Forum > Algemeen Forum

Pa markt 2020 in Houten op zaterdag 28 maart

(53 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 184
18-3-2022 12:52
bedrijf waar ik voor werk voert een eigen merk voor deze.
Er zijn wel meerdere merken verkrijg baar in NL.
Wij hebben wel wat voorraad maar langere lengtes zijn op bestelling eventueel met eigen specs.

Laats een stel afgeleverd op het media park. Armored, deze worden gebruik op plekken die veel moeten kunnen wegen.
Dus deze hadden bijvoorbeeld geen "huls" op de connectoren.
Voor road use zijn deze weer wel handig. bij opbouw zit te HDMI stekker dan in de huls.
Bij gebruik schuif je de HDMI eruit (grote wartel idee) en erna weer erin.

je kunt erover heen rijden met een auto zonder dat deze stuk gaat (uiteraard is dat niet onbeperkt!! en zal deze natuurlijk wel stuk gaan bij te vaak)
Lampie erbij??
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
6-4-2022 13:50
Ik zie dat hier even het item van HDMI-kabels wordt aangeraakt, en daar wil ik dan even gebruik van maken razz :p

Ik zoek - niet dringend - een snelle (en liefst toch wel degelijke) oplossing om een beamer aan te sturen op wat afstand (40-50 meter max).
De beamer zelf (NEC GT-5000) heeft geen HDMI-ingang, maar dit kan ik oplossen met een HDMI tot DVI converter.
Situatie: hobby-matig en af en toe zal hij eens gebruikt worden (groot scherm in de familie bv...)

Ik hoorde al dat je met HDMI best je afstand beperkt tot een 10 meter om geen significant signaalverlies te lijden.
Nu heb ik daarom al eens geprobeerd met zo converters van UTP naar HDMI (en vice versa), maar het beeld komt steeds met storingen door. sad :(

Nu zag ik onlangs dat er toch HDMI-kabels verkocht worden die langer dan 10 meter gaan. Voorbeeld:
Nedis CVGT34620BK400 High Speed HDMI kabel met ethernet 40m

Iemand ervaring met dit type kabels? Heb je daar dan geen signaalverlies op? Werkt dit wel (en heb ik zodoende geen converters meer nodig, behalve op het einde naar DVI)?

Alvast bedankt voor wat ervaringen en suggesties te delen!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2057
6-4-2022 13:58
Ik zou eerlijk gezegd liever een HDMI naar VGA proberen en met een (goede) VGA kabel verder gaan.
Heb zelf al vaak meegemaakt dat HDMI naar DVI niet werkt vanwege de kopieerbeveiliging (of het ontbreken van ondersteuning van de juiste versie bij oudere DVI toestellen).
Werkt het wel als je een korte HDMI kabel + DVI verloopje gebruikt? Ik zou pas na die test kijken naar HDMI kabels...
Niet goed, wel hard!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
6-4-2022 14:44

Joepurlings schreef:

Ik zou eerlijk gezegd liever een HDMI naar VGA proberen en met een (goede) VGA kabel verder gaan.
Heb zelf al vaak meegemaakt dat HDMI naar DVI niet werkt vanwege de kopieerbeveiliging (of het ontbreken van ondersteuning van de juiste versie bij oudere DVI toestellen).
Werkt het wel als je een korte HDMI kabel + DVI verloopje gebruikt? Ik zou pas na die test kijken naar HDMI kabels...
Hoe lang kan je dan bv. met een VGA gaan? Dus jij zou een kort stuk HDMI (uit laptop bv) naar VGA nemen en dan lange kabel VGA tot aan de beamer?
De werkbare lengte van de VGA vind ik dan wel al interessant :-)
En ik stel me dan de vraag hoe ik het geluid dan onder controle kan krijgen (niet meesturen met de HDMI? Of kort verloopstuk van HDMI (pc) naar VGA/Sound-output (zodat ik sound naar mengtafel kan sturen)?

