Forum > Geluid

uitwisselbaarheid elementen en naalden van ortofon concorde

(66 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
KimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-8-2006
Berichten: 3
2-4-2006 22:46
bedankt frisbee...denk dat ik msshien ook weer 's een 'gewone' DJ S ga nemen
alhoewel, kheb redelijk wat dure plakkies die msschien beter elliptisch verdragen
we'll see..

andere opinies?
BeanbagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 11-7-2006
Berichten: 1
11-7-2006 14:23
Na de search functie gebruikt te hebben kom ik hier uit, als ik dit zo lees zijn de naaldjes uitwisselbaar ? en de elementen dus gelijk...
Maar wat zorgt dan voor het hoge prijsverschil, want als je het uitrekent kost een nightclub element toch meer dan een pro element
de set (naald plus element) kost immers meer (logisch, maar het verschil is groter dan tussen een nightclub reservenaald en een pro reservenaald en dat is raar want er zou enkel verschil zittenop de naalden ! In die optiek zou logischerwijs, als de elementen gelijk zijn, het prijsverschil hetzelfde moeten zijn als tussen de naalden alleen)
Iemand ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
11-7-2006 16:18
Marketing (en verkoopvolumeverschillen van de producten onderling). Voor elk product moet nu eenmaal speciaal een machine opgestart worden (al was het alleen maar om Night Club op de behuizing te drukken en zwarte kunststof bolletjes in de spuitgietmachine te gooien).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
22-8-2018 16:21
Even een enorme kick.
Ortofon heeft intussen een mkII gamma uitgebracht. Als gebruiker van Concorde en OM mkI elementen vraag me hierover enkele dingen af. Hopelijk weten jullie meer.
Op de website van Ortofon staat dat mkII styli niet passen op de mkI elementen. Klopt dit echt? (Er staat zowel bij mk I als II dat de elementen allemaal anders zijn, maar we weten dat bij de mkI enkel de kleur verschilt.)
Eveneens staat er op hun website dat ze mkI styli blijven produceren voor gebruikers van deze elementen. Weet er iemand hoe lang deze nog geproduceerd zullen worden? (Lees: is het dringend tijd om een voorraadje in te slaan?)
En Gaan!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
22-8-2018 19:31
De oude en de nieuwe zijn niet uitwisselbaar (echt idioot dat ze met de MKII versies gekomen zijn maar ja, wat doe je eraan). Ik verwacht toch minstens nog 10+ jaar support op de oude reeks (maar dat dacht ik bij Stanton ook totdat ze van de ene op de andere dag stopten met reservenaalden). Overigens is ook dat nog geen ramp want als de markt maar groot genoeg is (en dat is zo bij Stanton en Ortofon) dan is er altijd wel een OEM'er die met reservenaalden komt (zie ook Dreher & Kauf die prima reservenaalden maakt voor de Stanton 500).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
22-8-2018 22:13
Voor wie er behoefte aan heeft:
ik kan nog steeds aan goede replacement naald komen voor het bekende witte blokjes model van Stanton 500 series.

Kosten echt weinig.
Minder dan Bol enzo.
Mag eventueel ook via Dré als hij daar interesse voor heeft wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
22-8-2018 22:15
Ok. Dan draai ik rustig door. wink ;)
En Gaan!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)