Forum > Algemeen Forum

Te huur gevraagd: "low fog" machine

(41 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
11-11-2016 12:56

Victor schreef:

Een probleempje lijkt mij verder dat de afgekoelde rook weer opwarmt en dan alsnog zal stijgen.
Is dat niet altijd "het probleem"?
Free beats!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
12-11-2016 07:20
Niet bij droogijs. Dit is CO2 in vaste vorm wat, wanneer het uit een droogijsmachine komt, kort zichtbaar is als koud gas gemengd met water. Na korte tijd warmt de CO2 zover op, dat het de verbinding met water verliest en een onzichtbaar gas wordt. Hierdoor kom je gelijk op het voor- en nadeel van droogijs.
Voordeel is dat het een mooie dunne, 10-40 cm hoge mist geeft wat niet de hele zaal vol rook zet.
Nadeel is dat je na enkele minuten gebruik, je misschien even de dansvloer droog moet maken.
Dit hoeft echt niet lang te duren, je zorgt dat je een paar mensen klaar hebt staan met een paar grote droge handoeken.
Ik heb droogijs gebruikt bij live tv uitzendingen, daar is er vaak maar 30 sec. tot 2-7 minuten om alles droog te krijgen en meestal zijn drie tot vijf mensen genoeg. Dit is echter voor de continuiteit van de shots en veiligheid op de set.
Droog maken van de vloer is niet altijd nodig, sommige (de meeste in de horeca) vloeren worden niet glad van een beetje water.
Let op als er veel turbulentie is, zal het effect minder worden. Airco/luchtverversing even uitzetten of op laag. (OMMIDDELIJK WEER AANZETTEN NA EFFECT). Veel dansende mensen zorgen ook voor veel dispersie, hierdoor zul je afhankelijk van de oppervlakte waarschijnlijk meerdere machines moeten gebruiken. Deze machines heben elk een operator nodig! Droogijs is, en helemaal de 'dry ice pellets' die je nodig hebt, zijn gevaarlijk!
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
12-11-2016 19:51
Beste allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ik lees hier tussen de reacties voornamelijk voorstellen voor gekoelde rook (net zoals de glaciator), maar de klant is er erg fel op dat de rook absoluut niet opstijgt. Helaas lees is niets terug over de ervaringen hierin, behalve de reactie van Douwe over droogijs. Kunnen jullie misschien iets zeggen over jullie ervaringen met het opwarmen en opstijgen van de rook met de genoemde apparaten?

Douwe schreef:

Na korte tijd warmt de CO2 zover op, dat het de verbinding met water verliest en een onzichtbaar gas wordt. Hierdoor kom je gelijk op het voor- en nadeel van droogijs.
Voordeel is dat het een mooie dunne, 10-40 cm hoge mist geeft wat niet de hele zaal vol rook zet.

---knip---

Veel dansende mensen zorgen ook voor veel dispersie, hierdoor zul je afhankelijk van de oppervlakte waarschijnlijk meerdere machines moeten gebruiken. Deze machines heben elk een operator nodig! Droogijs is, en helemaal de 'dry ice pellets' die je nodig hebt, zijn gevaarlijk!
Hallo Douwe,
Van de gevaren van droogijs en co2 ben ik mij volledig bewust, maar dit is wel het effect wat de klant hoopt te bereiken.
Welk apparaat is dan een goede keus om een oppervlakte van 10x15 meter met +/- 20 a 25 dansers voor een tijdsduur van 4 a 5 minuten egaal dekkend te krijgen? Het liefste met 1 apparaat, zonder de "bijvul pluimen" van bijvoorbeeld de Nimbus (of ik moet iets heel erg fout gedaan hebben).
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
14-11-2016 14:58
Anders eens bij een verhuurfirma aanvragen of je het effect eens kunt zien? En dan heb ik het over zo'n machine die de rook koelt. Wat ik ervan gehoord heb is dat die rook inderdaad opstijgt als die warmer wordt. Nu hoeft dat normaal niet zo'n probleem te zijn (als in: rook is weg voordat hij kan opstijgen), maar rondom voeten/benen warmt hij sneller op. Misschien een idee om in plaats van 'low'-vloeistof 'light' te gebruiken. Die is dunner en vervliegt misschien eerder?

Bovenstaande is niet op ervaring gebaseerd.
Ook hier kan úw reclame staan!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
14-11-2016 16:35
De verkeerde olie in een 'low-fog' gebruiken kan ernstige schade veroorzaken.
Niet alle rookolie werkt als het sterk wordt afgekoeld.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
14-11-2016 17:09
@Greendiek
4-5 min. is best lang, zonder bijvullen.
150m2 is teveel voor één machine.

Wat ik zou doen.
4 x Aquafog 3300 met slang. Per machine een operator, een bak droogijs met daarin al een schep met de nieuwe lading.
En klant vertellen, dat het mogelijk is maar geld gaat kosten.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
29-12-2016 21:42
Allereerst excuses voor de late reactie aan iedereen. Ik dacht dat ik al wat had laten weten, maar blijkbaar toch niet. Ik heb de klant duidelijk uitgelegd dat ik het heb uitgezocht, en wat de conclusie was. Ik heb hem uitgelegd wat er nodig is om tot het door hem gewenste resultaat te komen en wat dit gaat kosten.
Uiteindelijk is de klus helaas naar een conculega gegaan. Na wat doorvragen bij de klant bleek deze de rook bijna 300,- voordeliger te kunnen leveren, wat volgens de klant aan de zelfde eisen voldoet als hij aan mij gesteld had.
Via via uiteindelijk er achter gekomen dat de conculega een JEM Glaciator neer gaat zetten op de bewuste avond. Ik heb besloten mijn handen er verder niet meer aan te branden, en mijn verlies voor lief te nemen.
Iedereen bedankt voor alle input. Ook al is de opdracht niet door gegaan, ik heb aan mijn speurtocht de nodige kennis overgehouden.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
4-1-2017 18:10
Als iemand zover onder je prijs duikt, is het beter dat je de klus niet hebt.
Niets is slechter dan verlies draaien op een klus.

Ik vraag me af of deze conculega het gewenste resultaat heeft behaald?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
12-1-2017 15:12
Of de bewuste conculega in de groene cijfers is geëindigd weet ik niet, en is voor mij ook niet relevant. Ik weet dat ik een scherpe prijs neer heb gelegd, maar het voor zijn prijs niet neer had kunnen/willen zetten .
Het resultaat was (op basis van een foto en verhalen van bekende) aardig. Of het is wat de klant specifiek aan mij vroeg...nee. Of de klant toch tevreden was met het resultaat? Ik weet het niet, ik heb de klant niet gesproken. Ik vind het richting de bewuste conculega namelijk niet netjes om achter zijn rug om te informeren bij een klant of die tevreden was over zijn werk.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
12-1-2017 15:44
you win some, you lose some.
Beste tactiek is je een goed verliezer tonen, en het verder met rust laten.
Hoe denk je dat je als verliezer overkomt bij een klant als je verhaal probeert te halen?
Je gaat alleen maar nog meer verliezen.

Ik zeg dan wel eens: Als je rimpels in het water gaat maken, gaat de boot vanzelf schommelen.

Als het niet goed is geweest, krijg je achteraf gelijk.
Daar koop je nu niets voor, maar het komt altijd vanzelf weer bij je terug.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)