Forum > Geluid

dj set

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
SlizerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2003
Laatste: 21-7-2009
Berichten: 20
21-10-2003 23:45

bramcom schreef:

price: 214.79 Euro
Waar vind je die draaitafel voor 215 euro? razz :p
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
22-10-2003 09:02

bramcom schreef:

hmm niet zo groot dus :D ik zoek eigenlijk wat grotere (ik weet niet hoe groot die van de gemini's zijn? in ieder geval bedankt voor het opmeten! btw negative, wat vindtr jij van de vmx-200??
hej

ik vind hem wel goed. het is een uitgebreid megpaneeltje en heeft ook een qrs effect erop wat het geluid heel mooi transparant kan maken. je kunt er 2-4 cd-spelers (line)
op aan sluiten en waneer je er 2 cd-spelers op hebt aangesloten kun je er ook 2 draaitafels op aansluiten (phono). het gaat hier namelijk om dat je de phono kanalen ( ingangen ) om kan schakelen naar line. dat vind ik best wel fijn. verder zit er ook een aansluiting op voor een efect apparaat of iets anders ( over dat "of iets anders" weet ik niet zeker maar ik heb er zelf al wel een effectapparaat op aan gesloten).

verder wat handig is dat de faders vca-controlled en ultraglide zijn. dan gaan ze langer mee wink ;)

mijn enigste nadeel is dat mijn draaiknop voor de koptelefoon waardoor je kan wisselen tussen de 2 kanalen ( of meer ) om te beluisteren, na een tijdje ( ong. half jaar ) begint te kraken wat soms erg vervelent kan zijn. sad :(

ik vind het een erg fijne mixer en zeker z'n geld waart! maar het is natuurlijk nog wel jou keuze dus ik hoop dat je hier iets aan hebt en nog suc6 met je keuze. wink ;)

groeten chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
22-10-2003 09:44

Slizer schreef:

bramcom schreef:

price: 214.79 Euro
Waar vind je die draaitafel voor 215 euro? razz :p
www.djmart.com/stansttur1.html maar ik denk dat er een addertje onder het gras zit, zoals verzendkosten (vanuit usa) en belastingen. Voordeel voor mij...ik kan korting krijgen (hoeveel weet ik niet maar zal niet denderend veel zijn)!

@ negative, mijn oom heeft al verteld dat behringer erg goed is, mogelijkheden zijn uitgebreid maar alleen die faders zijn zo klein (5,5 cm). Op zich maakt het niet zo uit maar ze zijn dan meteen zo precies! maar goed voor de rest is het een uitstekend mixertje! Ik denk dat ik deze ook neem (of de vmx-300) maar tot nu toe gaat mijn keuze 100% uit naar de vmx-200.

bedankt!

Bram...
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
22-10-2003 09:55

bramcom schreef:

@ negative, mijn oom heeft al verteld dat behringer erg goed is, mogelijkheden zijn uitgebreid maar alleen die faders zijn zo klein (5,5 cm). Op zich maakt het niet zo uit maar ze zijn dan meteen zo precies! maar goed voor de rest is het een uitstekend mixertje! Ik denk dat ik deze ook neem (of de vmx-300) maar tot nu toe gaat mijn keuze 100% uit naar de vmx-200.

bedankt!

Bram...
die faders zijn ook nog in te stellen, je kan ze op soft, mid & sharp zetten.
bij soft is de gevoeligheid heel laag. als je dan de fader een stukje naar beneden haalt hoor je het geluid nog erg goed. maar bij sharp heb je dat als je de fader een stukje naar beneden haalt dat het geluid al stukken minder hoorbaar is. dit kun je instellen door een switch vlak onder de faders

ook voor de crossfader zit er een gevoeligheids insteller aleen dit doe je door middel van een draaiknopje. deze zit voorop de mixer.

ook zit er nog een reverse switch op de voorkant van de mixer. je kan hiermee snel het andere kanaal ff laten horen. maar je kan hier ook de richting van de crossfader mee veranderen. als je hem omzet zul je zien dat als je de fader naar rechts doet, dat je kanaal 1 te horen krijgt en als je de crossfader naar links doet krijg je kanaal 2 te horen.

ik hoop dat je er wat aan hebt

groeten Chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
22-10-2003 09:59

bramcom schreef:

www.djmart.com/stansttur1.html maar ik denk dat er een addertje onder het gras zit, zoals verzendkosten (vanuit usa) en belastingen.
Ik zie daar staan 249,95 euro. Daar komen verzendkosten vanuit de VS bij, 19% BTW, invoerrechten en inklaringskosten. Dan moet je nog hopen dat de voedingsspanning omschakelbaar is naar 230 volt/50Hz. En dat alles werkt, anders kan je hem weer terug sturen.

