Forum > Geluid

Amp voor sub's 2021

(35 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
26-7-2021 15:18
Even een update.
Ik heb ook gemaild met Powersoft zelf. Eerst gaven ze aan dat "normal operation temperature should not exceed 45 Celsius".
Later blijkt dat omgevingstermperatuur te zijn.
Enfin, het lijkt allemaal normaal te zijn, wat maakt dat Powersoft mijn versterker niet echt is.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 2057
26-7-2021 17:01
Ik begrijp de strekking van je laatste post niet helemaal?
Powersoft geeft aan dat 45 graden omgevingstemperatuur is (en de versterker dus waarschijnlijk warmer wordt dan dat) en hieruit concludeer je dat je versterker geen echte powersoft is?

Ik kan me nog herinneren dat ik een jaar of 10 geleden op de Musikmesse gezien heb dat powersoft opengewerkte versterkers bij hun stand had staan. De Aziaten een hal verder hadden precies gelijk uitziende versterkers, alleen hadden zij een bordje staan "geen foto's"... Stel je voor dat na-apers gekopieerd worden laugh :D
Niet goed, wel hard!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
27-7-2021 12:53

Joepurlings schreef:

Powersoft geeft aan dat 45 graden omgevingstemperatuur is (en de versterker dus waarschijnlijk warmer wordt dan dat) en hieruit concludeer je dat je versterker geen echte powersoft is?
Dat is zeker niet de strekking van de post.
De strekking is dat 55 graden volkomen normaal zou moeten zijn in idle.
Ofwel hebben ze mijn eerste vraag bij Powersoft niet begrepen en geantwoord met 45 graden, of wel heeft de verkoper meer invloed en heeft Powersoft maar bevestigd dat 55 graden idle normaal is.

Uiteindelijk staat ie maar te koop en hoop ik er met niet te veel verlies vanaf te komen. Vooralsnog alleen rare types die zonder factuur en garantie willen kopen, alleen cash willen betalen. Dat vertrouw ik dan weer voor geen meter....

Powersoft is mijn ding duidelijk niet, in ieder geval niet de K serie. Valt me erg tegen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
27-7-2021 21:08

Frank76 schreef:

Vooralsnog alleen rare types die zonder factuur en garantie willen kopen, alleen cash willen betalen. Dat vertrouw ik dan weer voor geen meter....
Geld is geld zou ik zeggen.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
28-7-2021 06:29
Hier worden 2dehands aankopen ook zo goed als altijd cash betaald.
Wat is de andere optie, vooraf overmaken via bank?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
28-7-2021 19:06

Tom schreef:

Geld is geld zou ik zeggen.....
Totdat het blijkt vals te zijn....
Iemand die zo aandringt op cash en er 600 km voor gaat rijden, dat vertrouw ik niet.

Subsystem schreef:

Hier worden 2dehands aankopen ook zo goed als altijd cash betaald.
Wat is de andere optie, vooraf overmaken via bank?
Is nieuw en moet dus op factuur. Dan is cash alleen maar onhandig vind ik.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
28-7-2021 19:09

Frank76 schreef:

Totdat het blijkt vals te zijn....
Een vals geld stift kost iets van een eurotje. UV lampje erbij (heb je vast nog wel ergens liggen) en je bent de man. Overigens ben ik met je eens dat contant geld erg vervelend is (en duur). Betaalverzoek via mobieltje werkt ook prima.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
29-7-2021 10:06

Frank76 schreef:

Totdat het blijkt vals te zijn....

Is nieuw en moet dus op factuur. Dan is cash alleen maar onhandig vind ik.
Vals geld detector is een must om in huis te hebben als je tegenwoordig een winkeltje hebt.
Kan je gewoon op de zaak kopen, en die paar tientjes die dat ding kost, kan wat mij betreft niet de reden zijn om geen geld aan te nemen.

Je hoeft de factuur niet aan de klant te geven, gewoon in de kas schuiven.
En een beetje cash in huis, lijkt me helemaal niet zo erg.
Als je het kwijt wilt, kan je het gewoon contant opnemen, en lekker boodschappen van doen.
Het word alleen een probleem als het cash te veel word, en je al 20 biefstukken in de vriezer hebt liggen.
Maar dan kan je er natuurlijk ook een grote aanschaf mee doen.
Of prive opnemen en dan op je prive rekening afstorten, dat kan gratis tot € 10.000,- de laatste keer dat ik het deed.

Nee, ik heb werkelijk never nooit een probleem gemaakt van hoe mensen wilden betalen.
Geld is geld en je zou niet willen dat een aankoop afketst omdat je daar moeilijk over gaat doen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
29-7-2021 12:32
Ik heb geen winkel(tje) dus cash komt zelden of nooit voor, hooguit wat gebruikt spul in kleinere bedragen.
En je hebt de correspondentie niet gevolgd. Als iets te mooi is om waar te zijn hè...
Enfin, niks meer gehoord, dus zo hoog was de nood ook niet.
Daarnaast was het ex BTW akkoord voor hem, maar wilde hij de BTW niet betalen.
En dan is mijn opbrengst ineens een paar honderd euro lager of moet wel heel creatief gaan boekhouden en daar hou ik niet van. Bij controle ga je altijd op je bek.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 499
20-12-2021 11:27
Van wat ik gelezen heb, kan je niet fout gaan met de nieuwere T en X serie. Op het kanaal van Dave Rat (voormalig FOH Red Hot Chili Peppers) staan verschillende tests met de X4 van Powersoft waar ook een vergelijk wordt gemaakt met oudere amps (Lab FF en een Crest).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)