Forum > Algemeen Forum

Pa markt 2020 in Houten op zaterdag 28 maart

(53 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
15-3-2022 16:46

Joepurlings schreef:

Klopt inderdaad, de hdbitt extender die ik kocht is wel 4k + nog wat hdbaset 1080 extenders... Nu hoop ik eindelijk een extender te hebben die ook boven de 50m betrouwbaar is, dan kan ik een extenderwinkeltje openen met alle zwik die dat niet is...
Ik heb al 2 of 3 varianten liggen, tot volledige matrixen toe, die prima werken op 20-30m + hdmi lengte, maar niet 50m cat6 halen...
Probeer eens extron DTP icm belden 1305a kabel. Ik gebruik dat regelmatig met 90m haspels.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
15-3-2022 17:26

Joepurlings schreef:

Klopt inderdaad, de hdbitt extender die ik kocht is wel 4k + nog wat hdbaset 1080 extenders... Nu hoop ik eindelijk een extender te hebben die ook boven de 50m betrouwbaar is, dan kan ik een extenderwinkeltje openen met alle zwik die dat niet is...
Ik heb al 2 of 3 varianten liggen, tot volledige matrixen toe, die prima werken op 20-30m + hdmi lengte, maar niet 50m cat6 halen...
Een hoop cat kabel is aluminium met een laagje koper eromheen.
Dat geeft bij beveiligings cameras ook problemen op langere afstanden.
Misschien dat je daar ff naar moet kijken.

Ik heb nog een Kramer cat setje hdmi liggen, en daar had ik idd een haspel bij met 100 meter kabel, zonder problemen.
Maar moet er wel bij zeggen, Apple laptops zijn een stuk lastiger met hdmi over cat dan windows laptops. Het is blijkbaar heel gevoelig voor de juiste resolutie aan beide kanten, het moet allemaal precies kloppen.
En als je cat kabel wat minder is, en het ligt over grote lengte als een boel andere kabels, dan wil dat wel eens invloed hebben.
Het kan ook nog met de voeding te maken hebben. Soms is ook domweg de voeding aan1 kant niet zwaar genoeg.
Soms moet je aan beide kanten voeding aansluiten omdat de poe niet lekker aankomt aan de andere kant vanwege de lengte en mindere kwaliteit van het cat kabel.
Ik heb begrepen dat je tegenwoordig ook dit soort setjes hebt met glasvezelkabel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 184
15-3-2022 18:04
wij verkopen ook extenders met HDMI 4K60hz. 4K30hz is alweer een stuk makkelijk dan de 60hz.
Probleem dat wij ook vaak zien is de HDMI kabels die gebruikt worden. Deze zijn dan net weer niet voldoende.

Ook de de matrix met 4K60 staat bij ons in de test. (deze is 8x8 en heeft lokale HDMI uit en ook per uitgang een HDbst.
Zoals meerder aangeven is het erg gevoelig allemaal. Iets dat rental een stuk lastiger maakt dan gewoon even plug en play.

Nu denk ik dat 30Hz voor video clips ed meer dan zat is. Voor office zien wij toch dat klanten graag de 60hz willen
Lampie erbij??
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2057
15-3-2022 20:29
Hoi Tom,

Die CCA kabel houd ik me ver vanaf, tegenwoordig zie je het helaas ook al bij luidsprekerkabel sad :(
De kabel is prima kwaliteitskabel, flexibel (voor op een haspel), maar geen echte rubber podiumkabel.
Ik heb ook nog CAT5 of CAT5E rubber podiumkabel (ik meen wel DAP), die ik toen vervangen heb door een goede kwaliteit CAT6.
Deze heb ik toen verdeeld over 2 haspels (2x 50m), maar helaas kom ik nog steeds niet "gegarandeerd" door de haspel met de extenders. Thuis werkt het dan vaak wel en op locatie soms niet shut up :X
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
16-3-2022 08:50
Weet je ook zeker dat het beeldformaat van je laptop is ingesteld op het zelfde beeldformaat van je scherm(en) Ook moeten alle schermen gelijke resolutie hebben.
Dus je kiest altijd voor de laagste in de set up, en de rest volgt dan.
Lager kan altijd wel, hoger dan vallen er schermen weg die die resolutie niet hebben. (kunnen ze ook stuk van gaan trouwens)

