Forum > Geluid

Speakers bij buitengebruik

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
20-1-2020 16:26
Een klant vraagt aan me om luidsprekers en dj gear voor een periode van 3 dagen te gebruiken.

De locatie is echter een soort afdak/schuur/grote schuilstal. De bodem is grind, de zijkanten zijn grotendeels open. Het zal er niet binnen regenen maar voor de rest ben je wel blootgesteld aan condensatie, wind, vocht vanuit de bodem...

In hoeverre is dit schadelijk in de zomermaanden?

Fotootje voor meer duiding
photos.app.goo.gl/pCAqcjq79Kfh4tkF8
www.bigsoundsystems.be
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
20-1-2020 18:09
Leuke locatie!

Luidsprekers en alles waar een ventilator in zit (versterkers en lichtjes) zou ik me niet te veel zorgen om maken, maar dingen als pc's, cd spelers en alles waar computertjes in zitten, die moet je wel goed tegen vocht beschermen. Als er grote vocht verschillen of temperatuur verschillen zijn, dan moet je vooral oppassen als dit zich plotseling voordoet, en het water er op druipt.
Gewone huis tuin ventilatoren kunnen dan nog wel eens narigheid voorkomen.

Normaliter is een wat vochtige omgeving geen enkel probleem, maar zodra er echt condens op gaat staan, dan moet je gaan oppassen.
En directe regen of ander water is alleen veilig als de spullen waterdicht zijn, en dat is maar heel weinig gear.

Ook op zon buitenlocatie al je stekkers, koppelingen en stopcontacten van de grond afzetten, en je doet je zelf een groot plezier door alles op minimaal 2 pellets hoogte te zetten. Mocht het dan gaan regenen en het water loopt door de stal, dan loopt het lekker onder je spullen door.

Zorg voor goede aarding van al je elektrische apparatuur!
En als er een AG gebruikt word, zorg dan dat hij minstens 2x de gewenste hoeveelheid kan leveren en gestabiliseerd is.
Veel plezier!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
20-1-2020 23:08
Ik zou de djgear toch echt wel weghalen met t oog op diefstal..
Die omstandigheden zijn niet veel anders als n gemiddeld festival, daar moet t materiaal tegen kunnen.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)