Denon DJ MCX8000
(23 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 19-1-2016 08:01 |
Het is maar wat je onder professioneel verstaat natuurlijk. Ik versta daaronder apparatuur die on the road gebruikt wordt, en daar is Denon over het algemeen prima geschikt voor (qua bouwkwaliteit en functionaliteit). Ik gebruik al jaren uitsluitend Denon mixers en spelers en dat bevalt me prima, en ik denk dat deze controller ook uitermate geschikt is voor drive-in-shows. Denon richt zijn pijlen met deze controller ook wel duidelijk op de club dj, maar die markt zullen ze daar inderdaad niet mee gaan veroveren. Maar zoals ik al eerder schreef is dit is echter wel een zeer sterke concurrent voor Pioneer's XDJ-RX, al zal dat een zware strijd worden voor Denon. Ik ben benieuwd... interesse is er in elk geval zeker, ik kreeg gisterenavond de officiële lanceringsmail van Denon binnen en vervolgens was de website een aantal uur vrijwel onbereikbaar... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 19-1-2016 09:07 |
Over on the road kwaliteit kan je hele boeken schrijven. Ieder apparaat is zo degelijk als dat de gebruiker er mee omgaat. Zelf heb ik jaren een D2 van Numark in de show gehad. Dat dit was ook prima. Heeft nooit geweigerd, en de huidige eigenaar heeft er als het goed is ook nog steeds veel plezier van. Als je voor low budget spul gaat, dan weet je dat alles wat minder stevig is, en minder lang mee gaat. Maar zelfs de duurste apparaten gaan kapot in onkundige handen. Als ik af en toe dj's zie rammen (letterlijk) op que en start knoppen of zien gooien me schuiven, vaak ook nog schuin tegen een schuif drukken, verbaast het mij af en toe hoe lang deze apparaten dergelijke mishandelingen vol houden. Een apparaat als deze Denon is een prima professionele oplossing voor een dj welke op veel verschillende locaties moet werken en een beetje zekerheid wil op waar hij mee moet werken. Deze set kan hij altijd wel inpluggen, en dan heeft hij in 2 minuten een complete setup, waarvan hij altijd precies weet hoe het werkt, en dat het werkt. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 25-10-2024 Berichten: 1235 | 19-1-2016 12:27 |
Ook ik ben voorstander van Denon. Ik werk liever met Denon dan het merk met de grote "P" van ... euhm, nou ja... De kwaliteit van Denon is stukken beter het spijtige is alleen dat ze hier en daar al eens een steek laten vallen wat betreft logica en gebruikersgemak. @ Tom, sommige dingen worden verkocht als professioneel maar bij intensief gebruik kom je er dan achter dat ze gewoon vol zitten met low budget materiaal en oplossingen. Ik noem dan bijvoorbeeld een djm 800 die toentertijd verkocht werd voor dik 1800 euro. Ik ken exemplaren die na een jaar intensief gebruik (elk weekend) gewoon compleet versleten waren. Dat noem ik niet professioneel. Ik vind ook dat er meer bij komt kijken als enkel een degelijk apparaat. Het moet bijvoorbeeld ook nuttig inzetbaar zijn. En daar vind ik deze controller nu niet zo sterk in. Een dj zal geen controller ter grootte van een eettafel meenemen als hij ergens moet gaan draaien, zeker niet als er vaak al een mixer staat. Daarom zie ik het vooral iets voor de thuis dj of eventueel een drive innshow. | |
Free beats! | |
FridgeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-7-2003 Laatste: 21-5-2024 Berichten: 138 | 19-1-2016 12:40 |
Hollender schreef: Ook ik ben voorstander van Denon. Ik werk liever met Denon dan het merk met de grote "P" van ... euhm, nou ja...De kwaliteit van Denon is stukken beter het spijtige is alleen dat ze hier en daar al eens een steek laten vallen wat betreft logica en gebruikersgemak. @ Tom, sommige dingen worden verkocht als professioneel maar bij intensief gebruik kom je er dan achter dat ze gewoon vol zitten met low budget materiaal en oplossingen. Ik noem dan bijvoorbeeld een djm 800 die toentertijd verkocht werd voor dik 1800 euro. Ik ken exemplaren die na een jaar intensief gebruik (elk weekend) gewoon compleet versleten waren. Dat noem ik niet professioneel. Ik vind ook dat er meer bij komt kijken als enkel een degelijk apparaat. Het moet bijvoorbeeld ook nuttig inzetbaar zijn. En daar vind ik deze controller nu niet zo sterk in. Een dj zal geen controller ter grootte van een eettafel meenemen als hij ergens moet gaan draaien, zeker niet als er vaak al een mixer staat. Daarom zie ik het vooral iets voor de thuis dj of eventueel een drive innshow. | |
TimDStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-9-2004 Laatste: 16-10-2024 Berichten: 350 | 19-1-2016 14:26 |