Verder moet het cat setje ook de resolutie aan kunnen uiteraard.
Je hebt ze in allerlei kwaliteiten.
Als het thuis wel werkt en op locatie niet, dan vraag ik mij gelijk af: wat is er op locatie anders?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2057
16-3-2022 10:34
Hoi Tom,

Ja hoor, alles netjes gecontroleerd, EDID controle toestelletje aangeschaft en alles.
Op locatie is dan alleen het brontoestel anders. Je kunt natuurlijk ook nog altijd met die kopieerbeveiligingspoppenkast vastlopen.
Wat dat betreft was VGA toch een verademing, 3 kleuren, 2 syncs, klaar laugh :D
In het ergste geval maak je leuke effectjes door wat dingen te verwisselen wink ;)

Wel vraag ik me af hoe jij een scherm kapot weet te krijgen met een andere resolutie shocked 8O

Ik ga me binnenkort wel weer eens een middagje bezighouden en hopelijk niet teveel ergeren om te kijken of ik nu betere extenders heb...
HDMI is helaas toch te veel afhankelijk van zo ongeveer alles, incl. dingen die niet (fatsoenlijk) in handleidingen staan of niet instelbaar zijn.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
17-3-2022 10:55
kopieerbeveiliging ben ik ook vaak tegenaan gelopen.
Kreeg je filmpje of diashow voor een uitvaart op het laatste moment in je handen gedrukt, en gewoon dus niet laden met meegeleverde presentatie omdat het op een appel gemaakt was bijvoorbeeld.....
Dan dus maar handmatig met Pot player de dia s en filmpjes afdraaien.
Als niets werkt, is Pot player vaak nog wel een programma wat wilde gaan.

Misschien dat het issue er tegenwoordig niet meer er is, maar vroeger kon je een scherm of beamer kapot krijgen met een te hoge refresh rate of resolutie.
Als je een scherm had wat 50hz aankon, en je draaide de laptop op een hogere, dan liep het "warm" en dan stopte het vanzelf.
Nu zie je dat tegenwoordig ook wel eens dat een scherm zwart word als je op een te hoge resolutie draait.
Ik denk dat het rekenwerk dan te zwaar is of zo, en het daarom warm loopt of zoiets.
Het gebeurde alleen bij HDMi.

En idd VGA is veel betrouwbaarder, mits je goede kabels gebruikt.
Ook VGA over Cat, nooit problemen gehad.
Ik heb nog heel lang bij uitvaart centrums VGA geïnstalleerd ipv HDMi omdat het zo wankel is, en bij uitvaarten wil je gewoon absolute zekerheid.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2057
17-3-2022 11:27
Prima VGA kabels zijn ook aanwezig, liefst de "5x BNC" variant, zonder enige terugkoppeling.
Zelf heb ik nog een "blackout box geknutseld", die eigenlijk alleen de R, G en B signalen op "zwart" zet, terwijl de sync doorloopt. Zo kun je mooi het beeld op zwart zetten, zonder dat de PC, beamer en schermen het in de gaten hebben.

Helaas zit op veel moderne toestellen geen VGA meer en HDMI naar VGA geeft niet minder problemen dan HDMI zelf razz :p
Niet goed, wel hard!
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 184
17-3-2022 14:26
Hoi Joep,

Wat vind je van HDMI fiber (optic) kabels?
Deze hebben wij ook en dat werk eingelijk altijd.
Zijn ook te krijgen in lengtes van 100 mtr.
Er is voor Road use ook een Armored versie.
Die is iets dikker en heeft "tubes" om te HDMI stekkers om te beschermen tijden installatie
Lampie erbij??
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2057
17-3-2022 18:46
Op zich ook zeker interessant, ik kende dit principe eigenlijk nog niet, enkel met converter kastjes, niet met kabels waar alles in zit.

Ik ga eerst eens kijken hoe het hdbitt verhaal in de praktijk werkt, staat me wel aan om semi oneindig te kunnen splitten en verlengen met standaard ethernet...

Welk merk gebruik je voor de fiber hdmi?
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)