Forum > Geluid

Beoogde aankoop voor Carnavalswagen en verhuur

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
18-1-2019 14:43

DCrs schreef:

Bij ons is het geen praalwagen, meer een "zuip"wagen alleen willen we van dat thema af en er iets meer van maken. Onze jaarlijkse vaste inkomen ligt rond +- €2000 en daarbij moeten we nog de laatste eindjes aan elkaar breien!
Als je eens begint met Carnavalsmuziek in plaats van de teringherrie die we de rest van het jaar al genoeg horen, ben je al een flinke stap dichterbij.
De term "zuipwagen": heeft ook geen fuck met carnaval te maken. Een biertje mag best, maar doe er dan een "paar" van te voren, en na de optocht de rest van het fust. Wel zo veilig, en oogt een heel stuk netter voor alle toeschouwers (waaronder ook veel kinderen).
Je wilt jezelf toch als carnavalistische groep presenteren neem ik aan?
Maak dan iets moois waar de mensen van opkijken en genieten, of erom lachen.
Niemand zit te wachten op een stel mongolen die hun eigen feestje willen vieren door anderen te belasten met hun gelal en geboenk.
En het geluid moet passen bij de act of wagen die je doet.
Niet bij de 3 wagens die voor of achter je rijden.
Dán zou ik als jury waardering voor jullie hebben, en zit er misschien niet (of wel) een hoofdprijs in, maar wellicht wél een originaliteitsprijs oid.
(misschien hoef je dan ook niet te investeren in nieuw geluid, en kan je dát geld ook weer opzuipen naderhand laugh :D laugh :D )

Richie....die met carnaval Carnaval draait, en voor de rest niks! razz :p
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
18-1-2019 17:41

Tim_V schreef:

Helaas praat je denk ik in dit geval over optochten zoals een bloemencorso of in grote steden waar de prijzengelden vele malen hoger liggen. Voor ons is de investering per jaar ongeveer 1500 euro. Als we het dan over die 10% hebben dan praat ik slechts meer over 150 euro. Gelukkig is binnenkort de PA beurs weer sneaky :V
Nah, een beetje praalwagen kost wel meer aan materiaal hoor.
Tja, als jullie er een boerenkar low budget meerijden van willen maken, dan moet je misschien met zijn alleen een beetje bijlappen voor het geluid.
Voor 1000 euro geluid heb je natuurlijk niet veel, en zal het ieder jaar weer kaduuk gaan omdat het knopje op 11 moet.
Ik denk dat je dan beter voor die € 1000,- een kanp setje moet gaan huren als er niet geïnvesteerd kan/mag/wil worden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DCrsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2019
Laatste: 13-2-2019
Berichten: 9
20-1-2019 11:15
Ik was er ook niet vanuit gegaan dat ik voor €1000 een geweldige set kon aanschaffen, bij lange na niet. Maar mijn idee erachter was dat het een iets oudere set was maar wel degelijke en van aardige kwaliteit.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 694
20-1-2019 12:18
dan is 1000 euro nog veel te weinig om wat fatsoenlijks te kunnen kopen..

uitgaande van 2 subs, 2 tops, 2 versterkers en n crossover/limiter (processor) en de bijbehorende kabels heb je voor elk van deze items max 100,- (ex btw) per stuk te besteden.
speakers en versterkers uit de €100,- per stuk prijsklasse zijn over t algemeen waardeloze china-meuk of totaal afgeragde versleten rommel met als enige garantie dat je waarschijnlijk binnen n paar uur n paniektelefoontje kan gaan plegen naar t dichtbijzijndste verhuurbedrijf voor n vervangende geluidsset
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 499
21-1-2019 19:55
Staat nu toevallig een DAP X- set te koop. 4X X15Hl + 2X X15 voor 1000,- wat in mijn ogen geen verkeerde prijs is.
Echter mis je dan nog steeds de versterking en processing (want dat heb je nodig).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)