Ter info: ik heb die beamer een aantal maanden geleden 2e hands op de kop getikt en heb er even een weekje in huis mee mogen spelen, maar toen vond de vrouw hem in de weg staan. Hij zit nu in de case en ik wacht even op wat beter weer om hem in de garage even op te stellen dan :-) Maar tijdens die week spelen, heb ik dus wel al wat zaken ontdekt (ook dus die niet werken). Met een kleine HDMI (3 meter) werkte hij wel. Maar met een converter voor langere afstand, kreeg ik hem niet goed (wel met kleine afstanden UPT, maar dus niet met bv 30 meter).
Vandaar dat ik nu naar de optie keek voor 1 vaste kabel zonder converter (en dus naar die HDMI aan het kijken was)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2057
6-4-2022 14:59
Als het met HDMI wel werkt zou je de eerder genoemde fiber kabels kunnen overwegen.
Nedis heeft ook heel veel shitkwaliteit tegenwoordig shut up :X
Met VGA is 50m prima haalbaar op XGA resolutie met een goede kwaliteit kabel (maar die is wellicht duurder dan de HDMI fiber variant).
Niet goed, wel hard!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
6-4-2022 15:17

Joepurlings schreef:

Als het met HDMI wel werkt zou je de eerder genoemde fiber kabels kunnen overwegen.
Spreek je dan over de kabels die hierboven eerst werd vermeld (fiber HDMI) of ook de kabel die ik in de link meestuurde?
Ik zie daar de verwijzing naar HDMI met ethernet-kabel, maar weet dus niet of dat die 'fiber' kabels zijn, of wat die 'ethernet' meer doet aan een klassieke HDMI-kabel (die signaalverlies heeft vanaf 10 meter).
Dus ik ben een beetje aan het zoeken om onmiddellijk een juiste aankoop te kunnen doen (zeker omdat ik particulier ben en dus niet graag gok met iet of wat bedragen wink ;) )
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2057
6-4-2022 15:43
Ethernet zijn een paar draadjes die in sommige HDMI kabels niet zitten.
In de Nedis kabel lijkt een of ander soort versterker te zitten (vandaar ook de USB connector voor de voeding).
De fiber kabels zijn ook voor particulieren gemakkelijk te koop via Amazon bijvoorbeeld.
Ik zou er anders gewoon een laten afkomen en eventueel terugsturen als het toch niet werkt zoals beloofd (dat kost je dan uiteindelijk niets).
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
6-4-2022 18:56
ik heb wel vaker HDMi over 30 meter kabel gekregen zonder problemen.
Je kan met 2 15 meter kabels er een HDMi repeatertje tussen zetten. Die haalt zijn voeding van het uitgevende apparaat.
Je dient uiteraard wel goede kwaliteit HDMi kabels te gebruiken.

Verder zijn er inmiddels ook veel cat kabel oplossingen. 50 meter is met een aardig setje geen enkel probleem.
Kijk maar eens in het programma van Kramer.
Maar er zijn ook allerlei Chinese setjes, en sommigen zijn niet verkeerd.
Je moet er een beetje mazzel mee hebben.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 184
6-4-2022 18:59
Ik zou zelf liever HDMI naar DVI proberen.
Dit namelijk alle 2 digitaal.
VGA is analoog en daarom ook weer minder makkelijk.

Ik heb hier ook nog een oude beamer staan.
En ik heb HDMI fiberkabels zelf liggen.
Als ik me "verveel" aankomende dagen zal ik even een klein testje proberen om te zien of dat goed gaat.

Wat betreft de kleine USB voedings kabel die word meegeleverd bij de Actieve fiber HDMI kabels (deze usb voeding zit altijd aan de kant van het scherm/beamer)
deze gebruiken wij zelf nooit. tot nu toe altijd voldoende spanning uit de video kaart kunnen halen.
De HDMI/DVI/DP word namelijk in de stekker/connector idd omgezet naar een ander signaal dat over de fiber gaat. dat word dan aan de ontvangende kant uiteraard weer omgezet. Deze fiber kabel heeft dus altijd een "Source" kan en een "Display" kant.

je zit net te ver weg om even een kabel bij ons te komen lenen zie ik,
Lampie erbij??
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
7-4-2022 11:12
Ik heb goede ervaringen met de hdmi over fiber kabels van oa Procab.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)