Forum > Geluid

Shure QLX-D systemen

(49 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-7-2021 21:58
Bedankt voor de reacties. Ik had de vraag ook op Facebook geplaatst in een licht/geluid groep en kreeg daar ook al soortgelijke reacties. Daar kwam ook de SLX-D (K59 band) uit als beste keuze, dus dat zal het waarschijnlijk wel worden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
7-7-2021 08:30
JTS zitten goede dingen tussen,
leuk is dat veel zenders ook een 50 milliwatt stand hebben voor als het rommelig is in de ether.

Maar het grote nadeel van JTS is dat het JTS is.
Als je het aan een professionele zanger/zangeres/presentator in zijn handen geeft, dan staan ze over het algemeen met groot wantrouwen naar je te kijken sneaky :V

Ondanks mijn zeer goede contacten met Monacor, heb ik het nooit echt JTS sets gehad in de verhuur.
Ik heb ze wel in kerken en andere budget afhankelijke locaties gemonteerd, tot volle tevredenheid van de gebruikers.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 2057
7-7-2021 09:27
Ik gebruik draadloos alleen jts en bedraad ook heel veel minder bekende types en merken. In elk geval gebruik ik nooit de geijkte SM58, en zijn alle microfoons die ik gebruik voor zang (inclusief de koppen op de draadloze jts) superieur hieraan.
Klachten of rare gezichten heb ik nooit gezien, terwijl ik regelmatig met professionele artiesten werk.
Wellicht dat zij juist wat meer getraind zijn om te kijken of het gehele plaatje klopt, in plaats van alleen naar de merken te kijken.

Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld tape artiesten wat meer merkengeil zijn, gelukkig heb ik daar weinig mee te maken.
Overigens snap ik vaak ook niet waarom je wereldklasse artiesten vaak met een standaard sm58 ziet, terwijl ze bijvoorbeeld bij de eerste audities van the voice al een dpa kop gebruiken.
Niet goed, wel hard!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 281
7-7-2021 10:19
Ik werk zelf al vele jaren met de Line6 XD-V75 systemen, hierop kun je gewoon een shure of sennheiser kop draaien.
Setjes werken prima, weliswaar in de 2,4ghz band maar nooit issues, ik zet meestal wel een setje vlaggen neer.
Zowel tapeacts, bandjes, musicals, etc. nooit klachten of vragen, als ze op de kop shure zien staan kijken ze volgens mij ook nooit verder laugh :D
Koppen heb ik her en der leuk op marktplaats kunnen scoren van setjes in de oude frequenties
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
7-7-2021 17:28
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 20-7-2021 09:13
Nah, ik ga geen namen van artiesten noemen, maar ze waren/zijn over het algemeen toch altijd wel blij als er Sennheiser op staat.
En mijn ervaring is dat ze daar echtwel naar kijken, zelfs van te voren over vragen.
Anders nemen ze liever hun eigen geluid mee.....
En ik heb het ook wel meegemaakt dat ze de zaal in kwamen om eerst het geluid te testen,
en dan pas met een gerust hart de kleedkamer in gingen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-7-2021 09:14

Bestek schreef:

Ik werk zelf al vele jaren met de Line6 XD-V75 systemen, hierop kun je gewoon een shure of sennheiser kop draaien.
Setjes werken prima, weliswaar in de 2,4ghz band maar nooit issues, ik zet meestal wel een setje vlaggen neer.
Die heb ik ook gezien inderdaad, zien er ook interessant uit. Een verhuurder waar ik af en toe wat spullen haal heeft deze ook in zijn racks zitten en zegt hier ook nooit problemen mee te hebben omdat de signalen blijkbaar versleuteld verzonden worden. Anderen raden dit weer af vanwege de 2,4Ghz band, maar die hebben er zelf geen ervaring mee...

Ik zie overigens dat sommige webshops pakketten aanbieden met 1 ontvanger en 2 handzenders. Kan je meerdere handzenders op 1 ontvanger gooien bij Line6?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 281
8-7-2021 10:11
Hoi,

Nee per ontvanger 1 zender, maar je kunt alle componenten los kopen zoals bijv een beltpack voor een headset, op die manier kun je de ontvangers optimaal inzetten. Veel gitaristen gebruiken een draadloos setjes van line 6 tussen hun gitaar en versterker, deze kun je ook gewoon ontvangen met de xd receivers. (wel opletten dus dat je niet beide eenzelfde kanaal gebruikt).
De frequenties zitten weliswaar in de 2,4ghz band maar niet op de wifi kanalen, tevens kun je ze instellen op 2 of 4 kanaals modus voor een stabieler signaal.
Nogmaals met vlaggen nooit dropouts o.i.d., zonder vlaggen en met meerdere zenders in de lucht heb ik wel eens problemen ervaren in een zaal met +/- 500 bezoekers maar dat is met elk merk een risico, in mijn tape act kistje zit een statief met vlag ingebouwd, kwestie van uitschuiven

Heb echt nog nooit vragen gehad over de microfoon en toch al serieuze namen erdoor laten zingen wink ;) ze hebben uiterlijk gezien ook wel wat weg van een slx natuurlijk sneaky :V Prima voor de lokale kroegen en zaaltjes dus, voor de grotere klussen zou je wellicht beter naar de merken kunnen gaan qua acceptatie.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
19-7-2021 18:50
Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor het vertrouwde Shure en SLX-D systemen met SM 58/K59 aangeschaft. Iedereen bedankt voor de reacties!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 103
26-8-2022 23:51
Iemand hier toevallig enig idee hoe het zit met de leveringsproblemen bij shure? Er is al maanden niet meer aan qlx-d te komen
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
27-8-2022 08:46
Ook niet aan SLXD.
Powersoft 12 maanden levertijd voor veel types etc etc.
Het is een rampenplan.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)