Forum > Geluid

Dynacord mixer

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
albertdekker2@gmail.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2023
Laatste: 30-4-2023
Berichten: 2
23-2-2023 18:40
Geachte heb een dynacord csm 1000 nu is mijn vraag welke galm is het mooiste voor zang
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 2057
23-2-2023 20:10
Tja... Smaken, stemmen en muziekstijlen kunnen behoorlijk verschillen, daarom zijn er ook zoveel verschillende afstellingen mogelijk...
Soms wil je juist een robotachtig of badkamerstijl effect, soms wil je dat juist niet.

Werk je met een bepaalde zanger of zangeres? Dan kun je eventueel een stukje "droge zang" opnemen met hem of haar. Hiermee kun je op je gemak dan naar hartelust experimenteren.

Als je met meerdere zangers werkt, kun je ook wat droge zangstukjes van internet plukken om mee te experimenteren. Vaak vind je bijvoorbeeld proefsamples van microfoons met mannen en vrouwenstem in verschillende stijlen.
Niet goed, wel hard!
albertdekker2@gmail.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2023
Laatste: 30-4-2023
Berichten: 2
23-2-2023 21:32
Dank je maar een.basis galm vanuit daar te werken weet je die
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 281
24-2-2023 08:39
Er is geen basis, ik kies vaak voor een type medium of large hall, maar parameters en hoeveel effect je toevoegt verschilt per act en per nummer.
Gewoon even aansluiten en pielen tot je het idee hebt dat je in een grote hal staat laugh :D daarna de effect fader terug zetten tot hij net hoorbaar is, bij sommige nummers zul je meer of minder toe moeten voegen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 9469
24-2-2023 09:28
In mijn beleving gebruiken goede zangers en zangeressen zeer weinig galm, slechts om de zang een klein beetje aan te dikken.
Het zijn vaak de amateurs of on-zekeren die er veel te veel galm onder zetten om hun zangkwaliteiten te upgraden.
Het is ook een echte beginnersfout. Het klinkt natuurlijk vet, das net zoals met allerlei andere geluidseffecten en verbeteraars.

Zelf heb ik dat ook wel gehad in mijn drive- in show.
Alles om meer herrie en een vettere sound te creëren.
Eerst een equalizer, dan een compressor, dan een big bottom (bas ding), dan weer een feedback destroyer, dan een de hisser, en ga zo maar door.
Schitterend al die knipperende lampjes laugh :D
Uiteindelijk al die troep er tussen uit gehaald, en me verbaast over het betere schonere geluid.
Voor bandjes is het natuurlijk iets anders, om instrumenten een beetje te scheiden, is een gate en een compressor op elke mic wel fijn.
Een eq om het geluid aan te passen aan de ruimte kan ook een uitkomst brengen, vooral in feesttenten of galmbakken.

Maar in de basis zo min mogelijk gebruiken, want less is altijd more.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 2057
24-2-2023 10:32
Ik zou zeggen, begin eens bij preset 1 en kijk of die bevalt, anders ga je door naar 2 en dan nog verder... De onderliggende parameters (als je deze al kunt wijzigen) zou ik eventjes standaard laten staan. Als je een preset vindt die bevalt, kun je daar eventueel de parameters fijnafstemmen om het nog meer naar je wens te krijgen.
Je hoeft zeker niet dagenlang alle mogelijkheden met alle verschillende parameters te proberen, maar met een uurtje zoeken vind je altijd wel een instelling die je bevalt, deze onthoud je dan of sla je op als dat gaat.
Niet goed, wel hard!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
24-2-2023 13:37
Als je de tafel opstart staat ie standaard op 5/55 of (55/5?) in de meeste gevallen is die daar bij mij altijd op blijven staan.
Prima reverb voor de meeste a,b, én c-artiesten razz :p
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)