Forum > Algemeen Forum

Composiet / S-video naar VGA

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
ChielvcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2014
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 14
19-1-2017 19:05
Hallo allemaal,

Advies gevraagd..

Eerdaags heb ik een klusje waarbij er gefilmd gaat worden met een al wat oudere videocamera. Deze beschikt over een composiet en S-video uitgang. Ik zou dat signaal graag omzetten naar VGA om zo een beamer aan te kunnen sluiten.

Op internet is er reuze keuze in converters en verloopjes maar om zomaar op de gok wat te bestellen zie ik niet zitten.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Alvast bedankt!

Groet Chiel
ChielvcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2014
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 14
19-1-2017 20:12

AMX_Pete schreef:

Die kleine actieve omvormers van 15-20 Euro, die je op het net tegenkomt, doen het prima.
Gewoonlijk zoiets als Composiet, S-Video en VGA naar VGA omvormers.
Als er niet moet gescaled worden naar een andere resolutie, voldoen die dingen.
Sommige van die kleine omvormers kunnen zelfs scalen, al is dat dan beperkt.

Is het wel nodig om resolutie, ratio en al volledig naar je hand te kunnen zetten, dan zoek je best iets
als een tweedehandse Extron IN1508 of DVS 304 of huur 'em ergens in, als het maar voor één keer is.

En dat is niet de originele vraag, maar er zijn nog wel wat beamers waarop je rechtstreeks Composiet
en S-Sideo kan aansluiten.
Bedankt voor je reactie.
Zulke actieve omvormers was ik inderdaad al tegen gekomen. Voor dat bedrag het proberen waard, ik ga er een bestellen. Werkt zo kastje gelijk als booster?

Naast de beamer dient er ook nog een tv aangesloten te worden. De beamer heeft geen composiet/S-video, de tv wel. Beide hebben wel VGA. Vandaar dat ik vanaf de videocamera met een VGA wil werken om die vervolgens te splitten naar de beamer en de tv.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2057
19-1-2017 20:31
VGA signaal werkt normaal gesproken gemakkelijk tot een meter op 20 met een goede kwaliteit kabel.
Bij langere of mindere kwaliteit kabel zul je snel meer reflecties zien (zichtbaar als een soort schaduw).

De DMT kabels die Dré verkoopt, zijn niet te duur en prima van kwaliteit.
Zelf kies ik liever voor een 5x BNC kabel met verloopjes ervoor en erachter, de wat fragielere VGA pennetjes willen nog wel eens scheef geduwd worden.

Kijk eens of je beamer geen VGA out heeft, vaak is deze ook bruikbaar als splitter, wanneer een andere bron gekozen is.
Niet goed, wel hard!
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
20-1-2017 00:06
Ik eventueel nog zn set voor je liggen die weg mag. Zelfde situatie waarbij oude camera naar 4 vga tv's moest. Stuur maar PB als je interesse hebt, ook slechts een keer gebruikt. Prijs komen we wel uit.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
20-1-2017 10:01
Die goedkope kastjes werken wel, maar toch heb je soms ruzie met de beeldverhoudingen.
Neem liever een tweede hands Extron, die zijn wel te vinden voor ongeveer 50 euro.
En misschien straks op de pa beurs voor nog minder wink ;)

Ik heb er meerdere vorig jaar voor tientjes werk weggehaald.
Zowel van composiet naar VGA en omgekeerd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)