Met de microfoon doe ik niks als 'bedroom' dj, dus daar heb ik geen mening over. Ik vind het apparaat in beginsel wel erg gaaf, zeker nu er meer details naar buiten komen. Wat ik bijvoorbeeld érg gaaf (maar er deels uit voortkomt dat het een all in one is), is dat de mixer ook 'stand alone' te gebruiken is. Bij vrijwel alle controllers die aan een pc gehangen moeten worden doet de mixer niks zodra hij niet verbonden is. Bij deze kun je dus gewoon 2 cd spelers of draaitafels eraan hangen en hoef je de 2 decks niet per se te gebruiken. De geluidskaart is Serato certified, waardoor je niet onnodig veel kabels en een extra geluidskaart hoeft te gebruiken. Ik vraag me wel af of dit ook 'stand alone' te gebruiken is, dus dat je 4 decks kunt draaien (waarvan 2 timecode) zonder een computer eraan. Dat zou écht gaaf zijn! Wat iemand op een ander forum al opmerkte: ze hebben het spiegelen van de decks niet helemaal consequent doorgevoerd. Alles om de displays heen is identiek, terwijl de rest van de players gespiegeld zijn. Beetje raar. Al met al ben ik blij dat er een waardig alternatief voor de gevestigde orde. Het zal ze in ieder geval scherp houden, hoewel ik echt niet ontevreden ben over de snelheid waarmee Pioneer nieuwe technieken en features introduceert. Wat dan wel weer jammer is: waarschijnlijk komt Pioneer relatief snel met een tegenhanger, en dan kan Denon weer inpakken... | |
Ook hier kan úw reclame staan! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 19-1-2016 14:59 |
TimD schreef: Wat dan wel weer jammer is: waarschijnlijk komt Pioneer relatief snel met een tegenhanger, en dan kan Denon weer inpakken...Als we djworx.com moeten geloven is de MCX8000 overigens nog maar het topje van de ijsberg... ben benieuwd! | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Dimi_vStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-8-2007 Laatste: 22-2-2022 Berichten: 295 | 19-1-2016 19:02 |
Ik vind het ook jammer dat eea gespiegeld is, is eerder niet gedaan op bv de DN-HD2500 en HC4500. De MC6000 had dit ook nog niet en bij de MK2 versie is ook spiegeling geïntroduceerd en de meningen daarover zijn verdeeld als ik zo lees. Vanuit de gedachte dat je misschien te weinig ruimte hebt tussen pitch fader en knoppen van de mixer kan ik het wel begrijpen. Ik denk dat ik er wel aan zou kunnen wennen, ben toch een slechte beatmixer die ook de sync weleens gebruikt. Dit apparaat zal inderdaad geen clubstandaard worden of voldoen aan de vraag "Heb je ook Pioneer?" en ik gok ook op met name drive-in en net-wat-meer-dan-bedroom-DJ toepassing. Dus dit zal vooral een apparaat voor persoonlijk gebruik worden, waarbij het niet snel een probleem zal zijn dat een ingehuurde DJ niet uit de voeten kan met deze spelers in een kroeg. Daarnaast valt het mij ook tegen dat er 2 pielige potmeters met alleen laag en hoog toonregeling op de microfoons zitten, zo is voor mijn gevoel het apparaat voor net wat serieuzer microfoongebruik niet geschikt. Ik heb nu een Denon X500 mixer en die heeft ook zo'n systeem maar dan gelukkig nog met mid regeling. Maar ik mis toch een seperate VU meter en/of de mogelijkheid om deze te cue-en. Dat is er hier dus niet beter op geworden, dat heeft Pioneer met de DDJ-SX serie beter opgepakt en hier lagen kansen voor Denon. Want de matrix inputmogelijkheden (helaas afgezien van de mic ingangen dus) is nou juist zo'n supertoepassing. Dat had hier mooi verder uitgewerkt en gebruikt kunnen worden. Tja, en dan de combi met Seratio en USB gebruik. Van de ene kant mooi, maar of je het ook gaat gebruiken? Het zal vooral het één of het ander zijn, maar ik zie mijn collectie zich niet verspreiden over 2 verschillende mediabronnen (een Serato librabry en Engine). Misschien leuk voor backup als je PC uitvalt je zonder systeem herstart kunt switchen van PC naar USB, maar dan volstaat een losse CD speler waarschijnlijk beter. De schermen voor je neus vind ik wel super en beter dan een laptop tussen jou en je publiek in. Ik heb hem er dus meestal schuin naast staan (met als gevolg dat ik momenteel waarschijnlijk veel naar links of rechts kijk ). Schermpjes op je controller is dus heel wat beter voor elkaar. Hoe graag ik ook met Denon werk, ik zie mezelf voorlopig nog niet hier op overstappen, wie weet wat er nog aankomt maar van de ene kant kan het teveel en van de andere kant mis ik functionaliteit. En de prijs? Ik geloof dat de eerste 'multimedia' speler van Denon (DN-HD2500) rond de 900 euro was bij introductie. Als je dan ziet wat je voor 400 euro meer allemaal krijgt.... | |
HSStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-12-2005 Laatste: 31-5-2024 Berichten: 167 | 23-1-2016 00:17 |
Ik vind het toch wel een leuk apparaatje. Als drive-in dj heb ik niet zoveel met merkhypes, en of ‘ie goed in het marktsegment past enzo. Die gespiegelde knoppen went een mens wel aan. Ik vind het daarentegen wel interessant dat het een speler is die stand alone kan werken. Ik vind die laptopschermen die zo boven de booth uitsteken geen gezicht, daarbij is een laptop voor drive-in doeleinden imo ook vrij zinloos. Mixen kan ik met play, cue en pitch, verzoekjes zoeken met een goede library. Zo’n apparaat kan ik ook inzetten bij kleine klusjes waarbij een keyboardstatief en afrok volstaat. Als je er dan ook nog een usbkeyboard voor de verzoekjes aan kan hangen.. | |
JakeStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2012 Laatste: 6-1-2019 Berichten: 605 | 2-2-2017 09:06 |
Ik heb gisteren de denon mcx 8000, pioneer ddj sx en pioneer ddj sz gaan testen en ik ben gevallen voor de denon mcx 8000. Volgende week mag ik erom gaan. Pluspunten. * gebruik van usb stick * schermpjes 2 collega's hebben hem al in gebruik en zij er heel tevreden over. | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 25-10-2024 Berichten: 1235 | 2-2-2017 09:34 |
Als vervanger van je huidige setup? | |
Free beats! |