Forum > Geluid

Ground loop isolator modificeren naar balanced --> unbalanced

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
31-3-2024 15:42
Hallo Rolandow,

Kun je precies aangeven welke apparatuur, merk en type, hardware je wil koppelen? Misschien heb je aan beide kanten van die 30 meter een pc (voor muziek of voor ander doel) / notebook hangen en kun je gewoon en een 'echte' netwerk verbinding maken zo. Bijvoorbeeld streamen is dan een optie.

Zijn genoeg oplossingen te vinden (ook betaalbare), maar dan moet er wel worden aangegeven worden WAT je aan apparatuur hebt, dus gewoon merk en model.

Wat ook nog eens wil helpen zijn de specs en user manuals opzoeken in Google, veel mensen weten niet welke opties apparatuur hebben. Voor aanschaf van apparatuur e.d. zoek altijd eerst de specs, reviews en user manuals op voor dat ik iets aanschaf. En dan nog word je af en toe op het verkeerde been gezet door niet altijd kloppende informatie.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 2057
31-3-2024 18:13
Ik zou voor een dergelijke publieke ruimte geen streaming "hocus pocus" gebruiken, zoiets moet gewoon zo simpel zijn dat iedereen met twee of meer hersencellen het kan gebruiken.
Streaming kan best prima werken maar als het niet werkt word je gegarandeerd op de meest ongelegen momenten gebeld om even op een paar knopjes te komen drukken.

Een volledig analoge oplossing met zo weinig mogelijk (bereikbare) knopjes heeft in een dergelijke setting altijd mijn voorkeur.
Niet goed, wel hard!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
1-4-2024 08:08
Hallo Joep,

Helemaal mee eens.

Joepurlings schreef:

Een volledig analoge oplossing met zo weinig mogelijk (bereikbare) knopjes heeft in een dergelijke setting altijd mijn voorkeur.
Daarom vroeg ik ook naar specifiek merk en model. Best kans dat een of beide mengpanelen gebalanceerde uitgangen en/of gebalanceerde ingangen hebben.

Beste oplossing is volgens mij gewoon een gebalanceerde verbinding tussen de mengpanelen, gewoon 2 XLR-kabels er tussen. En heeft een of beide geen gebalanceerde uitgangen / ingangen, die vervangen door een DAP SC-13. Je zou dus maximaal 2x SC-13 en 2x XLR kabels nodig hebben.

Heb even gezocht op Internet of ze nog te koop zijn. Als je zoekt op "d1513-sc-13" kom ik hem online nog wel een paar keer nieuw tegen voor rond de 35,- euro.

Eventueel heb ik er nog eentje liggen, mag eventueel weg, Ik gebruik hem eigenlijk nooit. Aan de andere kant twijfel ik, je zult zien als ik hem weg doe ik hem binnen een paar weken nodig heb :-)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 13456
3-4-2024 13:37

Dré schreef:

Ik dacht trouwens dat ik al eens op het forum gepost had hoe je zo'n groundloop isolator aan kunt passen naar een gabalanceerd -> ongebalanceerd isolator maar tijdens een korte zoektocht kon ik het niet terugvinden. Geval is dat de fabrikant van de isolator de massa van links en rechts aan elkaar knoopt (en dat mag bij ongebalanceerd). Wil je hem echter voor gebalanceerd naar ongebalanceerd gebruiken dan zul je de massa aansluitingen aan die kant van de trafo op moeten splitsen tussen links en rechts (met een dremel of zo) zodat elke trafo aan die kant volledig zwevend wordt. Zo maar even XLR stekkers eraan zetten is dus NIET genoeg.
Vandaag de groundloop isolator van DAP eens uit elkaar gehaald (want bovenstaande uitleg was van toepassing op de niet meer leverbare OEM versie van Nedis). Blijkt dat de DAP versie al keurig alles gescheiden heeft. Dus je kunt inderdaad gewoon de female tulpjes eraf knippen en vervangen door XLR Female stekkers (signaal naar Pin-2, afscherming naar Pin-3, Pin-1 los laten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)