Tel uit je winst.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
22-10-2003 10:29
qua startprijs heb je geen gelijk:

$249.95 is dollar geen euro:

wisselkoers: 1 EUR = 1.16967 USD

prijs: 249.95 USD = 213.693 EUR

anyway je hebt gelijk qua voeding en verzendkosten....het viel me alleen op dat de prijzen zo verschillen! en hoe zit het dan met de belasting in usa? die betaal je niet (staat niet bij taxes) en zo ja (als je ze betaald) kan je ze dan in principe terugvorderen, want je woont buiten de usa dus hoef je ook geen belasting te betalen!

het is dus in principe niet mogelijk om voor deze tafel te gaan vanwege de voeding, ik ga dit risico dus NIET nemen. Kan iemand dan iets vertellen (iemand met ervaring) over de rp-5000. Kan hij een beetje op tegen de sl's?

groeten,

Bram..
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
22-10-2003 10:33

dj negative schreef:

bramcom schreef:

@ negative, mijn oom heeft al verteld dat behringer erg goed is, mogelijkheden zijn uitgebreid maar alleen die faders zijn zo klein (5,5 cm). Op zich maakt het niet zo uit maar ze zijn dan meteen zo precies! maar goed voor de rest is het een uitstekend mixertje! Ik denk dat ik deze ook neem (of de vmx-300) maar tot nu toe gaat mijn keuze 100% uit naar de vmx-200.

bedankt!

Bram...
die faders zijn ook nog in te stellen, je kan ze op soft, mid & sharp zetten.
bij soft is de gevoeligheid heel laag. als je dan de fader een stukje naar beneden haalt hoor je het geluid nog erg goed. maar bij sharp heb je dat als je de fader een stukje naar beneden haalt dat het geluid al stukken minder hoorbaar is. dit kun je instellen door een switch vlak onder de faders

ook voor de crossfader zit er een gevoeligheids insteller aleen dit doe je door middel van een draaiknopje. deze zit voorop de mixer.

ook zit er nog een reverse switch op de voorkant van de mixer. je kan hiermee snel het andere kanaal ff laten horen. maar je kan hier ook de richting van de crossfader mee veranderen. als je hem omzet zul je zien dat als je de fader naar rechts doet, dat je kanaal 1 te horen krijgt en als je de crossfader naar links doet krijg je kanaal 2 te horen.

ik hoop dat je er wat aan hebt

groeten Chris
dat is dan wel weer heel gunstig dat je dat kan instellen qua gevoeligheid. de reverse vind ik persoonlijk een beetje dubbelzinnig maar goed het is wel een leuk extratje net zoals de serround sound! evenals de beatcounters (die echt overbodig zijn) maar de mogelijkheden zijn zo te horen uitgebreid en jij bent er zeer tevreden over! thanx! ik ga voor deze mixer... + een stanton 2000 koptelefoontje nu nog ff de draaitafels uitvogelen (denk dat het de rp-4000 of rp-5000 wordt)

Bram..
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-10-2003 12:21
Neem asjeblieft geen DJX700.

Ik hoor niets anders als gezeik over die mixer en het is nog allemaal waar ook wat betreft de faders (heb ze zelf onder de neus gehad) die kraken als ze zo uit de doos komen. Mischien heb ik net die 2 maandag morgen gevallen zelf gezien maar ik hoorde Dre op een ander forum ook al klagen over deze mixer.
Hoe lang is die mixer nu al uit? Een maand of 3? En dan al zoveel klachten -> Dan moet je je voordat je zo'n ding aan schaft toch echt ff achter de oren krabben. En voor de effecten hoef je hem al helemaal niet te kopen want die klinken niet alleen gaar ze zijn ook niet BPM gerelateerd en dus zo goed als onbruikbaar.

Oftwel de DJX700 is gewoon een eersteklas schijtmixer :) (VIND IK DAN)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
22-10-2003 13:47
Ik heb 5 problemen op een totaal van ongeveer 30 stuks (ben een beetje de tel kwijt). Ik vind dat ONACCEPTABEL hoog. Het is nog even afwachten tot ik de mixers hier heb (zodat ik kan zien of het gewoon gebruikersfouten zijn o.i.d.) maar als dat zo doorgaat dan is het binnenkort exit DJX-700!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
22-10-2003 14:38
klink aardig drastisch dre! zonde want het was een veel belovende mixer (vriend van mij heeft er een review over geschreven op tranceaddict.com) en iedereen vondt hem daar wel goed. maar als er al 5 van de 30 terugkomen dan is 16,66% gewoon niet goed. Aardig wat voor een redelijk duur product! stel dat 16,6 % van de DE verkade chocolade schimmel bevatte ;-) geen vrouw die meer dat merk koopt (mannen ook niet ^_^) maar een hoog percentage is het zeker!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)