Forum > Licht

movitec probs / martin 250 probs

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
geert80Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-1-2019
Laatste: 30-8-2019
Berichten: 5
18-1-2019 20:46
hey ik ben geert en ben nieuw hier ik had eens 4 vragen over movingheads met problemen .
1: ik heb 1 movitec 250 die volledig in orde is allen de pan beweging hapert en schokt .
2: ik heb een tweede movinhead van movitec die pan werkt niet meer tilt doet die dan wel ik heb al eens de printplaat van de ander movinghead naar de haperende dan ook wat kan dit zijn .
3: ik heb een 3 de movinghead ook movitec na aan paar uur valt de lamp uit en als ik dan wacht tot ze afgekoelt is en dan reset gaat ze terug aan , wat kan dit zijn ?
4 en dan mijn laatste vraag happy :) ik heb martin250 die werkt allen als ik dmx aan koppel doet die niets ,wat zou dat kunnen zijn ?

ik hoop dat iemand mij kan helpen zou dit mss graag willen repareren . thx aan de mensen die reageren wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 9469
19-1-2019 11:08
ik heb je vragen 6 keer gelezen, maar ik snap maar de helft van wat je vraagt, zegt.

Het haperen wordt meestal veroorzaakt door rotte kabelbomen
Het uitspringen van een lamp kan betekenen dat de koeling niet in orde is, dat de warmte beveiliging niet in orde is, of dat de lamp aan zijn einde is.
En niet werken op dmx komt meestal omdat je i de software hem niet op dmx hebt staan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 694
19-1-2019 15:17
1: kabelboom of sensor stuk
2: zelfde verhaal
3: koeling nazien/fixture schoonmaken. oververhittingsbeveiliging grijpt vast niet voor niks in.
4: misschien moet er n crosskabel in de dmx link? pin2 en 3 verwisselen.. mac250 is nog uit de Martin protocol generatie waarbij dat op meer fixtures voorkwam.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
geert80Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-1-2019
Laatste: 30-8-2019
Berichten: 5
19-1-2019 22:35

Soundpower schreef:

1: kabelboom of sensor stuk
2: zelfde verhaal
3: koeling nazien/fixture schoonmaken. oververhittingsbeveiliging grijpt vast niet voor niks in.
4: misschien moet er n crosskabel in de dmx link? pin2 en 3 verwisselen.. mac250 is nog uit de Martin protocol generatie waarbij dat op meer fixtures voorkwam.
Ok goeie info
Bij 1 : kabelboom is dat de kabel dat van de motor naar de printplaat gaat ? En de sensor is dat het printplaatje waar dat tandwiel zit met de riem op?
Bij nummer 3 de koeler werkt en lamp heb ik vervangen ook door oude lamp dat ik bij had op het feest zelfde effect maar ik zal hier eens een splinter nieuwe in steken.
Bij 4 heb ik die pinnen al eens na gezien en dit was in orde als ik de Martin op demo werkt alles ok allen dmx signaal krijgt hij niet echt binnen en dat printplaatje met van de dmx in en uit heb ik ook al vervangen .
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
19-1-2019 23:31
Nu moet je even ECHT gaan lezen.
Het antwoord staat geschreven, draai die twee draadjes even om en kijk of het dan wel werkt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 694
19-1-2019 23:33
kabelbomen zijn meestal defect bij de scharnierpunten tussen base en arm of arm naar head.
met die Mac weet ik t ook niet zo ff snel.
Jammer dat je zo ver uit de buurt zit, als je er mee langs komt kan ik m ongetwijfeld repareren, ik heb daar vrijwel alles van gebruikt op voorraad.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
geert80Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-1-2019
Laatste: 30-8-2019
Berichten: 5
19-1-2019 23:40

Soundpower schreef:

kabelbomen zijn meestal defect bij de scharnierpunten tussen base en arm of arm naar head.
met die Mac weet ik t ook niet zo ff snel.
Jammer dat je zo ver uit de buurt zit, als je er mee langs komt kan ik m ongetwijfeld repareren, ik heb daar vrijwel alles van gebruikt op voorraad.
Inderdaad spijtig dat dat je in Nederland woond
Want heb er spijtig genoeg niet zo veel verstand van ik leer wel elke dag iets bij bedankt voor het antw
geert80Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-1-2019
Laatste: 30-8-2019
Berichten: 5
19-1-2019 23:44

Douwe schreef:

Nu moet je even ECHT gaan lezen.
Het antwoord staat geschreven, draai die twee draadjes even om en kijk of het dan wel werkt.
Beste ik heb alles zo goed mogelijk gelezen maar ik ben hier ook maar ne amateur in die iets wild bij leren .
Ze hadden tegen mij al eens gezegt dat je iets met jumpers moest verander en ik had dit fan ook verstaan . Jij zegt draai die twee kabels even om is dit dan in mijn dmx kabel dat van lamp naar lamp gaat of iets in het toestel zelf ?
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 1230
20-1-2019 11:09
In de buurt van Haacht kan ik niet direct iets bedenken waar ze je kunnen helpen met dit probleem. Als je zelf niet kundig genoeg bent dan zou ik toch een professional opzoeken. In Boortmeerbeek zit bijvoorbeeld Ampli, geen idee of ze daar een eigen hersteldienst hebben. Niet zo ver daarvandaan zit er nog een waarvan mij de naam even is ontschoten.
Verder heb je Sonora in Leuven nog en in het Brusselse vind je ook nog wel een aantal zaken.
Misschien dat Bomdes nog suggesties heeft, die zit in Kortenberg en heeft redelijk wat contacten.
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 13458
20-1-2019 19:03
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)