Forum > Geluid

Behringer Truth B2031 speakers

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
WeirdMickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-12-2002
Laatste: 20-6-2004
Berichten: 22
30-12-2002 22:40


dit leek me nou een leuke monitorspeaker...de Behringer Truth B2031. voor 500 euro per paar, lijkt me dat (voor mij als beginner) een goede set. nu zie ik alleen die Syrincs M3-220 Monitorset, wel wat duurder, maar zou die echt veel beter zijn?

alvast bedankt voor het helpen met mn 'probleem' wink ;)
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
30-12-2002 22:54
Ik zou zeggen:

Neem es contact op met de Grooth in ELburg. (Meen) een van de gootste Behringer's van Nederland. Heeft een paar van die dingetjes staan om te kunnen beluister... moet zeggen klint helmaal niet slecht, en het zijn nog behoorlijke grote dingen ook.

Neem aan dat Dré niet zo te spreken zal zijn over het geluid (laten we die behringer discussie dit keer ff liggen wink ;) ) Maar heb die andere dingen nooit gehoord dus kan er nix over zeggen. Ik ben in iedergeval wél voor deze aan't sparen
Let's play that funky music!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
30-12-2002 23:08
Ik heb ze gehoord en moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de kwaliteit van het geluid, zelfs wanneer er veel volume uitkwam. Amper vervorming. Een net setje monitoren dus. Natuurlijk kan ik het niet zo goed vergelijken aangezien ik geen andere heb gehoord, maar dit zou zeker een goede keus voor het geld zijn.

Peter
Volgende keer Peter!
Dj DanielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2001
Laatste: 23-9-2004
Berichten: 43
31-12-2002 01:22

hesslakok schreef:

Neem aan dat Dré niet zo te spreken zal zijn over het geluid (laten we die behringer discussie dit keer ff liggen wink ;) ) Maar heb die andere dingen nooit gehoord dus kan er nix over zeggen. Ik ben in iedergeval wél voor deze aan't sparen
Ik ben ook voor deze aan het sparen.

En trouwens ik denk niet dat Dre deze heeft getest zoals hij andere boxen test, want dit zijn boxen om mee te 'produceren', en dre heeft wel eens gezegd dat hij niet zoveel verstand had van produceren. Misschien heeft ie deze wel getest, kan best.

Ik kan hier wel wat over zeggen. Een vriend van mij heeft deze ook en ik kan je vertellen dat je echt een goede keus maakt als je deze aanschaft!

Er zijn altijd betere natuurlijk, maar die kosten ook meer. Er zit redelijk veel vermogen in en is dus uitermate geschikt voor house-muziek ed.

De prijs/kwaliteit verhouding is bij deze boxen ERRUG gunstig.

De meeste monitor boxen van deze prijs zijn heel klein en kunnen daardoor niet zo 'hard' en dat is (vaak, niet altijd) toch wel fijn bij het produceren van muziek.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
31-12-2002 10:46
Ik moet de Behringers nog steeds een keer uittesten (staat op m'n lijstje voor volgend jaar), NET als de nieuwe Alesis monitors (die binnenkort OOK in een actieve versie uitkomen).

Wel viel het me op dat Behringer het te veel moeite vond om even een freq. plot van de speaker op te geven (laat staan een fase plot). Ook wordt bij het freq. bereik niet opgegeven volgens welke spec. het gemeten is. Specs van Behringer kunnen dus sowieso de prullenbak in. Wat dan nog overblijft is of ze wel of niet goed klinken (en dat zal ik binnenkort toch maar eens uittesten).

Ben nog steeds ERG positief over de Syrincs set. Die staat hier nu alweer een paar weken als onze "luisterset" in de huiskamer. Mooie is dat de topjes erg klein zijn (goed voor afstraalgedrag) en dat de speakertjes in de topjes erg klein zijn (wederom goed voor afstraalgedrag) en dat al het "fundament" door de sub geleverd wordt (waardoor de speakertjes in de topjes in alle rust de details weer kunnen geven).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
31-12-2002 12:19

Dj Daniel schreef:

En trouwens ik denk niet dat Dre deze heeft getest zoals hij andere boxen test, want dit zijn boxen om mee te 'produceren', en dre heeft wel eens gezegd dat hij niet zoveel verstand had van produceren.
Wat heeft dat nu te maken met het bepalen van de geluidskwaliteit van een speaker? Helemaal niets.

Mijn oren zijn nog behoorlijk in staat een goed geluid van een slecht geluid te kunnen onderscheiden. Sterker nog... Mijn oren zijn (helaas) zeer gevoelig voor faseproblemen, iets waar sommige (de meeste) andere oren totaal ongevoelig voor zijn. Hierdoor kan ik redelijk goed EN vlot bepalen of een speaker ergens een probleem heeft of niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
31-12-2002 13:08
Het schijnt dat de Reaveal serie van Tannoy (misschien ken je ze wel van hun kleur) ookk zeer goed vekocht wordt en váák wordt gebruikt als studio monitor ondanks de verd8 lage prijs. (roode kleur is passief, blauw actief)
Zou ze nog beluisteren naar CHAIO monitoren, maar heb ik nog niet gedaan.

Heeft iemand anders deze dingen al eens beluisterd of getest?

Ik zal binnenkort kiezen tussen de Behr'ers, Tannoy's of de CHAIO's laugh :D
Let's play that funky music!
TwanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2003
Laatste: 17-8-2003
Berichten: 3
8-1-2003 16:17

Dré schreef:

Ik moet de Behringers nog steeds een keer uittesten (staat op m'n lijstje voor volgend jaar), NET als de nieuwe Alesis monitors (die binnenkort OOK in een actieve versie uitkomen).

Wel viel het me op dat Behringer het te veel moeite vond om even een freq. plot van de speaker op te geven (laat staan een fase plot). Ook wordt bij het freq. bereik niet opgegeven volgens welke spec. het gemeten is. Specs van Behringer kunnen dus sowieso de prullenbak in. Wat dan nog overblijft is of ze wel of niet goed klinken (en dat zal ik binnenkort toch maar eens uittesten).

Ben nog steeds ERG positief over de Syrincs set. Die staat hier nu alweer een paar weken als onze "luisterset" in de huiskamer. Mooie is dat de topjes erg klein zijn (goed voor afstraalgedrag) en dat de speakertjes in de topjes erg klein zijn (wederom goed voor afstraalgedrag) en dat al het "fundament" door de sub geleverd wordt (waardoor de speakertjes in de topjes in alle rust de details weer kunnen geven).
Heb je ondertussen al een keer naar die Behringers geluisterd ? Ja ik weer het, het is nog maar net 2003 maar ik ben gewoon benieuwd wat jij er van vind dre happy :)
WeirdMickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-12-2002
Laatste: 20-6-2004
Berichten: 22
8-1-2003 16:31
ik haal ze morgen waarschijnlijk, dusse dan post ik binnenkort iig mijn duidelijke visie erover
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
8-1-2003 18:23

WeirdMicky schreef:

ik haal ze morgen waarschijnlijk, dusse dan post ik binnenkort iig mijn duidelijke visie erover
Hou er wel rekening mee dat:

1. Dat eigenlijk alleen nut heeft als je een breed assortiment vergelijkingsmateriaal hebt.

2. Je de "roze bril" uit kunt schakelen (en da's toch ZOOOO moeilijk ;-)

Wat is de roze bril? Een roze bril ontstaat als iemand eigenaar van iets wordt (en hij is nog erger roze gekleurd als iemand bijvoorbeeld ZELF iets bouwt).

Desondanks: Laat even weten hoe ze bevallen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)