echt makkelijker.

Die Sennheiser is toch 40 euro duurder. Fok, kiezen is moeilijk.
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
6-11-2003 12:09

Dj Daniel schreef:

Hmmmz... keuze word toch niet echt makkelijker.

Die Sennheiser is toch 40 euro duurder. Fok, kiezen is moeilijk.
Bedenk je wel dat van die Senheiser alle onderdelen los zijn na te bestellen. Als bij de technisch je doppen een keer versleten zijn heb je een probleem. Bij Sennheiser bestel je gewoon een paar orginele en het ding kan weer een aantal jaar mee.. En het gaat wel om het geluid dat jij te verwerken krijgt. Zat eerst ook te denken aan de Stanton, vindt ik persoonlijk niet genoeg knijpen (te losjes) maar dat is puur persoonlijk hoor, verder wel lekker geluid en zeer compleet (met zakje, schouderpad, verloopje enz) Mijn keuze ging tussen de Stanton en de Sennheiser
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
10-8-2004 20:28

Dré schreef:

Dj Daniel schreef:

Ik neem aan dat het geluid niet zo 'slecht' is als bij de Sony. En daarmee bedoel ik vlak(ker) geluid.
En de reden dat je dat aanneemt is??? Ik vind de RP-DJ1210 niet te pruimen qua geluid. Als je denkt dat de V700 niet neutraal is... Da's een lieverdje vergeleken bij de 1210. De 1210 heeft GROTE problemen in het midden.

Neutrale DJ koptelefoons: HD 25 van Sennheiser (beetje wollig in het laag maar lang niet zo erg als de V700), MDR-V900 van Sony (eigenlijk niets op aan te merken behalve dan de prijs).
En ik heb na heel erg lang uitproberen (heb echt 3 weken lang met 4 koptelefoons, de Sony, de Pioneer, de Technics en de Sennheiser) voor de Technics gekozen. Ik merkte dat hij zich het best leent voor puur mixen op de koptelefoon. Bij twee nummers door elkaar kun je het laag mid erg goed onderscheiden, de tik van de bas zeg maar. En zo mix ik graag. Ook vind ik hem gewoon lekker klinken en merkte ik, en dat was misschien wel de voornaamste reden, dat ik met de technics op mijn kop de koptelefoon minder hard hoefde te zetten om te kunnen luisteren. En nu ik hem heb, heb ik ook minder vaak de schrik als ik de volgende ochtend even naluister hoe hard mijn koptelefoon ook al weer stond op het einde van de avond. Een tevreden technics klant. Overigens vind ik de technics in vergelijking met de sony en pioneer wel degelijk vlakker (wellicht zijn mijn oren naar de kloten). De Sony beukt veel te hard met de bas en de pioneer is weer akelig schel in het hoog mid.
Ik had de mazzel dat ik van de winkelier zo lang mocht uitproberen en dan hoef je er verder ook nooit meer over na te denken!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-8-2004 22:59
En de Sennheiser, waarom viel die af? En welke types heb je getest?
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
11-8-2004 03:43
Types moet ik even opzoeken:
Sony mdr v700
Pioneer HDJ 1000
Sennheiser HD 25
Technics RDP 1200

De Sennheiser vond ik ook erg goed, daar heb ik ook het langst over getwijfeld. Ik vond de Technics net iets beter vanwege die 'klik in de bas' die ik bij twee nummers tegelijk over de koptelefoon zo goed kan horen.
En hier speelde nog wat dingen mee die eigenlijk geen rol mogen hebben als hoe zit hij op je kop en uiterlijk. (als dat de enige factoren waren geweest had de Pioneer gewonnen). Maar waar de Pioneer en Sony snel afvielen heb ik lang getwijfeld tussen deze twee. Qua degelijkheid was er voor mijn gevoel niet zoveel verschil. Baal bij de technics alleen van het afbladderen van de waterafstotende hoesjes.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)